אתי אנקרי, יהושע לימוני, קובי רכט וקובי אושרת ונקמת הטרקטור (8.3-14.3)

יום רביעי, 6 במרץ 2013
אתי אנקרי, בוא לבר, יהושע לימוני, נקמת הטרקטור, מאי והלביאות ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב.

מאת: עמית מורלי

בתנועת ה-26 ביולי, ארגון גרילה שהפך לגרעין המהפכני שהדיח את באטיסטה מן השלטון בקובה, היו שלושה חברים בולטים: צ'ה גווארה, הרופא הארגנטיני שהפך לאייקון סוציאליסטי שמכניס הרבה כסף קפיטליסטי למדפיסי חולצות; פידל קסטרו, הנשיא הכמעט-נצחי של קובה הסוציאליסטית, המחזיק בגרדרובה מתחלפת של אימוניות ומדי-צבא; וראול קסטרו, האח הנחבא אל הכלים של פידל, שנבחר לפני כשבועיים לכהונה נוספת בת חמש שנים כ"נשיא מועצת המדינה של קובה". בקיצור, המנהיג. 

השם ראול, המזוהה בדרך כלל עם השפה הספרדית או הפורטוגזית, מקורו בכלל בשם האנגלו-גרמאני ראלף (החביב בדרך כלל על בעלי כלבים). כאן לא מסתיים העסק, ומסתבר שראלף הוא בכלל הטייה אנגלו-גרמאנית לשם הסקנדינבי ראואולפר, שמשמעו בתרגום חופשי "יועץ זאב". מסתבר שיש לבעלי כלבים על מה לסמוך.

ההרכב "Rauul" (עידו אגמון- שירה וגיטרה, גיא שכטר- שירה ותופים, אריק גייזלר- בס), הרכב מצוין שחורש הופעות כבר למעלה משנה, יופיע ביום שלישי (13.3) בדאבל פיצ'ר עם ההרכב "בוא לבר", שבהמשך יורחב גם עליו, בלבונטין 7 בתל-אביב. הנה הקטע "Invincible", בלייב.




עוד לפני כן, ביום שישי (9.3), יופיעו "מאי והלביאות" באוזן בר בתל אביב בערב של "רוקנ'רול אלטרנטיבי שואג". בהרכב, המכונס בימים שבשגרה בין קירות בית הספר "רימון", חברים מאי לביא (שירה), איתמר אהרונוביץ' (גיטרה), תומר שדה (גיטרה), איתי סול (בס) ומיכה קורקוס (תופים).




קובי רכט וקובי אושרת, שניים מן המוזיקאים המשפיעים בארץ, יופיעו במוצ"ש (10.3) בזאפה בהרצליה במופע השקה חגיגי לאלבומם החדש והמשותף, "דברים השתנו". במופע (ובאלבום) יבצעו השניים גרסאות כיסוי מתורגמות לשירים בלעז, בין היתר לשיריהם של לאונרד כהן ושל בוב דילן. מתוך הפרויקט, הנה הביצוע של השניים לשיר הידוע של הקינקס (שהתפרסם גם בביצוע של הפריטנדרז), "I go to sleep", או "הולך לישון" בתרגום לעברית.




מופע מסקרן שיתקיים ביום ראשון (11.3) ברדינג 3 בתל-אביב הוא מופע המחווה של נקמת הטרקטור לאריאל זילבר, במסגרת ליין מופעי המחווה שמפיק המועדון. במופע, ששמו "נשאר רק לרוץ עם שמוליק", צפוי להשתתף גם זילבר עצמו, בחיבור שעל פניו נראה קצת מוזר- אך הוכיח את עצמו במופע שהתקיים באותו המקום ועם אותו הקונספט באוקטובר האחרון.

בדרך כלל לא נהוג להרחיב כאן על שתי להקות שמשתתפות באותו דאבל פיצ'ר, אבל במקרה הזה לא נותרו הרבה ברירות. "בוא לבר" (ישי ברגר- שירה וגיטרה, חיים בנימיני- בס, יונתן חרפק- תופים), הרכב פרוע עם טקסטים שנעים על הציר שבין סמים, שתייה וסמים, יופיע לצד "Rauul" בשלישי (13.3) בלבונטין 7 בתל-אביב. מתוך אלבומם השני ("שתיים"), הנה שיר המסע המשמח "תל אביב".




אתי אנקרי, זמרת נפלאה שחלק מאיתנו איבדו אותה עם התקרבותה ליהדות וחלק מאיתנו גילו אותה לראשונה רק כשזה קרה, תופיע בצוותא בתל-אביב ביום רביעי (14.3) במופע להקה עם שירים מכל התקופות. אנקרי, שהחלה דרכה כשחקנית ופרצה כמטאור בתחילת שנות ה-90' עם האלבום הפנומנלי "רואה לך בעיניים", הורידה הילוך עם השנים והתמקדה בחיפושים אמנותיים שנמשכים עד היום. מתוך האלבום השני של אנקרי, "קראת לי אסתר", מצורף כאן השיר "רגעים".




נסיים את הסקירה השבועית עם יהושע לימוני, או בקיצור "יהושע", שיופיע עם הרכב מלא ביום רביעי (14.3) בתיאטרון תמונע בתל- אביב לרגל צאת אלבומו השלישי. המוזיקה של לימוני מאופיינת בעיבודי רוק מלודיים, בטקסטים פשוטים וכובשים ובהגשה רגועה וממכרת. על אף ששני אלבומיו הקודמים ("יהושע", "מנות קטנות") לא זכו להצלחה מסחרית, שירים אחדים מתוכם פרצו את מחסומי הפלייליסט ובהם "מתנדנד", "האיש מן הבקעה", ו"מנות קטנות", איתו נחתום את הטור השבועי. להתראות בפעם הבאה.



רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן

  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: אתי אנקרי, יהושע לימוני, קובי רכט וקובי אושרת ונקמת הטרקטור (8.3-14.3) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: אתי אנקרי, יהושע לימוני, קובי רכט וקובי אושרת ונקמת הטרקטור (8.3-14.3) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top