איגי דיין, יוסי בבליקי, יהודית רביץ ואלישע בנאי (23-29/11)

יום חמישי, 22 בנובמבר 2012
איגי דיין והצללים, יוסי בבליקי, יהודית רביץ, אלישע בנאי ועוד- הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (23-29/11).

מאת: עמית מורלי

את אלישע בנאי מכירים בעיקר כבן של יובל, אבל לאט ועם הרבה עבודה קשה התואר הפטרנליסטי הזה מתחיל להתמסמס. הרבה אמנים צעירים גדלו תחת הצל הענק של הוריהם (בין היתר יובל בנאי בעצמו), תוך ניסיון לאזן בין הדלתות שנפתחות בזכות הייחוס, לבין הרצון להוכיח שהם שווים גם בזכות עצמם. בנאי הצעיר התחיל את המסע הארוך לעצמאות אמנותית כחבר בהרכב הפאנק-רוק "Got No Shame", שביצע חומרים (לא רעים בכלל) באנגלית ולא זכה להצלחה מרשימה. הצעד הבא והמתבקש היה המעבר לרוק בעברית, וכאן כבר החלו הדברים להשתנות. תחת הפקתו המוזיקלית של אייל אבן-צור יצא לפני פחות משנה הדיסק הראשון של "אלישע בנאי וארבעים השודדים", בוסרי ומסקרן במידה המדויקת. ביום שישי הקרוב (23.11) יופיע בנאי באוזן בר בתל-אביב עם שירים מתוך האלבום הראשון ומתוך האלבום השני שבדרך- הזדמנות מצוינת למי שעדיין לא מכיר.




באותה העיר ובאותו הערב (23.11), אך הפעם בתיאטרון תמונע, יופיע הרכב מעניין של שישה מוזיקאים שחברו יחד לרגל חגיגות הארבעים לאלבום "סיפורי פוגי" של כוורת. החבורה תבצע את שירי האלבום, "בתוספת להיטים והפתעות", כך מובטח. הבעיה היחידה בכל הסיפור היא שכבר כעת אזלו הכרטיסים למופע, אז כל שנותר לנו לאחל הוא שמישהו יבטל או יספסר, או שלכל הפחות יבינו החברים את הרמז וישריינו תאריכים להופעות נוספות.

בשבת (24.11) יופיע ערן צור בבארבי. צור יבצע ממיטב להיטיו מימי "כרמלה גרוס ואגנר" ועד לאלבומו האחרון "כל מה שאנושי", במשולש רוקיסטי עם רם אוריון בגיטרה ושי ברוך בתופים. במופע יתארח עמיר לב, ששיתף פעולה עם צור בצמתים שונים בעבר, והשניים יבצעו יחד מספר שירים.

להקת פורטרט, ששחררה בתחילת שנות התשעים להיטים רבים לרדיו ("הכל מבינה", "עד אלייך", "כמה זה מתוק"), חוזרת לפעילות ולסיבוב הופעות חדש. ההופעה הפותחת תתקיים ביום ראשון (25.11) בזאפה בתל-אביב, עם כל הלהיטים ועם שיר חדש ששמו "מי אמר מי".

פרויקט חדש ומעניין בשם "הסינדיקט" יקיים מופע פתיחה בלבונטין 7 בתל-אביב ביום ראשון (25.11). הרעיון של "הסינדיקט" הוא לאגד כמה יוצרים במופע אחד, בכדי למשוך כמה שיותר קהל ובכדי להגדיל את החשיפה. ההרכבים שישתפו פעולה בערב הראשון יהיו "רמלה", איתי דיילס, "ידועה בציבור" ו"אלטנוילנד"- הרכב מצוין שכבר הספיק לשחרר אלבום בכורה, שמתוכו מופיע כאן השיר "נלחם".




ערב כפול שיוקדש ללהקות צעירות יתקיים בימים ראשון ושני (25.11-26.11) בצוללת הצהובה בירושלים. בין הלהקות שיופיעו: John Doe, עמית לואיס, Fullhouse, R Rated, ושקע ותקע.

יוסי בבליקי, מוזיקאי אמיץ שלא מפחד ללכת על השוליים כעניין של הרגל, יופיע ביום שלישי (27.11) ב"עשן הזמן" בבאר-שבע בערב מוזיקלי שכותרתו "היהודי המעופף". בבליקי, המוכר כסולן הלהקה המיתולוגית "פונץ'", הוציא בשנת 1995 את "אלבום המצעדים" שהפך לאחד האלבומים הקאנוניים של שנות התשעים והוכיח שהוא יודע גם לבד. בבליקי המשיך לתחזק את קריירת הסולו שלו (והוציא את "הגברת עם היהלומים" בשנת 2004 ואת האלבום הכפול "האגרוף" לפני כשנה), במקביל לתחייתה המחודשת של להקת פונץ'. לצד בבליקי ישתתפו במופע "רייסקינדר" ורוני שוויקה, מחבר הספר "שיר חדש" העוסק בקשר שבין היהדות ובין הרוק הישראלי.



איגי דיין, המתופף של משינה, הוציא בשנת 1992 אלבום מעניין ששמו "משהו ממך", שהושפע קשות מניק קייב. כעת, לאחר עשרים שנה, חוזר איגי דיין לבמה (יום רביעי, 28.11 באוזן בר בתל-אביב) כשמאחוריו להקת "הצללים" וסאונד מצוין. דיין יבצע משירי האלבום הראשון לצד שירים מן האלבום השני והמבטיח, "פשוט מסובך".



באותו הערב (28.11) תעלה על במת הזאפה בירושלים יהודית רביץ, בליווי שבעה נגנים. רביץ, האחראית לרשימה בלתי-נגמרת של להיטים, תבצע את שיריה המוכרים לצד שירים מתוך אלבומה החדש והמדובר "סופת חול".

נסיים עם נמרוד לב, אמן נפלא שנגלה לעולם בשנת 1998 עם האלבום הקומוניקטיבי "אין חלום אחר" (שהגיע למעמד פלטינה, לא מעט בזכות הלהיט "זה כל הקסם"). לב התגרה במיינסטרים כשהוציא את האלבום המורכב והיפהפה "מציאות הפוכה", ושינה כיוון פעם נוספת בהרכב הרוק האלקטרוני המצוין RBS (לצד יניב שנק ואירית). בין לבין ניהל מאבק מתוקשר והירואי בשיטה הגלגל"צית, שבסופו (כצפוי) שום דבר לא השתנה. לב יופיע ביום חמישי (29.11) בפאב "הפרה" בשבי-ציון (שבגליל המערבי), ולפניכם אחד השירים הכי טובים שכמעט אף אחד לא מכיר, "עולמות אחרים" של RBS. להתראות בשבוע הבא.





  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: איגי דיין, יוסי בבליקי, יהודית רביץ ואלישע בנאי (23-29/11) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: איגי דיין, יוסי בבליקי, יהודית רביץ ואלישע בנאי (23-29/11) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top