גידי גוב, חמי רודנר, מופע התרמה לבית השאנטי, רחל ירון ועוד (5.4-11.4)

יום רביעי, 3 באפריל 2013


חמי רודנר, מופע התרמה לבית השאנטי, גידי גוב, ג'ינה סנאפ ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (5.4-11.4).


מאת: עמית מורלי

קארל פון קלאוזוביץ', מהוגי המלחמה החשובים בכל הזמנים, טען בספרו "על המלחמה" ("Vom Kriege") כי "המלחמה היא למעשה המשכה של המדיניות, תוך שימוש באמצעים אחרים". לשיטתו, למלחמה תכלית מדינית בסופו של דבר, ומכאן ניתן להסיק כי התייחסותו נשענה על הרציונאליזם יותר מאשר על האינסטינקט החייתי הטבוע באדם לתקוף את אויביו.

המלחמה המתועדת הראשונה התרחשה ככל הנראה בין ממלכת שומר וממלכת עילם, אי-שם באלף השלישי לפסה"נ (אין ספק כי קדמו לה עימותים בין-שבטיים או בין-תרבותיים, אך אלו לא תועדו ולפיכך אין אפשרות להגדירם כאירועים היסטוריים). מאז ועד היום ניסתה התרבות האנושית לתרץ את היציאה למלחמה במונחים פואטיים של "צדק", "זכות" או פשוט ציווי מלמעלה. בהקשר הזה מעניין להשוות בין מלחמת העולם השנייה, שהתיימרה לעשות שימוש בצידוקים רציונאליסטיים ואשר הפכה למלחמה הקטלנית בהיסטוריה מבחינת ערכים מוחלטים (בין ארבעים לשבעים מיליון קורבנות), ובין מלחמות המונגולים, שחסכו מאיתנו את ההתייפייפות והציגו עצמם כברברים במודע, תוך שהם קוטלים את האחוז הגבוה ביותר אי-פעם של קורבנות מתוך כלל אוכלוסיית העולם בתקופת מלחמה (בין 7% ל-17% מכלל אוכלוסיית העולם במאות 13-15).

קובי ויטמן, מוסיקאי שהתגייס למילואים בשנת 2002 ומצא עצמו בסמטאות ג'נין במהלך מבצע "חומת מגן", הפך את החווייה הקשה לאופרת הרוק הביקורתית והמצליפה "מלחמה". במופע, שהועלה לראשונה בשנת 2007, השתתפו ויטמן, דביר בנדק, איילת רובינסון ויניב לוי. בצהרי יום שישי (5.4) יועלה שוב המופע בצוותא בתל-אביב, לציון חמש שנים לצאתו. מתוך שירי המופע, מצורף כאן הקטע הפינק-פלוידי "אז ככה זה".



לאחר סיום הסאגה ההיסטרית סביב האיחוד של כוורת (ולאחר שהובטח מופע נוסף בפארק הירקון), ניתן להתמקד בתוכן עצמו. גידי גוב, מעמודי התווך של המוסיקה הישראלית וסטנדאפיסט שכנראה לא יודע שהוא כזה, יופיע במוצ"ש   (6.4) בזאפה בתל-אביב בליווי חמישה נגנים. במופע המצליח, "שלל שיריו", יבצע גוב שלל משיריו ובהם "אני שוב מתאהב", "בלעדייך", "נאחז באוויר", "שטח ההפקר", וכן שירים מתקופת כוורת, גזוז ודודה.




מוזיקת השוליים הישראלית, ואין ספק בכך, היא שמחזיקה את העסק בחיים. בעידן של גרסאות כיסוי בלתי נגמרות, חוסר מעוף ונסיון לפגוע חיצים בשטאנץ, תמיד טוב לגלות שהאינדי חי וקיים. רחל ירון, המצטרפת לגל מרשים של יוצרות משובחות שפועלות לאחרונה, תופיע בשבת (6.4) בצוזאמן בתל-אביב עם להקתה (במה שהוגדר כ"הופעה אינטימית אחרונה לפני הגיוס") כדאי להקשיב לסקיצה הזו, "ימים של חוסר".



ג'ינה סנאפ, הרכב תזזיתי הנוטה להפרעה מסוימת (עידן פרידמן- תופים, דן אקרט- בס ושירה, מוטי לייבל- גיטרה ושירה, אביב כהן השני- גיטרות ושירה), יופיע ביום שלישי (9.4) בתיאטרון תמונע בתל-אביב עם שירים מתוך האלבום הראשון ושירים חדשים. במופע יתארחו איתי פרל ו"עבודות עפר".




ביום רביעי (10.4) יתקיים באוזן בר בתל-אביב מופע התרמה מיוחד לבית השאנטי, בשם "תעצרו בצד". במופע יטלו חלק להקת אבטיפוס (שהתאחדה לאחרונה באופן חלקי), יונתן דורון, אלמנה שחורה, יוסי בבליקי, רונן בן טל, גיא ויהל, סיוון טלמור, נעמה כהן, המרפסות, אפור גשום ושרה סיני, אותה נשמע כאן בגרסת לייב לשיר "פוליטיקאי". 




"המקצוענים הצעירים", או "The Young Professionals", או בקיצור TYP (הרכב האלקטרו-פופ של עברי לידר ויונתן גולדשטיין), יופיעו ביום חמישי (11.4) במועדון התיאטרון ביפו. ההרכב, שהוקם בשנת 2009 והוציא אלבום בכורה בשנת 2011 (שנשא שם מוזר, וסקר את סגנון חייהם של המקצוענים הצעירים בעיר הגדולה לפי שעות היממה), זוכה לביקורות אוהדות גם בארץ וגם בזירה הבינלאומית, בעיקר בצרפת.




נסיים את הטור עם חמי רודנר, שממשיך להופיע לבדו גם מחוץ לסדר היום העמוס של איפה הילד. רודנר, שהוציא עד כה ארבעה אלבומים כסולן, יופיע ביום חמישי (11.4) ב"אברם בר" בירושלים במופע אקוסטי בו יבצע מיטב משיריו ("גאולה", מלנכוליה אהובתי", "סוד הדברים הפשוטים" ועוד), לצד שירים מתוך הרפרטואר של "איפה הילד". שיהיה לכולנו שבוע של מוזיקה מצוינת.



רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: גידי גוב, חמי רודנר, מופע התרמה לבית השאנטי, רחל ירון ועוד (5.4-11.4) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: גידי גוב, חמי רודנר, מופע התרמה לבית השאנטי, רחל ירון ועוד (5.4-11.4) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top