גיא מר: "אנחנו מעדיפים לעשות חיבורים שלפעמים נראים בלתי אפשריים"

יום חמישי, 7 במרץ 2013
לקראת אלבום חדש ללהקת ההיפ-הופ הישראלית "הדג נחש" בו לוקחים חלק גם אורחים כגון יצחק קלפטר, טריפונס ועוד, מדבר גיא מר, די ג'יי וסולן הלהקה, על המחאה החברתית, על החיבורים עם האורחים המפתיעים ועל ההישרדות במיינסטרים הישראלי: "אם אנחנו כבר שם, עדיף שלא נתחיל להסריח אלא נביא קצת בשורות לקהל".

מאת מיקי נירון

"הדג נחש", אחת הלהקות הפופולאריות בארץ, בדרך לאלבום שביעי מתוכו יצאו בינתיים שני הסינגלים המצליחים "קובלנה על מפלגות ישראל" ו"זמן להתעורר", שיר הנושא. רגע לפני יציאת האלבום, גיא מר חבר הלהקה מספר ל"כרטיסים ברשת" איך הם מצליחים לשחזר את ההצלחה בכל אלבום מחדש.

אחרי ששמענו את שני הסינגלים הראשונים, נדמה שהפעם מדובר בסאונד יותר כבד וקשוח- זה נכון לגבבי כל האלבום?

נראה לי שיותר במקרה של מה ששמעתם, כי קשה לי להגיד שאחד מהסינגלים מייצג את המה שיש בשאר האלבום, לפחות בסטייל או בז'אנר. אבל אני חושב שכמו בכל אלבום, גם כאן ניסינו להרחיב ובייחוד בשני הסינגלים הראשונים הרחבנו – ב"מפלגות ישראל", חפרנו בתחום הרגאיי וב"זמן להתעורר", קצת שיחקנו עם הדאבסטפ וזהו- באלבום תשמעו עוד כל מיני דברים.

כמו תמיד אצלכם..

כן, גם ישנים וגם חדשים.

בכל זאת, הרגאיי והדאבסטפ זה משהו שניסיתם להשתמש בו כדי להעביר את הכעס והמחאה שלכם מעבר למילים?

האלבום הוא, ככה צילום של איזו תקופה של שנתיים וחצי כמעט בה עבדנו על האלבום והסינגלים. תקופה שבה מה שהדהד הכי הרבה זהה הקיץ של המחאה החברתית וכל הקטע של מזרח התיכון, האביב הערבי והתעוררות כל השינויים. אני חושב שיש דברים שנכנסו בדלל זהה גם מבחינה מוזיקלית, אם זה הקטע המזרחי וגם במילים זה בטוח.

אני חייב לומר שאתם שורדים בכבוד בעיקר בזכות העובדה שאתם מצליחים כל פעם להמציא עצמכם מחדש. לא נגמרים לכם השפנים בכובע?

שמע זה ממש לא שאנחנו יושבים וחושבים- "מה נשלוף הפעם, כמעט מיצינו הכל..."

זה מפחיד אתכם לפעמים?

אז זהו שקודם כל בשביל עצמנו, אנחנו אוהבים כל פעם להמציא את עצמנו מחדש ולא להמציא משהו, גם אם הוא פופולארי או פחות אנחנו תמיד נזהרים מלחזור על משהו אחר. הפלוס הוא שאנחנו שישה חברים בלהקה, לכל אחד יש טעם טיפה שונה וכל פעם אפשר להגשים פנטזיה מוזיקלית של מישהו אחר ואתה יודע, ללכת עם איזה ז'אנר או רעיון שיש לו. אנחנו מעדיפים לנסות לבוא ולחדש, במיוחד שאנחנו כבר כמה שנים במיינסטרים, אז אני אומר- אם אנחנו כבר שם, עדיף שלא נתחיל להסריח אלא נביא קצת בשורות לקהל.

מלבד השישה הקבועים, ספר על האורחים באלבום..

טוב, אז האלבום באמת עמוס אורחים וחברים שעזרו והשתתפו – מיוסי פיין שמפיק את האלבום הזה כמו את חמשת הקודמים. מתארח דקלון שזה ככה חלום שלנו מזה כמה שנים ועכשיו זה יצא- עשינו איתו הקלטה ממש כיפית. אירחנו גם את צ'רצ'יל, יצחק קלפטר והגיטרה המיתולוגית שלו שמכבדת מאוד את הסאונד של הדג נחש. אירחנו את טריפונס, את אוחנה בראדרס אז יש ככה חבורה מכובדת כי אנחנו משתדלים לא ללכת על האירוחים המתבקשים אלא להרחיב את היריעה גם בכיוון הזה. לעשות חיבורים כאלה שלפעמים נראים בלתי אפשריים אבל בתכל'ס מאוד אפשריים.

מתי יוצא האלבום?

רשמית, ממש אוטוטו בשבוע הבא ותוך כדי כמובן ממשיכים להופיע כרגיל.

להקת "הדג נחש" תופיע ב-15.3 בבארבי ת"א וב 22.3 הם מגיעים להופעה בפאב הפינה של קיבוץ חמדיה.


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן

  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: גיא מר: "אנחנו מעדיפים לעשות חיבורים שלפעמים נראים בלתי אפשריים" Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: גיא מר: "אנחנו מעדיפים לעשות חיבורים שלפעמים נראים בלתי אפשריים" Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top