האופרה הירושלמית מעלה את "הספר מסביליה" - דצמבר 2016

יום רביעי, 2 בנובמבר 2016

האופרה הירושלמית תעלה בחודש דצמבר 2016 הקרוב את האופרה המפורסמת "הספר מסביליה" של רוסיני בבימויו של דוידה גרטיני האיטלקי ותקיים הופעות בירושלים ובאשדוד. כל הפרטים, בכתבה הבאה.


האופרה הספר מסביליה שתעלה בחודש הבא בהפקה חדשה וסוחפת, היא תוצר של שיתוף פעולה פורה עם "פסטיבל פיקולו" מצפון איטליה, ובהופעותיה הראשונות כבר גרפה את תשבחות הקהל והמבקרים האיטלקיים.

האופרה "הספר מסביליה" ידועה בלהיטים הרבים שלה ונחשבת לאחת האופרות הידועות והמבוצעות ביותר. בהפקה החדשה בבימויו העדכני של גרטיני, נשמר הרעיון המקורי של האופרה של המחזאי פייר בומרשה אך משתנה התקופה בה מתרחשת העלילה, והיא עוברת מהמאה ה-18 למאה ה-20 - ל"סופר" של רוזינה.

בין ארגזי הירקות והפירות, מתכנן מנהל הסניף (ברטולו) של הסופר המקומי להינשא לרוזינה, אבל בחור שובב שמאוהב בה, (הרוזן) מסתובב באזור בתחפושות שונות ומפריע לתכניתו, בעזרתו של הספר מסביליה, הרי הוא פיגרו. העלילה המקורית מספרת על הספר המפורסם מכל הזמנים, הספר הכול יכול מסביליה שעוזר לרוזן הצעיר אלמוויוה לחטוף את אהובתו רוזינה, שמוחזקת כאסירה בביתו של ברטולו. האפוטרופוס הזקן שרוצה אותה לעצמו. במהלך מסע ההרפתקאות המשעשע, הפארסה נהיית לסאטירה חברתית אוניברסלית והצעירים מגשימים את אהבתם.

המלחין ג'ואקיני רוסיני הציג לעולם את האופרה ברומא לפני 200 שנה בדיוק, כשהיה רק בן 24, בתחילתה של קריירה מבטיחה. ערב הבכורה של האופרה היה לכישלון צרוף ורוסיני ברח מהתאטרון מחשש לחייו! אך להפתעתו כעבור מספר הופעות, האופרה שהלחין הפכה לסמל של "האופרה בופה" (קומית), והוכיחה את עצמה בבתי האופרה הגדולים באיטליה ובבירות אירופה, וקיבלה את הערכתם הנלהבת של סטנדל, הגל ובטהובן.

האופרה היא בביצוע סולני האופרה הירושלמית, מקהלת האופרה הירושלמית והתזמורת הסמפונית אשדוד תחת שרביטו של עומר אריאלי, בתפקידים הראשיים: גבריאלה ריביס, אשרי שגב, נועה הופ/מימה מילוא, אלכסנדר דיאקוף, דניס סדוב, אנה פשס ושמואל ברלד. האופרה תבוצע באיטלקית עם תרגום לעברית ואנגלית.

כרטיסים לאופרה "הספר מסביליה" בדצמבר 2016

האופרה הספר מסביליה תועלה לבמות ב-6 בדצמבר 2016 במשכן לאומנויות הבמה באשדוד וב-8 וב-10 בדצמבר 2016 בתיאטרון ירושלים. מחיר הכרטיסים נע בין 165 ל-225 ש"ח בהתאם למיקום הישיבה. מכירת הכרטיסים להופעות בירושלים מתבצעת באמצעות האתר הבא והכרטיסים למופע באשדוד באתר הבא.

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: האופרה הירושלמית מעלה את "הספר מסביליה" - דצמבר 2016 Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: האופרה הירושלמית מעלה את "הספר מסביליה" - דצמבר 2016 Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top