דו קרב - ביקורת הצגה

יום ראשון, 18 בספטמבר 2016

"דו קרב" מאת המחזאי הרוסי הנודע אנטון צ'כוב, העולה בתיאטרון הספרייה ברמת גן (מיסודו של בית צבי) הוא מעין קונצרט תיאטרלי מבריק המעניק לצופים גם חוויה של משחק וגם ניחוח של הצגות שליחם לא נס אף פעם.

    
המחזה "דו קרב", מבוסס על נובלה קצרה של צ'כוב שכונסה לספר עם סיפורים נוספים שאותו תרגמה ביד מופתית דינה מרקון. הבמאי המיתולוגי סלבה מלצב, המומחה בארץ למחזות של צ'כוב ומחזאים רוסים נודעים, הצליח ללהטט עם להקת השחקנים והפיק משחק משובח שזור בנופת תיאטרלית.

באופן מיוחד יש לשבח את העריכה המוזיקלית שעיטר שניר ויילר ולמוזיקה בהצגה,  יש עונג רב. הנובלה דו-קרב היא  מיצירותיו המוקדמות של צ'כוב.  העלילה מתרחשת בעיירה שכוחת אל בקווקז. ווניה לייבסקי הוא גבר צעיר ודיי עצל, המייחל לאידיאלים שאינו יכול לממש. הוא חי עם אישה נשואה,נדייז'דה, שאותה פיתה ולאחר שמאס בה הוא משחת זמנו בשתייה ובמשחקי קלפים. מולו מתייצב ניקולאי פון קורן, זואולוג, המשוכנע בצדקת הדרוויניזם החברתי ומבקש להחיל דעותיו על הסובבים אותו.

לייבסקי מבקש הלוואות כדי לעבור לעיר הגדולה, וטוען כי בשלב יותר מאוחר, כשיתבסס, יביא אליו גם את בת זוגו, שבינתיים התאלמנה. פון קורן תובע כי השניים ייצאו יחדיו ואינו מאמין ללייבסקי והוא אף מזמין אותו לדו-קרב. בתווך נמצא סשה סמוילנקו, רופא כפרי, פשוט, אך רחב לב המנסה לפשר בין השניים. במקביל אנו פוגשים במריה אשתו של הזואולוג, לדעתי, ובאיגור קירליין המנסה אף הוא להתמודד על חברתה של נדייז'דה.


החלק השני של המחזה הוא חד ושנון, קולח ועם דיאלוגים משובחים. עמית גיל מגלם את לייבסקי באורח מעולה ומשחקו מקצועי. אביתר בר דוד מגלם את הרופא סשה ומשחקו קולח ואמין. דונטלה מיימון מגלמת את נדייז'דה ומשחקה מצוין וראוי לתשבחות.

רותם מלר מגלמת את מרייה ומשחקה כליל השלמות. הקול המצייץ שהיא משתמשת בו מוסיף לנופך הדמות. שי לוי מופלא בדמות פון קורן ומשחקו ראוי לכל שבח בעיקר בחלק השני שבו הוא מגלם את מירב התפקיד. יניב בספורד משחק כהלכה את איגור. סלבה מלצב אחראי לא רק לבימוי המוצלח, אלא לעיבוד, תפאורה ותלבושות, שהן מסוגננות ונהדרות. אלכסנדר סיקירין עיצב את התאורה הנאותה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צלם: יוסי צבקר

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: דו קרב - ביקורת הצגה Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: דו קרב - ביקורת הצגה Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top