"הפסיון של מתיאוס 2727": להקת המחול קמע במופע חדש

יום ראשון, 17 בספטמבר 2017

להקת המחול קמע תעלה בחודש אוקטובר 2017 הקרוב בבכורה ישראלית את המופע "הפסיון של מתיאוס 2727" הכולל למעלה מ- 100 נגנים, רקדנים, זמרי אופרה וחברי מקהלה על במה אחת. אתר "כרטיסים ברשת" עם כל הפרטים.

"הפסיון של מתיאוס 2727": להקת המחול קמע במופע חדש
להקת המחול קמע תעלה בבכורה ישראלית את "הפסיון של מתיאוס 2727" – יצירה חדשה של  הכוריאוגרף תמיר גינץ, לצלילי יצירתו האדירה של י.ס.באך, "מתיאוס פסיון". הפקת הענק הבינלאומית, תעלה בישראל פעמיים בלבד, במשכן לאמנויות הבמה ב"ש (23.10) ובתיאטרון ירושלים (24.10)

לקמע חוברים על הבמה לביצוע היצירה המוסיקאלית, מקהלת הכנסייה של וופרטל Kantorei Barmen-Gemark ותזמורת הבית של ענקית התרופות, "באייר" L'arte del Mondo שתיהן מגרמניה, בניצוחו של .Werner Ehrhardt. ההפקה, שעלתה עד היום רק בגרמניה, שם זכתה לשבחים והדים רבים בעיתונות ובקרב הקהל, תתן הזדמנות גם לקהל בישראל לצפות במחול עכשווי עם מוזיקה חיה בביצוע תזמורת המנגנת בכלים מתקופת הבארוק, מקהלה וסולני אופרה.


"מתיאוס פסיון" מאת באך נחשבת לאחת מיצירות המופת של המלחין ולאחת החשובות בעולם הנוצרי. היא מספרת את ספור צליבתו של ישו ובגידתו של יהודה איש-קריות כפי שמתארת המיתולוגיה הנוצרית, סיפורים אשר ליבו את השנאה כלפי יהודים במשך מאות שנים.


תמיר גינץ הוא הכוריאוגרף השני אשר התמודד עד כה עם יצירה זו (לאחר ג'ון נומייר מבלט המבורג). בפניו ניצבה התמודדות גדולה בשל מסריה של היצירה שהיו קשים לו לעיכול כבן לניצולי שואה. אחרי עבודה בת שנתיים בה הוא חקר את הברית החדשה ואת היצירה של באך, הוא הגיע לפרשנות משלו שאותה הוא מבטא בכוריאוגרפיה. גינץ בחר למקם את הבלט שלו בעתיד, בשנת 2727, 1000 שנים אחרי חיבורו של באך והוא רואה בדמיונו אנשים שבורים המחפשים הצלה ומשיח, בני אדם הכמהים לאהבה ועידוד.

ההפקה נולדה אחרי שענקית התרופות "באייר" נענתה לבקשת מקהלה כנסיית וופרטל לסיוע פיננסי להפקה בימתית מלאה של יצירתו של באך. תזמורת הבית של החברה הוצמדה למקהלה וביחד הם ביקשו לקיים גשר לשלום בין נוצרים ליהודים, עם העצמת מסרי האהבה והסליחה בנצרות ומיגור השנאה כלפי היהודים, שהסיפור המיתולוגי ליבה. מסר זה הועבר ללהקת המחול קמע בפנייה אליה לשיתוף פעולה ביצירה. קמע היא אחת מלהקות המחול המובילות בארץ והיא פועלת בעיר באר שבע אשר חתומה על ברית ערים תאומות עם העיר הגרמנית וופרטל.


כרטיסים למופע "הפסיון של מתיאוס 2727" - אוקטובר 2017

המופע "הפסיון של מתיאוס 2727" יתקיים ב-23 באוקטובר במשכן לאומנויות בבאר שבע וב-24 באוקטובר 2017 בתיאטרון ירושלים. ניתן לרכוש כרטיסים למופע בבאר שבע באמצעות האתר הבא ולהופעה בירושלים באמצעות האתר הבא.


צילום: peuserdesign.de

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "הפסיון של מתיאוס 2727": להקת המחול קמע במופע חדש Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "הפסיון של מתיאוס 2727": להקת המחול קמע במופע חדש Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top