שבוע הספר העברי 2014: כל הפרטים וכל האירועים

יום שני, 2 ביוני 2014
שבוע הספר העברי 2014 ייפתח באמצע חודש יוני הקרוב בארבעים ערים ברחבי הארץ ויציג לצד דוכני הספרים, גם מגוון הצגות ואירועים לילדים. איפה? מי? ומתי? בכתבה הבאה שלפניכם.

שבוע הספר העברי 2014: כל הפרטים וכל האירועים

שבוע הספר העברי 2014 ייפתח בקרוב בפעם ה-53 ויציג בין התאריכים 11-21 ביוני 2014, עשרה ימים של מכירת ספרים הגדולה בישראל הכוללת אלפי כותרים חדשים של כל הוצאות הספרים בישראל לצד ספרים שירדו מהמדפים ומהנחות מהן אפשר ליהנות רק בירידי שבוע הספר. הירידים המרכזיים של שבוע הספר העברי 2014 יתקיימו בירושלים ובתל אביב אך גם בעוד כ-40 ערים נוספות ברחבי הארץ.

שבוע הספר העברי יתקיים השנה בסימן החוק להגנת הספרות והספרים שנכנס לתוקף בפברואר ואמור להגן על הסופרים ועל זכויותיהם. למרות זאת, מבטיח אמנון בן שמואל, מנכ"ל התאחדות הוצאות ספרים בישראל הנחה של עד 20 אחוז על כל הספרים המוגנים בחוק.

בנוסף לדוכני הספרים הקבועה, יציעו ירידי שבוע הספר גם מבחר הצגות ילדים, הפעלות, יצירה, מופעים מוזיקליים, ספרייה ניידת, שעת סיפור ועוד. הירידים יתקיימו בין בתאריכים 21-11 ביוני 2014.

שבוע הספר העברי 2014 בירושלים - כל האירועים

שבוע הספר העברי בירושלים יעבור השנה אל מתחם "התחנה הראשונה" (מתחם הרכבת) ויציג פעילויות והצגות רבות לילדים. להלן פירוט ההצגות ולוח המופעים של שבוע הספר העברי בירושלים:

יום ד    11.6    18:15    נסיך מארץ החלומות


חלומי, הנסיך טוב הלב של ארץ החלומות, מחליט להגשים את חלומו ולמצוא נסיכה כלבבו שאותה יאהב, אך לשם כך עליו לשמור מכל משמר על כרית החלומות שלו, אחרת הנסיכה תכושף ותהפוך לחיה ביער. לילה אחד הכרית נעלמת. הנסיך המבוהל יוצא לחפש אותה כדי להציל את נסיכתו המכושפת. בדרך הוא פוגש בחיות שמנסות לעזור לו: הדובון השמח, הפרה שמחפשת את החווה שלה, השפן שרוצה להיות נסיך והצפרדע החמוד. מי מהם הוא הנסיכה המכושפת? האם יצליח הנסיך חלומי למצוא בזמן את כרית החלומות שלו ולבטל את הכישוף?   

יום ד    11.6    19:30    תותי מארץ התותים

תותי היא ילדה מתוקה שאוהבת מאוד תותים. חלומה הגדול הוא להגיע בזמן לארץ התותים, כדי להספיק לנשף "תות המלכות", וכמובן לפגוש את מלך תות המפורסם, שהתותים של הכתר שלו אבדו... אך הדרך לשם אינה קלה. כדי להצליח במשימה עליה לבצע משימות שונות, כמו למשל לשחק "קלאס תות" ולעבור דרך סיפורים הקשורים לתותים, ביניהם "האריה שאהב תות" ו"שמוליקיפוד". האם תצליח לבצע את המשימות ולהגיע לארץ התותים במועד?
 
יום ה    12.6    18:15    אלאדין ומנורת החלומות

סיפורם של הנער אלאדין, מנורת החלומות הקסומה, ומכשפית, המכשפה שרוצה להשתלט על חלומותיהם של כל בני האדם, אך לשם כך צריכה להגיע למנורת החלומות, שנמצאת במערה סודית, שרק קולו של נער צעיר וטהור לבב יכול לגלות לה את השביל שמוביל לשם. האם יצליח אלאדין להציל את חלומות בני האדם מפני מזימותיה של מכשפית?   

