"חשיפת עולמן של חרדיות במדרשה": הסודות - ביקורת הצגה

יום שבת, 11 בנובמבר 2017
"חשיפת עולמן של חרדיות במדרשה": הסודות - ביקורת הצגה
"הסודות" העולה בתיאטרון בית ליסין הוא מחזה מהפנט, כובש ובועט, המסיר את הלוט מעל חייהן של בחורות חרדיות במדרשה דמיונית בצפת. הדר גלרון כתבה את המחזה בהשראת סרטו של אבי נשר לפי התסריט שלה ושל נשר. המחזה עוסק בסיפורן של נשים צעירות הכבולות לחוקי הדת השמרנים, נתונות למרות הדין והגברים, אהבותיהן הכמוסות יצריהן וסיפור התבגרותן בעולם שבו אסור לחלום מחוץ לחוקי הדת והמסורת. הבמאי כפיר אזולאי הצליח ללהטט עם להקת שחקנים מוכשרת ופקח לעיני הצופים הצגה מרתקת, קסומה ומפתיעה.

לרכישת כרטיסים להצגה "סודות" באמצעות קנייה מהירה ומאובטחת לחצו כאן

העלילה עוסקת בנעמי, בתו של דיין חרדי, המצליחה לשכנע את אביה לדחות חתונתה ולאפשר לה ללמוד במדרשה לבנות בצפת. חלומה החתרני הוא ללמוד בפרויקט סודי ולהיות רב-אישה אורתודוקסי. נעמי היא עילוי תורני ומנהלת המדרשה, הרבנית דבורי שהיא מיוזמות הפרויקט, מסכימה לצרפה לתכנית. היא מפרה הבטחתה לאביה של נעמי, הדיין הס, להכין את הבת לחיי נישואין, לאחר פטירת אימה. היא מתנה זאת בכך שנעמי תהיה החונכת (החברותא) של מישל, נערה סוררת שנכשלת בכול. הקשר בין הבנות מוביל אותן למחוזות אסורים, עיסוק בתורת הנסתר ואפילו ליחסים ביניהן.

ההצגה שונה מעט מן הסרט הנודע, נמוגה דמותה של הצרפתייה המסתורית וגם הסיום אינו זהה במיהות הדמויות הנישאות. כל זאת נוכח האופי התיאטרלי השונה מהסיפור הקולנועי. עם זאת, מדובר במחזה החושף את חיי הנשים הצעירות ואת עולמן הכמוס והגלוי.

יעל וקשטיין מגלמת את נעמי הס, בתו של הדיין, פיקחית וסקרנית. יעל מצליחה להיכנס לתפקיד באורח מקצועי, נפלא ומרגש מאוד. יעל מגישה משחק מוצלח מאוד ומרשים. מיכל שטמלר המצוינת מגלמת את מישל, תפקיד שגילמה גם בסרט. מיכל משלבת בדיבור אקצנט צרפתי, מצוינת בתפקיד הנערה המרדנית ומשחקה הוא מקסים במיוחד.

ליאת גורן נהדרת בתפקיד הרבנית דבורי וכל הליכותיה מכובדות, מקצועיות ותואמות את התפקיד והיא ראויה לתשבחות מיוחדות. יניב לוי מגלם את ינקי, כלי זמר וגם עוזר רוקח המתאהב במישל. משחקו של יניב הוא מצוין, רענן ותוסס ואין ספק שהוא מוצלח במיוחד. עמי ויינברג מגלם יפה מאוד את הדיין הס ומשחקו משכנע ומוצלח.

קרן מרום גונבת לפרקים את ההצגה בתפקיד שיינה, תלמידה במדרשה, הבולסת חטיפים, תוססת, מארגנת ועוזרת ומייחלת לאביר לבבה. קרן היא שחקנית נפלאה, הביצוע שלה לתפקיד ראוי למחיאות כפיים מיוחדות. דורון בלנק מגלם את מיכאל, ארוסה של נעמי ומשחקו הוא יפה מאוד והוא תואם לחלוטין את מהות התפקיד, שבו דעת הגברים היא השלטת. לורין מוסרי מוצלחת מאוד כמירי, הנערה שחוזרת בתשובה. משחקה הוא מקצועי וקסום מאוד. בר אקרמן מגישה משחק ראוי ומשובח כאביגיל וכמלצרית.

אלינור דוד, דניאל היב ואליה לסרי, נהדרות כבנות המדרשה. דניאל גם מרשימה בסצנת הפתיחה ככלה הצועדת לחופתה. הבנות כולן מלוות את ההצגה גם בשירה, ענוגה ומוצלחת מאוד. פולינה אדמוב עצבה את התפאורה הפרקטית והמקסימה. עפרה קונפינו עצבה את התלבושות המסורתיות והיפות. אלעד אדר אחראי למוזיקה הקסומה. זיו וולושין עצב את התאורה הראויה. עמית זמיר עצב את התנועה היפה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום - כפיר בולוטין

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "חשיפת עולמן של חרדיות במדרשה": הסודות - ביקורת הצגה Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "חשיפת עולמן של חרדיות במדרשה": הסודות - ביקורת הצגה Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top