מסע של מאה צעדים - ביקורת

יום חמישי, 7 באוגוסט 2014
מסע של מאה צעדים - ביקורת

מאת: אופיר איל

הדרמה הרומנטית "מסע של מאה צעדים" מביאה את סיפורה של משפחה הודית המתיישבת בכפר צרפתי קטן ומתעקשת לפתוח בו מסעדה הודית אותנטית. מה שעשוי היה להיות סרט חמוד על מפגש מצחיק בין תרבויות בוחר להיות דווקא שמאלץ סנטימנטלי וארוך מדי. אפילו ההשפעה המתבקשת של גרגורי רעב לנוכח צילומי האוכל היפים אינה משמעותית מאחר והפנטזיה הקולינרית נקברת עמוק תחת רומנטיקה שחוקה, צפויה ובסוף גם משעממת.

את הסרט המבוסס על הרומן המצליח של ריצ'ארד ק. מוראייס מביים לאסה הלסטרום, מי שפעם הביא את הסרט הנהדר "מה עובר על גילברט" ומאז פנה לתחום הרומנטי הצולע עם סרטים כגון "לדוג סלמון בתימן" או "ג'ון היקר". להלסטרום גם ניסיון של שימוש בתאוות האוכל הצרפתית לשם יצירת עוררות חושים, כפי שעשה בסרט "שוקולד", אך איפה הסרט הצרפתי ההוא ואיפה המסע הנוכחי. "מסע של מאה צעדים" סובל מעלילה ובימוי שנמרחים ללא רחם וחונקים כל רגע חינני בהתפתחות עלילתית משמימה.

לאחר שאיבדה את רכושה ואת אם המשפחה, יוצאת משפחת קאדאם לחפש את מזלה באירופה. כשהוא מאמין בכישרון הבישול של בנו חסן (מאניש דאיאל, מי שגילם את ראג' בסדרת הנוער "90210"), אב המשפחה (אום פורי המקסים, "מזרח הוא מזרח"), מתעקש כי כפר צרפתי קטן אליו נקלעת המשפחה, הוא המקום הנכון עבורם לחדש את מסעדתם שאבדה. גם העובדה כי מול הבית אותו הוא רוכש ממוקמת מסעדתה היוקרתית של מאדאם מלורי (הלן מירן, "היצ'קוק", "רד"), אינה מרפה את ידיו, מיקום שעד מהרה מביא עמו צרות והזדמנויות מפתיעות.

הבעיה הגדולה ביותר של "מסע של מאה צעדים" אינה זו הכרוכה בעלילה צפויה מראש. מהרגע שחסן פוגש במרגריט השפית הצעירה (שארלוט לה בון, "צל הימים"), ברור לצופה כי כאן טמונה התפתחות זוגית. כמו כן, גם הרומנטיקה הנובטת מקשר היריבות בין אב המשפחה למסעדנית המתנשאת אינו מפתיע איש. מה שפוגע בסרט יותר מכל היא חוסר היכולת שלו לנווט את אלה באמצעות התפתחויות דרמטיות מעניינות. המתח אינו מתח, הקונפליקטים נמוגים אל הרקע והאתגרים מוגשמים כלאחר יד. נושא היריבות בין המשפחה לבין המסעדה ממול תופס לכמה רגעים כיוון מעניין ומשעשע אך עד מהרה מפנה מקום לטובת רומנטיקה לא מתוחכמת. אם מוסיפים לכך שכ- 40 דקות לפני תום הסרט הוא כבר בעצם נגמר לחלוטין מבחינת עניין, מתקבל סרט חלש עד מיותר.

במקור שם היצירה בא לספר על העובדה כי מאה הצעדים הבודדים המפרידים בין שתי המסעדות יהפכו למסע משנה חיים- מעבר מתרבות אחת לאחרת, שינוי מבישול משפחתי מסורתי לכזה שהוא אירופאי מוקפד. בפועל, הסצנה בה חסן צועד מבית משפחתו למסעדה שממול כל כך לא מרגשת שהיא למעשה מדגישה את כישלון הסרט. 100 הצעדים מורגשים כלא יותר מפסיעה שולית ועמם נמוגה כל מוטיבצית הצפייה.

פורסם באתר אידיבי CC-BY-SA

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: מסע של מאה צעדים - ביקורת Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: מסע של מאה צעדים - ביקורת Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top