תערוכה מיוחדת לכבוד יום הולדתו ה-95 של הצייר יוסל ברגנר

יום ראשון, 26 באפריל 2015

משכן האמנים בהרצליה יערוך בחודש מאי 2015 תערוכת מיוחדת לכבוד יום הולדתו של הצייר יוסל ברגנר שתכלול עבודות משנות ה-50 ועד היום.


לכבוד יום הולדתו ה-95 של הצייר, חתן פרס ישראל לאמנות, יוסל ברגנר, יערוך משכן האמנים, הרצליה תערוכה רטרוספקטיבית ובה 16 עבודות המייצגות את פניו המגוונים של העולם הברגנרי, משנות ה-50 ועד ימינו.

ברגנר הוא אחד מבכירי אמני ישראל, וחתן פרס ישראל לאמנות לשנת 1980. רבות מיצירותיו עוסקות בעיירה היהודית שאותה עזב בנעוריו, וברגנר העיד לא פעם שצייר את ה"שטעטל" כיוון שחשש מאוד שהתרבות שעל ברכיה גדל – תיעלם. הציג בעשרות תערוכות יחיד בארץ ובעולם, עבד שנים רבות בתיאטרון יחד עם ניסים אלוני, וזכה בפרסים רבים. יצירותיו נמכרו לאספני אמנות רבים והוא הפך לאחד הציירים האהובים בישראל. 

בנוסף ייערך כנס ראשון מסוגו, על עולמו של ברגנר, במרכז הבינתחומי בהרצליה, ב-12 במאי שיעסוק בנושאים המקיפים ספקטרום רחב של מחשבות ותהיות על עצם מהותה של הזהות היהודית-ישראלית. הכנס יחלוק בראש ובראשונה כבוד לברגנר, אך יעסוק גם בשאלה הרחבה של יצירה "יהודית" ועצם היתכנותה, בקשרים בין עולמו של ברגנר לעולמותיהם של סופרים, מחזאים ומשוררים ישראלים (נסים אלוני, יוסל בירשטיין, ישראל הר), בניתוח משיכתו של ברגנר לעולמו של קפקא ועוד.

בין המשתתפים בכנס: פרופ' רות וייס (אוניברסיטת הרווארד), פרופ' דן מירון (אוניברסיטת קולומביה), פרופ' משה צוקרמן (אוניברסיטת ת"א), ד"ר דורון לוריא (מוזיאון ת"א) ומרצים נוספים מתחומי הספרות, האמנות ומדעי היהדות. בכנס אף יוצג סרט שביים ערן טורבינר, המבוסס על ראיון שערכו עם ברגנר ד"ר אורי הולנדר ובני מר.

התערוכה תוצג בין 20-11 במאי במשכן האמנים (רח' יודפת 7, הרצליה).

שעות הפתיחה: ימים א-ה, 18:00-12:00, או בתיאום מראש.

פתיחת התערוכה: 11 במאי, בשעה 19:00.

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: תערוכה מיוחדת לכבוד יום הולדתו ה-95 של הצייר יוסל ברגנר Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: תערוכה מיוחדת לכבוד יום הולדתו ה-95 של הצייר יוסל ברגנר Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top