"המסיבה" - ביקורת סרט

יום שישי, 10 בנובמבר 2017
"המסיבה" - ביקורת סרט
מאת: יונתן דורון

"המסיבה" מתחיל במישהי שמכוונת אקדח (למצלמה) אל מי שמצלצל בפעמון הדלת שלה. היא המארחת בהתאספות של קבוצה קטנה של חברים שבאה לחגוג מאורע בחייה. מהר מאוד גולש הערב לשורה של תגובות מהודעות של הנוכחים. יש שבעה שחקנים בלבד בסט, שמתרחש כולו בקומה הראשונה של בית באנגליה: מטבח, סלון, חדר שירותים וחצר מגודרת קטנה. מלבד ההתרחשות בקומה אחת, בלי צילומי חוץ, הסרט תאטרלי גם במבנה שלו, שבכל כמה דקות יש גילוי. לכל זוג יש סוד שהוסתר ולפעמים חלק מהאחרים ידעו על כך.

שבעת השחקנים הם קריסטין סקוט תומס, טימות'י ספאל (שרוב הסרט יושב במקומו), צ'רי ג'ונס, אמילי מורטימור (שדמותה לא מרוצה, כהרגלה), קיליאן מרפי (בדמות חסרת מנוחה), פטרישה קלרקסון וברונו גנץ (הרוחניק שצוחקים עליו). מלבד ג'נט ואפריל (תומס וקלרקסון) המעניינות, שאר הדמויות חד מימדיות, עם צד אחד בלבד של אישיותן שבא לידי ביטוי. אולם לשתיהן מגיעים עלילה וסרט טובים יותר.

פטרישה קלרקסון פשוט נפלאה ופורחת עם הדמות העוקצנית. לפני כמעט עשור שיחקה בשני סרטים של וודי אלן ("ויקי כריסטינה ברצלונה" ו"מה שעובד"), זו הייתה התאמה מובנת והלוואי ויכתוב לה תפקיד עסיסי מוצלח במיוחד ובלתי נשכח.

בכל סרט עדיף שלא יהיו קטעים מיותרים, ובסרט כה קצר (71 דקות, עם דקה של כתוביו בהתחלה וכחמש דקות בסוף) זה עוד יותר בולט. יש רגעים שנמשכים יותר מדי או חוזרים על עצמם (בעיקר עם טום, דמותו של מרפי). הסרט בשחור-לבן. אני רק מציין את זה ואין לי מה להוסיף על כך. כשבוחרים בימינו לצלם סרט בשחור-לבן כדאי שתהיה סיבה.

החלקים המוצלחים הם בעיקר כשיש אינטראקציה בין יותר משני אנשים. אז גם עולים נושאי שיחה מעבר למה שנאמר באותו רגע, על פוליטיקה והשקפות עולם.

הסרט מסתיים עם פתיחת הדלת מהתחלת הסרט, והוא מרגיש קטוע ושהיה צריך להיות המשך (מערכה שלישית ואחרונה). קהל בתאטרון לא היה יודע למחוא כפיים ברגע הזה כי הוא היה חושב שזה עוד לא נגמר. את הסרט כתבה וביימה סאלי פוטר, שלא אהבתי שני סרטים שלה שראיתי: "אורלנדו" עם טילדה סווינטון על פי ספרה של וירג'יניה וולף, ו"האיש שבכה" עם ג'וני דפ. בניגוד לשניים ההם, זה לא שלא אהבתי את "המסיבה" אלא שהוא לא מספיק. יש חלקים לא אמינים (תוציאי כבר מהתנור את מה שנשרף שם!), זה חביב אך לא מרתק, לפעמים דורך במקום, משעשע אך לא מצחיק, עם סוף לא-סוף.

פורסם באתר אידיבי CC


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "המסיבה" - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "המסיבה" - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top