שני פנים לסיפור

יום רביעי, 21 בנובמבר 2012
על רקע תמונות הדם, הפחד, הכאב והשכול הטרי בעזה ובישראל, פורום המשפחות השכולות הישראלי פלסטיני מוציא סרט חדש ומתעקש על "שני פנים לסיפור". 

ב 29 לנובמבר – תאריך טעון בעל משמעות היסטורית לשני העמים והמועד בו הצהיר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי  יבקש הכרה לרשות הפלסטינית כמדינה משקיפה באו"ם, תתקיים הקרנות הבכורה של הסרט "שני פנים לסיפור", של הבמאי תור בן מיור. הסרט עוקב אחר 27 פלסטינים וישראלים אשר נפגשים במסגרת פרויקט "נקודת מבט" של פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני ומטרתם להכיר כל אחד את הנרטיב של האחר.

בסרט "שני פנים לסיפור" (הפקה משותפת ישראלית פלסטינית), הבמאי (זוכה פרס האמי) תור בן מיור, מציג את הקונפליקט בו אנו חיים משני צדי המתרס. ביולי 2011 התכנסה בבית ג'אלה קבוצה של פלסטינים וישראלים לסדנה יוצאת דופן ביניהם משפחות שכולות, דתיים (מוסלמים ויהודים), מתנחלים, לוחמים לשעבר בצבא הישראלי ואסירים בטחונים לשעבר, תושבי רצועת עזה, קיבוצניקים, דור שני לניצולי שואה, פעילי תנועות התנגדות לא אלימה ועוד. כל אחת והאמת ההיסטורית שלה, כל אחד והמטען הרגשי שאותו הוא נושא.

שני פנים לסיפור - טריילר




המשתתפים פותחים בפנינו צוהר לעולמם הפנימי, החוויות האישיות לצד הפרשנות הפוליטית וההיסטורית לאירועים בחייהם ולאירועי מפתח ומושגים בתולדות הסכסוך: השואה, הנכבה, כיבוש, שכול, מחבל מתאבד, לוחם צה"ל, גדר ההפרדה וכו'. הם מתבקשים אמנם להקשיב אולם מלאכת ההקשבה מתבררת קשה ומאתגרת.

בן מיור מתעד את כל המפגשים אשר מתקיימים בעברית וערבית, הפגישות הקבוצתיות במהלך הפעילות הפרונטאלית, השיחות שהתקיימו מאחורי הקלעים, והחזרה הביתה למשפחות ולמציאות המורכבת.

 האם למרות הפער והנטייה הטבעית לדבוק בעמדות מבית, יצליחו חברי הקבוצה להכיל את המציאות אשר משתקפת בתמונת המראה אותה מציגים עמיתיהם? אלו שמחוץ לכותלי בית הארחה מוגדרים לכאורה כאויביהם? האם בעקבות ההכרה שאולי אין אמת אובייקטיבית, יצליחו המשתתפים להכיל את תפיסת המציאות של האחר ותיווצר נכונות לפיוס?

"בתור יוצר סרטים ואזרח במדינה הזאת, יצא לי לשמוע לראות ולתעד את הכאב של הצד השני" מסביר בן מיור, "אבל היה משהו במפגש הזה שעושה בעיני את כל ההבדל וזה האפשרות השווה של כל צד להשמיע את הכאב שלו באופן שלו והעובדה שמישהו מהצד השני מקשיב לו. מה שלמדתי במהלך הצילומים זה שלהקשיב זה לא רק לשמוע את המילים זה גם לפתוח את הלב. לא שלא היו קשיים, התהום והפערים היו על השולחן באופן הכנה והחד ביותר. אבל היו רגעים שבהם זה לא היה שני צדדים שמדברים או שני עמים, רגעים בהם הדיבור וההקשבה היו בין אדם לאדם. למרות שהתבוננתי מהצד על המתרחש לא אחת חנקו את גרוני דמעות של התרגשות כשהבנתי שיכול להיות כאן אחרת. שמוכרח שיהיה כאן אחרת."

בין המשתתפים בסרט: תאמר אטרש, אוהד טל, האנם סבייח, אורה לפר מינץ, וואז'י תמיזי וויקטור שממה.

הקרנות בכורה:

29.11.2012 בשעה 19:00 בסינמטק תל-אביב

2.12.2012 בשעה 19:00 בסינמטק ירושלים

14.12.2012 בשעה 14:00 בסינמטק חיפה
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: שני פנים לסיפור Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: שני פנים לסיפור Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top