מלון רנדוו בקאמרי - ביקורת הצגה

יום שבת, 20 באוגוסט 2016

"מלון רנדוו" העולה בתיאטרון הקאמרי היא הצגה המיועדת לימות החום המתישים של שלהי הקיץ וגורמת לצופים להתפקע מצחוק, אולם  - במקביל – היא נוטפת כישרון משחק מעולה ועבודת בימוי מוקפדת שבה מספר סצנות הן חוויה תיאטרלית ייחודית. 

מלון רנדוו בקאמרי - ביקורת הצגה 

המחזאי הצרפתי ז'ורז' פדו כתב את המחזה "מלון רנדוו" בשנת 1894 ונעזר בכתיבה במוריס דבלייה. פדו התפרסם במיוחד במחזה יתוש בראש ובזכות פארסות חדרי המיטות שלו. הוא מת בגיל 58 בשנת 1921 ממחלת עגבת, סיום אומלל למחבר הקומדיות השזורות סקס שלו.

המחזה כבר כיכב על בימותינו בשמות מלון פרדיסו (תיאטרון אהל 1959, מלון קטן בצד, הבימה 1985) והפעם הוא עולה בנוסח עברי מעולה ומוצלח של אלי ביז'אווי. הבמאי אודי בן משה הצליח להפיח בזכות להקת השחקנים המשובחת ובזכות העמדות והברקות בימוי, הצגה שמצליחה גם להפיק געיות של צחוקים וגם להרשים בתמונות מיוחדות.

העלילה עוסקת בקבלן צרפתי, פנגלה, הנשוי לאשתו הרודה בו ביד קשה והוא מייחל לאיזו הרפתקת אהבים מהצד. ההזדמנות נופלת בחיכו כאשר אשתו, אנג'ליק, נועלת אותו בדירה ונוסעת לאחותה. הקבלן מצליח לחמוק מהדירה בסולם ויוצא עם שכנתו הנשואה למלון מפוקפק. למרבה התסבוכת נראה שכל מיודעיו מגיעים אף הם למלון ובהם השכן שמגיע לבדוק אם המלון הוא רדוף רוחות וגם האחיין והחדרנית ובנוסף אליהם גם מכר משותף, המגמגם רק כשיורד הגשם ועימו  שלוש בנותיו . שמואל וילוז'ני מפגין את כישרונו הנפלא כקומיקאי בתפקיד הקבלן פנגלה. וילוז'ני הוא מוכשר ומצחיק ועם זאת אפילו מרגש.

ענת וקסמן המופלאה כאשתו אנג'ליק מגלמת את הדמות בייחודיות ובהצלחה רבה וראויה לתשואות מיוחדות. מיכה סלקטר כאדריכל פיירדן, בעלה של השכנה, מוצלח בתפקיד ועם זאת תמונה קצרצרה שבה הוא נראה חבול ובוהק בשיניים צחורות, נראית כלקוחה מסרט מצויר והיא מיוחדת מאוד. רוני הדר מגלמת את השכנה מרסל ומשחקה מוצלח ומוקפד והיא אמינה ומרשימה במשחקה. יובל סגל מגלם את האחיין מקסים הנמלט עם החדרנית ומשחקו יפה מאוד. נטע פלוטניק היא החדרנית ויקטואר ומשחקה נוטף משחק ראוי  ומשובח.

נדב אסולין הוא מתייה, ידיד המשפחה, המתהדר בבלורית מלאכותית הזויה והוא מגמגם כשיורד גשם. מום זה מוביל אותו להסתבכויות בעלילה , מצחיקות ביותר, אך כלל אינן מטילות עלבון בבעלי המום הזה. נדב היה גונב בהצלחה רבה את ההצגה, אבל מי שחולקות איתו את העוגה הזו הן שלוש בנותיו, אותן מגלמות סוזנה פפיאן, ירדן לויתן וליאת שטרן. הבנות גם נותנות נאמברים מוצלחים במיוחד של תנועה, שירה ומשחק נהדרים ומצחיקים כאחד. הסצנות בהשתתפותן מבוימות בצורה מעולה ומרשימה. רובי מוסקוביץ' מגלם מצוין את בעל המלון ההודי.

שלומי אברהם מגלם את בובו, החדרן במלון ומשחקו נפלא, במיוחד קטע התנועה שלו הנראה כלקוח אף הוא מסרט מצויר. דורון צפריר טוב מאוד כקצין מחלק המוסר ועימו השוטרים, אורי סממה ואריאל קורט המוצלחים. קרן פלס אחראית למוזיקה המצוינת והענוגה המלווה את הסצנות ההזויות והקולחות.

לילי בן נחשון עצבה את התפאורה המוצלחת והמיוחדת. אגב, הדלתות נפתחות במחזה בצורה וירטואלית ורק קולן נשמע למימיקה של השחקנים. אורן דר עיצב את התלבושות היפות, במיוחד של הנשים בהצגה. אבי יונה בואנו במבי עצב תאורה מוקפדת וראויה שיש לה חלק מיוחד בהפקה. אוהד בן אבי אחראי לניהול המוזיקלי ולתכנותים.


הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום: ז'ראר אלון

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

1 comentários:

Item Reviewed: מלון רנדוו בקאמרי - ביקורת הצגה Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

1 comentários:

ענת אמר/ה... 19 ביוני 2017 בשעה 23:06

לא הכרחית, ממש

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: מלון רנדוו בקאמרי - ביקורת הצגה Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top