דיאנה - ביקורת סרט

יום חמישי, 10 באוקטובר 2013


מאת יונתן דורון

ישבתי בתורים בבית מרקחת של קופת חולים יותר מעניינים מהסרט "דיאנה" על הנסיכה דיאנה, "האישה הכי מפורסמת בעולם" כפי שחוזרים ואומרים בסרט לפחות 16 פעמים. כמו בפרק של "סיינפלד" שבו איליין נאלצת לצפות שוב ב"הפצוע האנגלי", באיזשהו שלב גם אני רציתי לצעוק "שתמות כבר!"

מהי הדרך הכי לא מקורית לפתוח סרט על הנסיכה דיאנה? ביום התאונה הקטלנית, כמובן. אך מי שלא יודע כיצד מצאה את מותה הנסיכה מווילס לא יוכל לדעת את סיבת מותה מהסרט. הסרט מיועד לאנשים שמכירים את הסיפור. בעוד 40 שנה אולי יגרום לצופים לחפש באינטרנט מה הביא למותה. לזכותו של הסרט, לא מנסים לספר את סיפור חייה, עלייתה, כיצד פגשה את הנסיך צ'רלס, התפרקות נישואיהם, פרסומה וכו', אלא מתמקדים בשנתיים האחרונות של חייה.

לא ברור מאיפה מגיעה דמות משמעותית כדודי פיאד העשיר. מיהו? הוא לא הוזכר לפני כן ופתאום היא נענית להזמנה שלו בטלפון, למה? איך הם הכירו? לא ידוע מהסרט. שכחתי לקרוא על כך לפני שהלכתי לסרט. הסרט נשען על ידע מוקדם של הקהל שלו, אך שלא כמו ב"כל אנשי הנשיא" ו"בכוח הלב" עם אנג'לינה ג'ולי, למשל, אין שום דרמה או מתח למהלך הדברים. דברים קורים בזה אחר זה, כמו דפדוף בספר, כשאין שום משמעות לסדר הדברים ושום דבר לא מוביל לשום דבר -היא נתנה ראיון חושפני לטלוויזיה; עסקה בסילוק מוקשים; נתנה את שמלותיה למכירה פומבית לשם צדקה- וכל דבר בפני עצמו עשוי רע, כתוב רע, מגוחך ולא אמין.

הסרט מזלזל בצופים שלו שוב ושוב. אחרי שרואים את דיאנה, האישה הכי מפורסמת בעולם, נפרדת בחום ובצער משני ילדים, מקפידים להוסיף: "תגידו שלום לאמא". אה, זה הילדים שלה… מזל שהבהרתם לנו את זה. כמו כן, חוטא הסרט בדברים שאני לא רוצה לראות יותר מספר 26: רואים את בניין האמפייר סטייט וכתוב: "ניו יורק".

בקיצור, לא נהניתי מהסרט.

פורסם באתר אידיבי תחת רישיון cc-by-sa  

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: דיאנה - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: דיאנה - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top