"החגיגה": דרמה משפחתית נוקבת

יום חמישי, 30 באוקטובר 2014

"החגיגה" היא דרמה משפחתית נוקבת על הצביעות בחברה הבורגנית-מערבית המטייחת תופעות של ניצול מיני במשפחה. ההפקה בבית צבי ברמת גן היא מרגשת, מעניינת ומבוצעת בכישרון רב. ההצגה נכתבה בידי המחזאי הבריטי דיוויד אלדריג' בעקבות הסרט הדני הנודע שכתבו תומס וינטרברג, מוגנס רוקוב ובו האנסן ושבויים בידי לארס פון טרייר.

העלילה עוסקת במשפחה דנית המתכנסת לחגוג יום הולדת 60 לאבי המשפחה הנערץ הלגה. לחגיגה מגיעים בני המשפחה ובהם הילדים כריסטיאן, מיכאל והלן כשברקע מרחף אסון התאבדותה של הבת הרביעית, לינדה, מספר חודשים קודם לכן.

בעיצומה של המסיבה, מנפץ כריסטיאן,האח התאום של לינדה את האוירה החגיגית ופותח תיבת פנדורה גדושה באישומים קשים כלפי אביו וגם כלפי אימו על מעשי אונס שביצע בו ובאחותו בהיותם ילדים, ובשתיקתה של האם. העניינים מתפתלים והנפשות הפועלות פותחות את חרצובות לשונן והלילה השמח הופך לנקודת מפנה בחיי המשפחה. הבמאית אתי רזניק הצליחה ללהטט עם להקת השחקנים הצעירה והכישרונית והמחזה הוא קולח, מותח וגדוש פעילות.

המחזה מתרכז בעצם בחדר האורחים של המשפחה וברובו סביב שולחן הארוחה החגיגית ושם נישאים ברכות שהופכות לנאומים קצרים וטעונים ובהם כתב אשמה נורא נגד האב שהתעלל מינית בילדיו, מעשים שהיו ידועים לאשתו ששתקה והפכה בעצם לשותפה לפשע. ההצגה שזורה האבקות ותגרות בין האחים, קטעי זיכרונות וגם קטע ייחודי המתרחש בעצם על מיטה אחת בסצנה המערבת כמה עלילות משנה בו זמנית.

יהושע אינדירסקי מגלם את כריסטיאן, האח התאום, שפותח את אשר צפן כל העת בסוד ומטיח את טענותיו הקשות נגד אביו קבל כל המשפחה. יהושע מגיש משחק דרמטי מצוין ומוקפד, קולח ומרגש. שחר פולאק מגלם את הלגה, אבי המשפחה הנחשף בקלונו מול כל בני הבית. שחר מגיש משחק תיאטרלי משובח, במקצועיות ובאורח אמין ומוצלח. גיל כהן הוא מיכאל, אח נוסף, ומשחקו יפה מאוד , קולח, ומשכנע. נועה לבנת מגלמת את מטה, אשתו ומשחקה הוא מעולה ויפה והיא מפגינה מקצועיות רבה.

קסניה מרקוזה הנהדרת ,משחקת את העוזרת דריפה ומשחקה מושלם ומוקפד. היא משתלבת במהומה על הבמה באורח מצוין. אנסטסיה פיין היא הלן האחות השלישית ומשחקה טוב מאוד , מקצועי ומרגש בעיקר בחלק האחרון של המחזה. סיון רוזנברג היא אלסה אשתו של הלגה , שידעה ושתקה על מעשיו, כך לדברי כריסטיאן. סיון היא מוצלחת ומשחקה הוא יפה מאוד.

מיטל נוטיק נפלאה בתפקיד העוזרת פיא העוגבת על כריסטיאן ומשחקה הוא מאוד מקצועי. גל זמיר כהלמוט מנהל העסקים הוא קולח ומהוקצע ומשחקו משובח. חני יחזקאל היא הדודה פאולה ומשחקה הוא מרנין, אמין ובעל יכולות קומיות נאות. דין עובדיה הוא החבר שחור העור העכשווי של הלן ומשחקו הוא ראוי ויפה. בתפקיד קים הטבח משחק נאור מזרחי והוא בעל יכולות יפות מאוד.

עומר דויד היא הילדה ויש לה פוטנציאל משובח. התרגום של שלומי מושקוביץ הוא קולח ועכשווי. דלית ענבר עיצבה תפאורה ותלבושות יפות ומוצלחות. אורי רובינשטיין אחראי לתאורה הראויה. אפי שושני חיבר מוזיקה מקורית נעימה ולעיתים קודרת ומותחת. גנדי בביצקי אימן את השחקנים בקטטות שלרגע נראו מאיימות להרוס כל חלקה טובה שעל הבמה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום- יוסי צבקר

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "החגיגה": דרמה משפחתית נוקבת Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "החגיגה": דרמה משפחתית נוקבת Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top