"הכל תלוי": תערוכה חדשה בבית האמנים בת"א

יום שני, 1 בספטמבר 2014

תערוכת ציורים חדשה של האמנית עמית רונן בשם "הכל תלוי" תוצג בבית האמנים בתל אביב החל מה-9 בספטמבר 2014. כל הפרטים, בכתבה הבאה.


סידרת עבודותיה של עמית רונן, ציורי שמן על בד, המוצגת בתערוכתה 'הכל תלוי', צוירה על ידה בשנים 2012-2014. בסדרה זו, העוסקת בבגד ככסות ודימוי, מטשטשת רונן את גבולות הבגד ומטמיעה אותו בנוף הציור. תערוכתה החדשה, 'הכל תלוי', המוצגת לאחר 21 שנות שתיקה רצופות, בהן נמנעה מלהציג את עבודותיה, תיפתח בבית האמנים ע"ש זריצקי, ביום חמישי, 11.9.14, שעה 19:30 ותוצג עד 6.10.14. 

תחילתה של סדרת הציורים  בעת שחלתה רונן בתשישות קשה (1993), דבר שהצריך אותה לימי מנוחה מרובים, בהם הייתה רתוקה למיטתה. באותה עת יצאה עם משפחתה לטיול בחו"ל. לאור מצבה הבריאותי שכרה המשפחה קרוואן, דבר שאיפשר לה לעבור את הטיול כשהיא שכובה במיטה. בעת הנסיעה התכסתה רונן בשמיכת פוך צבעונית, שעליה מציורים היו ריבועים בצבעים שונים. כאשר הגיעה המשפחה לצרפת, לביקור באחד האזורים החקלאיים, השתלבה בדמיונה השמיכה בעלת ציורי הריבועים, עם התלמים שבנוף, שנשקפו מבעד לחלון הקרוואן. כתוצאה מכך חשה רונן צורך עז לצאת מגבולות עצמה ולהפליג אל הנוף והמרחבים.

ציורי הנופים שייצרה באותה עת, היו ביטוי למצבה הנפשי. הבגדים שציירה רונן היו נמשל לעורה, אותו רצתה להשיל מעצמה, כמו נשל של נחש. היא ביקשה להיפרד מהגוף הכובל והמגביל ולצאת למרחב הפתוח. רונן נהגה לעבוד בסטודיו קטן בדירתה. הציורים שציירה אפשרו לה חופש ויציאה אל המרחב הפתוח.

בנוסף, עוסקת רונן בציורי הסדרה ב "תעתוע" שבציור. באמצעות עיוות הקומפוזיציה הציורית, יחס לא מקובל בין עצמים, כמו גם שימוש "לא תקין" בפרספקטיבה, שבה העצם הרחוק – גדול, והקרוב – קטן, דרך שבירת מוסכמות, קריאת תיגר לגבולות וטשטושם לכדי תעתוע, כמו השביל שברקע הנוף, שמתברר כתפר במעיל והיער המפורט שהוא בעצם הדפס על בגד, כל אלה מעסיקים אותה בציוריה. בעזרת שבירת סימטריה והמשכיות בנוף שבצידי הבגד, לפעמים ביטול הנוף באחד הצדדים, מובילה רונן  את המתבונן  'ללא חשוב', לכאורה. 'ללא רלוונטי', כביכול. היא עושב זאת דרך תאורה המדגישה את אפלת המסתורין, כדי להאיר את החשוב ביותר – זה הרגשי הסמוי מן העין. בתאורה על המעיל ובו זמנית מתוכו.  רונן מוציאה את הצופה מאזור הנוחות, כדי ליצור בו טרדה ובלבול שיגרמו  לו כמקווה לשאול שאלות ולחוש את הרגש שמעבר לתשובות.

היא ציירה אלונקה הפורשת כנפיים ומסוגלת להתעופף "ציפור- מיטה" קראה לציור. קולב לתליית בגדים, המתעופף מעל שדה חרוש (השדה החרוש, הוא חצאית פליסה) "ציפור-קולב" קראה לציור. (הצל המצויר המופיע בציור נראה מאיים יותר מהקולב עצמו.) הקולב מסמל את מחלתה, באותה עת. ציורי הסדרה 'הכל תלוי' מהווים ביטוי להלך רוחה של האמנית ולמצבה האישי, בתקופת מחלתה ולאחריה.

התערוכה תוצג בבית האמנים ע"ש זריצקי, רח' אלחריזי 9, תל אביב,
טל': 03-5246685 בין התאריכים: 11.9.14-6.10.14

שעות הביקור: ימים ב'-ה': 10:00-13:00, 17:00-19:00, יום ו': 10:00-13:00, שבת 11:00-14:00
לפרטים נוספים אנא פנה לחתום מטה.                       


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "הכל תלוי": תערוכה חדשה בבית האמנים בת"א Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "הכל תלוי": תערוכה חדשה בבית האמנים בת"א Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top