תזמורת הבארוק בביצוע מיוחד ל"ישראל במצרים" של הנדל

יום רביעי, 23 באפריל 2014
תזמורת הבארוק ירושלים תקיים שני מופעים בירושלים ובתל אביב בחודש מאי הקרוב ותבצע את האורטוריה "ישראל במצרים" של הנדל.

המנצח אנדרו פארוט מאנגליה, יוביל את תזמורת הבארוק ירושלים בכלים היסטוריים, עם סוללת זמרים מובילים ועם האנסמבל הקולי הישראלי בביצוע האורטוריה "ישראל במצרים" מאת הנדל.

עם תום חג הפסח תעלה תזמורת הבארוק ירושלים את יצירה המופת של המלחין גאורג פרידריך הנדל "ישראל במצרים", שמספרת את סיפור יציאת בני ישראל ממצרים. האורטוריה, שנכתבה בשפה האנגלית ב-1739, זכתה להצלחה עצומה דווקא לאחר מותו של הנדל, במאה ה-19, אז הפכה לאחת היצירות המבוצעות ביותר של המלחין.

היצירה עברה מספר גלגולים בזמנו של הנדל וכיום מבוצעת בשני חלקים: בתחילה היא עוקבת אחר סיפור יציאת מצרים החל מבני ישראל הסובלים מעול המצרים תחת שלטונו של פרעה, דרך מכות צרים וחציית ים סוף. החלק השני הוא שיר הלל לאל על שהציל את בני ישראל והאגדה מספרת שהנדל הלחין חלק זה, אותו כתב ב-11 יום, בעקבות החלמתו מהתקף לב בשנה הקודמת. הטקסט של האורטוריה הוא אוסף של פסוקים מהתנ"ך, בעיקר מספר שמות ומספר תהלים. בביצוע, יצטרפו הסולנים את קטעי המקהלה, כפי שהיה נהוג בתקופת הבארוק.

סולנים: הדס פארן סופרן, אלון הררי קונטרה טנור
דוד נורטמן טנור, יואב וייס באס.

כרטיסים ל"ישראל במצרים" - תזמורת הבארוק ירושלים

ההופעות יתקיימו במוזיאון תל אביב לאמנות ב-8 במאי 2014 בשעה 20:00 וב-10 במאי 2014 בשעה 21:00 באולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים. מחיר כרטיסים להופעות הוא 160 ש"ח וניתן להזמין את הכרטיסים באמצעות אתר בראבו בעמוד הבא.


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: תזמורת הבארוק בביצוע מיוחד ל"ישראל במצרים" של הנדל Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: תזמורת הבארוק בביצוע מיוחד ל"ישראל במצרים" של הנדל Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top