"המפיקים" - ביקורת מחזמר

יום חמישי, 1 בדצמבר 2016
"המפיקים" - ביקורת מחזמר
   
"המפיקים" הוא מחזמר נודע שחיבר והלחין מל ברוקס וההפקה שמעלה ברחבי הארץ בשפת המקור באנגלית ישראל מיוזיקלס, היא תוססת ונחמדה ונאמנה למקור שכבש בשעתו את ברודווי והוסט אנד.
אנסמבל של כעשרים שחקנים, זמרים ורקדנים עם תזמורת מעולה, הצליח למרות קשיי תקציב, להפיק מחזמר טוב מאוד.

ישראל לוטניק הבמאי ומנהל חברת ההפקות מוכר כ"רבי המזמר מברודווי" והוא כבר העלה בישראל מחזות זמר רבים בעשר שנות קיומו וכולם בשפת המקור באנגלית.למרות שמדובר למעשה בתיאטרון דל תקציב הוא מצליח לא פעם להפיק מחזות זמר תוססים וטובים, בזכות כישרונות ותיקים וגם חדשים וצעירים, חלקם שחקנים עולים מארה"ב ומארצות דוברות אנגלית וגם כוחות צעירים ומוכשרים. בניגוד להצגות שוליים הדלות באמצעים או הנעזרות בפליי-בק, ההפקה מלווה בתזמורת חייה בת 6 נגנים והמנהל המוזיקלי חיים טוקצ'ינסקי הפיח בה רעננות וקצב מקצועיים ומעולים.

העלילה עוסקת במפיק מקס ביאליסטוק החובר לרואה החשבון שלו ליאו בלום, לאחר שגילו נוסחת קסם לגרוף כסף ממחזות זמר. הם מחליטים להפיק מחזמר כושל במיוחד שאמור לקרוס תוך יום אחד ולהעלם עם כספי התרומות, רובן מנשים קשישות התאוות לשעשועי מין. להפקה חוברת שוודית בלונדינית שאינה מבינה דבר בעסקי שעשועים, מחזאי ניאו נאצי הזוי, במאי כושל וחבורת עוזריו המטורללים. המחזמר עוסק בהיטלר והוא אמור לנפוח את נשמתו כבר במערכה הראשונה, אולם למרבה האירוניה, ההפקה הופכת ללהיט והמפיקים לנרדפים בידי החוק.

הווארד שכטר, שחקן ותיק מברודווי שעלה לאחרונה ארצה ,מגלם את המפיק ביאליסטוק והוא מגיש יכולות משחק ושיר יפים מאוד . הוא מצליח להחזיק את ההפקה בכישרון רב. שי אמויאל מגלם את ליאו בלום רואה החשבון והוא בהחלט מרשים, נוטף כישרון ובעל יכולות משחק ושיר מוצלחות. דיויד קלימניק מגלם את המחזאי הנאצי ומשחקו הוא מקסים ומעולה. דיל דיוויד בוקאצו הונור מקולורדו מגלם באורח מרשים את הבמאי הכושל רוג'ר דה ברי והוא ראוי למחיאות כפיים.

ארז קנטור מצוין בתפקיד כרמן גיאה, עוזרו של הבמאי. משחקו הוא ראוי ומוצלח מאוד. מיטל סגל גונבת את ההצגה בדמותה של אולה השוודית והיא מעולה במשחק ובשיר. סצנת האודישן שלה היא מלבבת ומצוינת. מירב פלג טובה מאוד בתפקיד הקשישה העליזה. ישראל לוטניק הבמאי מגלם אף הוא תפקידי משנה קטנים ומוצלח מאוד בשיר ובתחפושות. כפיר לוי, שיר זהבי, צ'רלס דיוויס, אביטל קגן והגר נבטי, טובים מאוד במגוון התפקידים. בולט בלהקה ישראל לויט המגלם מספר דמויות מצחיקות.

אביחי ברלינסקי אחראי לכוריאוגרפיה הנאה ואין ספק שאם היה לו מספר רקדנים כפול, התוצאה הייתה מרשימה. לאה תורן עיצבה את התלבושות והן בהחלט מוצלחות מאוד. אליאס אישתה עיצב את הסאונד שלא היה מושלם בתיאטרון גבעתיים. איתן תדמור עיצב תאורה ואולם בהפקה בתיאטרון גבעתיים היו לדעתי תקלות כמו עלטה בסצנות מסוימות ותקינות פולו לקויה.

התפאורה הייתה אמנם מגוונת ורבת אלמנטים, אולם דלת תקציב ולכן גם לא בלטה. הפסקות החלפת סצנות היו חשוכות, לקויות וארוכות וראוי היה לפתור אותן באמצעי בימוי. מחזמר כמו המפיקים הוא משימת הפקה קשה מאוד לביצוע וההפקה הזו ועוד בשפת המקור באנגלית היא בהחלט אור בולט בתעשייה הזו של תיאטרון ולכן מגיע ליוצרים עידוד ומחמאות.


הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום: הילה קומם, יהודה קומם

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "המפיקים" - ביקורת מחזמר Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "המפיקים" - ביקורת מחזמר Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top