יום ה    12.6    19:30    לילו טרללילו והאגדות המרקדות

הצגת ריקודים מעולם האגדות, שבה מככבות לילו, ושדונית היער שלה, טרללילו, שמגיעות לאגדות מפורסמות ומצליחות לפתור שם את הבעיות. כך, למשל, הן מפשרות בין סינדרלה לבין האחיות החורגות שלה, לאחר שלילו הרקדנית מלמדת אותן ריקוד מתאים לנשף המלכות, גורמות לשני חייטי המלך לתפור למלך בגדים החדשים ואמיתיים, מחזירות הביתה את עמי ותמי, משנות את דעתה של מלכת הלבבות מעליסה בארץ הפלאות, כמובן בעזרת ריקוד הקלפים, ועוד.
   
יום ש    14.6    20:00    המשחקייה + בובת ענק

יום א    15.6    18:15    כיפה אדומה והכובע הסגול

המשך מקורי מוזיקלי לאגדת הילדים הקלאסית. מה קורה כאשר לכיפה אדומה נמאס להיות כל הזמן אדומה? היא יוצאת לחפש לעצמה כובע בצבע אחר, שאולי ישנה את חייה ואף יעזור לה למצוא את אמה האהובה, שהלכה לאיבוד ביער. האם יתאים לה כובע התכלת של הענן, הכובע הצהוב של השמש, הירוק של הצפרדע או הסגול של הקוסם הפלאי? האם היא תוותר על כיפתה האדומה? האם שינוי צבע של כובע באמת משנה את החיים?   

יום א    15.6    19:30    ריקודים מסביב לעולם

רונית הרקדנית מאבדת את נעלי הריקוד המוזהבות שלה, שבלעדיהן לא תוכל להגשים את חלומה ולזכות בתחרות "ריקודים מסביב לעולם". אך מתברר שנעלי הפלא שלה כבר נמצאות בארץ אחרת, שאליה רונית תצליח להגיע אם תרקוד בהצלחה ריקודים ממקומות שונים בעולם, כמובן בעזרת הילדים. האם תגלו באיזו ארץ נמצאות הנעליים המוזהבות? האם רונית תמצא אותן בזמן כדי שתוכל להשתתף בתחרות "ריקודים מסביב לעולם"?   

יום ב    16.6    18:15    מגשים החלומות

סיפור על גילי, שרוצה לפגוש את המלאך שמגשים חלומות, כדי לעזור לאמה החולה לשוב לאיתנה. היא נעזרת במורתה ובחיות היער החביבות כדי לנסות ולפגוש אותו, אך הדרך לשם ארוכה ומפתיעה בגילויים חדשים על החיים ועל עצמה... האם תצליח לפגוש את מגשים החלומות ולעזור לאם להבריא? הצגה מרגשת עם בובות ענק.     

יום ב    16.6    19:30    אגדת מימי הדרקונית הוורודה

מהומה רבה מתרחשת בארץ דרקוניה, כשיום אחד נולדת במקום דרקונית ורודה... הכישוף העתיק שהוטל על ארץ דרקוניה אומר כי כאשר תיוולד הדרקונית הוורודה, כל תושבי הארץ ייפלו לשינה עמוקה בת 238 שנים, וכך קורה. רק כאשר מימי, הדרקונית הוורודה, תמצא חבר אמת, הכישוף יתבטל וארץ דרקוניה תינצל. מי יהיה החבר של מימי הדרקונית הוורודה?    

יום ג    17.6    18:15    שלגייה ותפוח האושר

תפוח האושר נפל מעץ האושר של מדינת הגמדים, והלך לאיבוד. כל הגמדים נעשו עצובים מאוד, כי בלי תפוח האושר אין שמחה במדינת הגמדים. שלגייה טובת הלב יוצאת לחפש את התפוח האובד ובדרך פוגשת חברים שגם הם זקוקים למעט עזרה ואושר: נחמד הגמד העצוב, שובב הכלבלב שהצטנן ולא יכול להריח, מושית החיפושית שהכנף שלה נכוותה מהשמש... ורק נגיסה בתפוח האושר יכולה לעזור. לעזרתה מגיע אפרוח רב-מוח החכם, שהוא היחיד שיודע את הדרך אל העץ של תפוח האושר, אבל גם לו יש בקשה מיוחדת... האם תצליח למלא את בקשתו בהצלחה ולמצוא את התפוח האבוד?
 
יום ג    17.6    19:30    רובין הוד והנסיכה אמיליה

רובין הוד וחבריו חיות היער: האריה, הציפור והשועל רוצים לעזור לתושבי הממלכה לנצח את הנסיכה המרשעת אמיליה, ששולטת בהם ביד רמה, אך כאשר הם מתקרבים לארמון, הם מגלים את האמת המפתיעה. האם הנסיכה אמיליה היא באמת נסיכה מרשעת, או שמא רק כושפה על-ידי מכשפת היער הרעה?     

