רק ג'יגולו - ביקורת סרט

יום חמישי, 24 באפריל 2014

מאת יונתן דורון

"רק ג'יגולו" הוא סרט איום שכתב וביים השחקן ג'ון טורטורו ("אל תתעסקו עם הזוהאן", "ברטון פינק" וסרטים אחרים של האחים כהן). טורטורו גם מככב בתפקיד הראשי כרווק שבשנות ה-50 לחייו עושה במקרה את צעדיו הראשונים כג'יגולו. וודי אלן מגלם את החבר-הסרסור שלו, וזאת הסיבה היחידה שהסרט מוקרן בבתי הקולנוע בארץ. לו היה מדובר בכל שחקן אחר בתפקיד הסרסור בסרט העצמאי הגרוע הזה קשה להאמין שהסרט היה זוכה להקרנה ציבורית ולביקורת הקוטלת הזאת.

זו בעיה כשמרגישים שסרט בן 90 צריך היה להיות קצר בחצי. הרעיון של העלילה הראשית היה יכול להיות חלק מעניין בסרט עם מספר אפיזודות, בדומה ל"לרומא באהבה", אחד הסרטים הגרועים ביותר של וודי אלן- שכמו הרעיונות בבסיס העלילות שלו, מדובר במשהו מסקרן ומלא אפשרויות שכנראה עבד טוב יותר על הנייר מאשר בפועל.

הדבר החיובי העיקרי שיש לומר לזכות "רק ג'יגולו" הוא שהוא מתחיל ללא הקדמות מיותרות ישר לעלילה הראשית שלו, כשמורי (וודי אלן) מעלה את הרעיון בפני חברו (טורטורו) שעובד יומיים בשבוע בחנות פרחים. את הנשים בחייו החדשים של הג'יגולו מגלמות שרון סטון, סופיה ורגרה ("משפחה מודרנית") וונסה פרדי כאלמנה יהודייה חרדית בברוקלין. זאת סיבה נוספת שהצדיקה את ההצלחה שהעריכו שתהיה לסרט בארץ: הוא מתרחש ברחובות היהודים של העיר ניו יורק, עם הרבה אזכורים ובדיחות על יהדות ויידיש. חבל שמישהו בעל כישרון כתיבה לא שכתב את התסריט (מישהו כמו וודי אלן בשנות ה-90, למשל).

הבעיה העיקרית של הסרט שנע בין דרמה לקומדיה (מעבר אפשרי ומבורך כשיודעים לכתוב) היא שטורטורו לא יודע מה לעשות הדמות והעלילה. בסרט חסרה דרמה באופן פושע. טורטורו השחקן המנוסה היה אמור לדעת שלדמות צריך להיות קונפליקט. רוב הזמן פשוט רואים את הדמויות הולכות וחוזרות, אין שום מתח או עניין מיוחד. זה היה יכול להיות כמעט מתקבל על הדעת לו היה מדובר בקומדיה, לו היה מדובר לפחות בסרט מצחיק. יש בסיס דרמטי בדמויות הנשיות, של הלקוחות של הג'יגולו, אך הוא לא מנוצל כמו שצריך.

ולסיבה שלשמה התכנסנו פה: אני אוהב את וודי אלן מאוד-מאוד-מאוד. התפקיד שלו כאן מצומצם מאוד. כל הקטעים שבהם הוא מופיע ללא טורטורו לא קשורים לשאר הדברים שקורים בסרט, לא ברור למה ואיך הוא חי האישה והילדים שעמם הוא חי ומה מטרת כל הקטעים האלה -חסרי הקונפליקט הדרמטי- מעבר לעשות שימוש באלן, שנדיר לראות אותו בסרט שהוא לא כתב וביים. אגב, אחד מהשמות שהסרסור משתמש בהם הוא וירג'יל, כשם הדמות הראשית של אלן בסרטו הראשון "קח את הכסף וברח".

 פורסם באתר אידיבי cc-by-sa

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: רק ג'יגולו - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: רק ג'יגולו - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top