אפריל הקסום - ביקורת הצגה

יום חמישי, 7 באפריל 2016
"אפריל הקסום" העולה בבית צבי ברמת גן היא קומדיה רומנטית, שחלקה בערפילי לונדון האפורים של שנת 1922 וחלקה השני  באי איטלקי קסום, ההופכים גם את חודש אפריל למשב רוח מרענן , ענוג ומבדר. המחזה מתרחש בלונדון של אחרי מלחמת העולם הראשונה, כאשר ארבע נשים מחליטות לנטוש את ביתן האפור ולצאת לפגרה של מילוי מצברים בת חודש ימים בטירה איטלקית.

לוטי שואפת לצאת משגרת חייה הקודרים ומחיי נישואיה עם מלרוש, נטולי שמץ של אהבה. היא מוצאת בעיתון מודעה בדבר טירה איטלקית המיועדת להשכרה למשך חודש ומציעה לאישה שהיא מכירה באקראי, לעזוב את בעליהן לזמן קצר ולצאת עימה להרפתקה. גם המכרה, רוזי, קצה בחיי השגרה המעיקים בחברת בעלה, ארנו, והשתיים מפרסמות מודעה ומציעות לעוד שתי נשים להצטרף אליהן.

אחת מהנשים היא גברת גרייבס, מטרוניתה אנגלית קשישה, הרוטנת תדיר וצעירה בריטית נוטפת סקס, סופי. הארבע נוטשות את העיר האפורה ויוצאות למסע באי האיטלקי ושם מתפתחת לה העלילה עד לסיום הטוב. העלילה שזורה כמובן מפגשים מפתיעים ועלילת אהבים סודית וגם משרתת איטלקייה שאינה יודעת אנגלית.

אפריל הקסום הוא מחזהו הראשון של מאתיו ברבר שכתב אותו בהשראת ספרה של אליזבת פון ארנהים האוסטרלית. המחזה עלה באנגליה ובברודווי, שם היה מועמד לפרס הטוני וקטף את פרס המבקרים למחזה הטוב וכן הוצג בהפקות רבות ברחבי ארה"ב ואירופה. הספר הופק גם לסרט קולנוע בהשתתפות נטשה ריצ'ארדסון, ג'ואן פלורייט ואלפרד מולינה. ההצגה עלתה בשעתו גם בתיאטרון באר שבע.

הבמאי מיטקו בוזקוב העלה מחזה בלתי יומרני בעליל, אך ענוג, מהנה ומבדר והוא הצליח ללהטט עם השחקנים הצעירים והמוכשרים. הללו מפגינים משחק משובח, הגורם לרגע לחשוב שאפריל הקסום הוא בעצם מעשיית קיץ מרעננת. מיכל פרדקין כלוטי, הקצה בחיי הרודנות של בעלה, הפרקליט הלונדוני האפור לענייני משפחה, משחקת נפלא. היא מקצועית, מאירת פנים ומשחקה קולח ונעים.

ויקטור סבג כמלרוש בעלה הרודני של לוטי, מתגלה כשחקן קומי, המגיש משחק מדויק, גם באורח חייו בביתו בלונדון וגם כשהוא מגיע לביקור בטירה. סצנת האמבטיה, שבה הוא נאלץ להתערטל ממחלצותיו, היא מבדרת במיוחד. ויקטור מגלם את תפקידו בצורה מוצלחת ונאמנה. רחלי איצקוביץ היא שחקנית משובחת המגלמת את רוזי ומשחקת ברוב טעם ובכישרון רב. תפקידה במחזה הוא מרכזי, נעים, רהוט ומגולם היטב.

שי לוי מגלם את הסופר הבוגדני, ומגיש משחק ראוי וטוב. הוא מגלם טיפוס הפכפך בצורה נאותה ונאה. דונטלה מיימון כגברת גרייבס ,קשישה בריטית הרוטנת תדיר מגישה משחק נהדר ומשכנע. דונטלה היא בעלת פוטנציאל מצוין והיא מקצועית ומרשימה. יעל ארביב מגלמת את הצעירה הסקסית שנתקלת בטירה במאהבה. היא מגישה משחק ראוי וטוב, לא רק נאה ויפה, אלא גם משחק אמין.

סנדרו זילדמן כבעל הטירה מגיש משחק נאה .הוא נחמד ומוצלח. שיר בן חמו מגלמת  את המשרתת האיטלקייה שאינה יודעת אנגלית, אך יש לה מימיקה מוצלחת ומבדרת. התפקיד האפיזודי שהיא מגלמת מבוצע נהדר, בשנינות ובמקצועיות רבה והיא אפילו גונבת לא פעם את ההצגה. הבמאי בוזקוב שזר בהפקה תנועה קולחת ויפה ובין היתר את תערוכת הצילומים החיה, הנסיעה ברכבת ועוד.

דפנה פרץ עצבה את התפאורה והתלבושות. מצד אחד תפאורה אנגלית טיפוסית ומינימאלית ומצד שני הטירה הקסומה, האפופה בזרי פרחים וצבע, אך עדיין מינימליסטית. בהפקות אחרות יש לתפאורה של הטירה מקום מרכזי ושופע צבע, פריחה וציוץ ציפורים. דפנה פרץ, כאמור, עצבה גם את התלבושות ועל כך יש להללה במיוחד. התלבושות הן קסומות ותקופתיות. בעוד בגדי הגברים הם הדורים ובריטיים טיפוסיים, הרי ששמלות הבנות הן יפיפיות והן ראויות לצאת מיד לריקודי צ'רלסטון סוערים.

בסך הכול, זו הצגה קלילה ונעימה, מוצגת כראוי, קולחת ואין בה רגע דל. אפריל הקסום הוא בהחלט קסום, ריחני ומהנה ומהווה משב רוח קל , ראוי ממש לתחילתו של חודש אפריל.

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צלם – יוסי צבקר

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: אפריל הקסום - ביקורת הצגה Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: אפריל הקסום - ביקורת הצגה Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top