פלא - ביקורת סרט

יום שישי, 17 בנובמבר 2017
פלא - ביקורת סרט
מאת: אלן כהן

"פלא" הוא עוד הוכחה שאפשר לקחת קונספט שכבר ראינו רבות, ובכל זאת לעשות סרט מרענן, מרגש וכיפי. הבמאי סטיבן צ'בוסקי מצליח לאזן באופן מושלם בין הדמעות לצחוקים ועל הדרך לחבר אותנו לכל אחת מהדמויות בדרמה שאי אפשר לא להתאהב בה. מבוסס על ספרו של אר-ג'יי פלסיו, "פלא" יקח אתכם לרכבת הרים של רגשות ממנה תצאו מרוצים.

כנראה שצ'בוסקי יודע מה הוא עושה כשמדובר בצעירים. הוא הצליח לסקרן ולרגש ב"כמה טוב להיות פרח קיר" (2012) וכאן הוא מצליח בשנית. "פלא" מבצע באופן מצוין דבר שהרבה סרטים לאחרונה כושלים בו, הוא מחבר את הצופים לדמויות באופן מאוד אנושי ועמוק וברגע שלצופה אכפת מהדמויות על המסך, יש לכל מה שקורה בסרט משמעות. כמו כן, האיזון בין סיטואציות עצובות, סיטואציות מתרגשות ובדיחות בסרט, מעולה, אתה אף לא מרגיש עצוב או שמח עד כדי כך שזה מוציא אותך מהסרט, אתה תמיד שם, בציפייה על מה הולך לקרות לדמויות האהובות האלה.

אוגי פולמן (ג'ייקוב טרמבלי) עבר יותר מ-20 ניתוחים מלידתו ועד היום. ניתוחים שאפשרו לו לראות, לאכול, לנשום ובגדול, לתפקד כמו בן אנוש. דבר נוסף שהניתוחים האלה נתנו לאוגי הוא עיוות פנים לא מבוטל. הנראות של אוגי היא הסיבה בה הוא למד עד כיתה ד' בבית עם אמא, איזבל (ג'וליה רוברטס) כמורה. אבל שנת לימודים חדשה מתחילה ואיזבל משוכנעת שזה הזמן להכניס את אוגי לבית ספר רגיל, עם ילדים אחרים.


האתגר הוא לא קטן לאוגי ולכל משפחתו, קשה לדעת מה לצפות לאחר כל יום של הגיבור שלנו בבית הספר. אבל לא הכל באמת סביב אוגי במשפחת פולמן או בבית ספר, יש אנשים אחרים שגם עוברים מסע בחיים שלהם, שגם משתנים וגם לוקחים החלטות משמעותיות בחייהם. כמובן שהקשר בין כל האנשים האלה הוא הילד עם עיוות פנים שנולד להתבלט, אבל לא בגלל הנראות שלו.

אוון וילסון וג'וליה רוברטס מעולים בסרט, הם מגלמים את ההורים של אוגי והם עושים זאת באופן מצוין. וילסון מביא הרבה אתנחתות קומיות והטיימינג הקומי שלו מעולה כרגיל. רוברטס, מזמן שלא התרגשתי ממשחק שלה כמו שהתרגשתי כאן, היא מביאה את כל התותחים שלה לסרט הזה וזה מורגש מאוד. אבל ללא ספק, גולת הכותרת הולכת לג'ייקוב טרמבלי. אני בטוח שקשה מאוד להביא הבעות פנים ורגשות דרך המבטים עם כמות כזאת של מייק-אפ, אפילו לשחקנים מנוסים. אבל הילד הזה פשוט מתעלה על האתגר הזה בלי להזיע. הוא גורם לכל הסרט לעבוד.

מבחינה טכנית, הסרט עשוי היטב, לא משהו שראוי לציון יותר מדי. מה שכן ראוי לציון הוא המייק-אפ של אוגי. שיצאתי מהקרנת הסרט בחורה שאלה אותי מאיפה הביאו שחקן ככה מנותח וזה אומר הכל לגבי עבודת האיפור בסרט הזה, פשוט מעולה.

אם יש משהו שלילי שאני יכול להגיד על הסרט הוא שלעיתים, הוא קצת קיטשי מדי, יש בעיקר סצנה עם האחות של אוגי, ויה (איזבלה וידוויק) וחברתה מירנדה (דניאל רווז ראסל) שקצת גלגלתי עיניים. אבל מעבר לזה, סרט מעולה, למבוגרים כמו לילדים כאחד. סרט עם מסר חזק שלא תשכחו בקרוב.

פורסם באתר אידיבי CC


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: פלא - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: פלא - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top