יום ד    18.6    18:15    העכבר שחלם להיות פיל

העלילה מספרת על גברי העכבר, שכדי לכבוש את לבה של אהובתו פילונת פילפילונת רוצה להפוך לפיל. לאחר שהוא מאמין שהצליח במשימה, הוא מגיע אל אהובתו, אך ההפתעה גדולה ביותר, כי הפילונת המתוקה עצובה, משום שחלומה להכיר עכבר כלבבה אינו מתגשם... האם יצליח גברי העכבר, שבינתיים הפך לגבריאל הפיל, לכבוש את לבה הפילי של פילפילונת.   

יום ד    18.6    19:30    מושית החיפושית ושובב הכלבלב

הצגה מקורית, מצחיקה ומקסימה על ידידות מופלאה שנרקמת כנגד כל הסיכויים, בין חיות שבהתחלה כלל לא אהבו זה את זו. שובב הכלבלב הוא מלך הגינה שלא אוהב אורחים לא קרואים, אך מה לעשות שבלילה אחד נוחתת בגינה שלו, בהפתעה גמורה, מושית החיפושית, והיא ממש לא מתכוונת לעזוב את הגינה.
שובב מנסה ללמד אותה להיות שובבה, אך היא לא ממש מצליחה. החן החיפושי שלה שובה את לבו של שובב, שהוא גם כלבלב עם לב זהב, וזה כמעט מצליח... אך הכול משתנה כאשר לגינה מתקרבת פרית הפרה, שכל חלומה הוא לאכול חיפושית קטנה ומתוקה לקינוח... האם יצליח שובב הכלבלב להציל את חברתו החדשה מלשונה הארוכה של פרית הפרה?   

יום ה    19.6    18:15    חגיגה בסלט

בצלאל, הבצל החביב, עוזב את הערוגה שלו ומחפש בית חדש, עם שכנים שיאהבו אותו. הוא מגלה קערת סלט שמוצאת חן בעיניו, אך נתקל בירקות-שכנים שלא רוצים אותו בגלל ריחו, בגלל טעמו או משום שהוא גורם להם לבכות... רק לאחר שהוא מציל את הסלט מהתולעת שהגיעה לבקר, שגם אותה לימדו שחשוב לאכול כל יום סלט טרי, הוא זוכה בכבוד ובהערכה בזכות תכונותיו הייחודיות. הצגה לכל המשפחה שמספרת על תכונותיו הבריאותיות של כל ירק, מעודדת לאכול סלט ומעניקה תובנות על קבלת השונה והאחר. 


שבוע הספר העברי 2014 בתל אביב

שבוע הספר העברי של תל אביב יתקיים השנה בכיכר רבין כאשר השנה יוקם לראשונה מתחם מוסיקה חיה, "רוק בשבוע הספר", בסימן רוק קלאסי ובלוז אותו תפעיל רשת "מייקס פלייס" ומדי ערב, בין השעות 23:00-21:00 יופיעו על הבמה הרכבים נבחרים שיבצעו את מיטב השירים האהובים על כולנו בינהם: בסגזס, עדי אלגלזי, להקת מרסי, להקת מיקריץ, חן אדיב, ליאת ויוגב ועוד. להלן פירוט ההצגות ולוח המופעים של שבוע הספר העברי בירושלים:

רביעי 11.6    18:15-19:00    ילד פעם
רביעי 11.6    19:00-19:45    הצגה מרק כפתורים
חמישי 12.6    18:15-19:00    הפעלה שיק שיק שוק
חמישי 12.6    19:15-20:00    הצגה פיטר פן
ראשון 15.6    18:15-19:00    הצגה דירה להשכיר
ראשון 15.6    19:15-20:00    הצגה חברים על הגשר
שני 16.6    18:15-19:00    הפעלה  היפיפיה הנרדמת
שני 16.6    19:15-20:00    הצגה ספר הג'ונג'ל
שלישי 17.6    18:15-19:00    הפעלה - קסם של צבעים
שלישי 17.6    19:15-20:00    הצגה - עליסה בארץ הפלאות
רביעי 18.6    18:15-19:00    סינדרלה
רביעי 18.6    19:15-20:00    הנעליים של אדון סידון
חמישי 19.6    18:15-19:00    הפעלה שיק שיק שוק
חמישי 19.6    19:15-20:00    הקוסם מארץ עוץ


תמונות: אמנון בן שמואל


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: שבוע הספר העברי 2014: כל הפרטים וכל האירועים Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: שבוע הספר העברי 2014: כל הפרטים וכל האירועים Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top