עדלאדאדא בעין הוד: אמנים עולים חדשים לצד ותיקים

יום שני, 18 בפברואר 2013
בין אינספור האירועים שיציינו השנה את חג הפורים, יתקיים בצפון פסטיבל ייחודי באמת. המקום שבו קרה אסון השריפה הטראומטי לפני כשנתיים, מקבל חיים חדשים וחוגג זאת באירוע שייקרא "עדלאדאדא" לכבוד חג הפורים בעין הוד. מנהלת המוזיאון הנקרא ע"ש מרסל ינקו שיזמה את הפסטיבל, מספרת על המהות שלו בראיון ל"כרטיסים ברשת".

מאת: מיקי נירון

קודם כל , מהיכן הגיעה ההשראה ליזום אירוע מיוחד מהסוג הזה?
 
זה משהו שאנחנו עושים האמת כבר כמה שנים, זה שיתוף פעולה בינינו לבין המרכז לאמנים עולים. אני יושבת אצלם בוועדות המקצועיות כבבר כמהה שנים, ראיתי אמנים טובים ועלה רעיון- למה לא לעשות שיתוף פעולה ולתת להם במה. בסה"כ זה אטרקטיבי וכל הנושא של אמנים חדשים לא לגמרי בתודעה בשנים האחרונות ואז אמרנו בוא נעשה אירועים בהם נארח אמנים עולים. זה כבר רץ כמה שנים – אנחנו בד"כ עושים את זה בחנוכה, אבל השנה החלטנו לפתוח את זהה גם בפורים, כשהרעיון הוא להעלות אמנים עולים לצד אמנים ותיקים.
 
 זה ממש ארגון כזה שמטפח אמנים שעלו בשנים האחרונות לארץ?
 
כן. יש קריטריונים – אמנים עולים מוגדרים עד עשר שנים מתאריך העלייה ויש את התושבים החוזרים שזכאים עד לשנתיים נדמה לי. מעבר לזה, מדובר באמנים שכולם עברו את הועדות המקצועיות בציון של מצטיין, כך שמדובר באמת בהכי טובים. אנחנו נותנים להם במה ולפעמים גם מזמינים שוב ושוב.
 
כמה שנים קיימת המסורת?
 
כבר עשר שנים.
 
והאם האירוע הזה מסמן תחייה מחדש של המקום שעבר טראומה רצינית בשנת 2011?

האמת היא שבאמת קודם כל לפני שנתיים הפסטיבל בוטל בגלל השריפה, אבל זה ממש לא שבר אותנו. אמנם, היה אירוע נוסף אחרי השריפה אבל לא בפורים. למעשה הכוונה הייתה לעשות את ה"עדלאדאדא", הראשון באותה שנה אבל לא הצלחנו להתארגן כמובן אחרי האירוע הקשה, כך שכעת אנחנו שמחים לקיים אותו פעמיים בשנה.


עד כמה הקהל שיגיע יהיה שותף פעיל במופעים המוצגים?
 
תלוי באיזה מופע מדובר. קודם כל, השנה גם איפשרנו לאנשים לרכוש כרטיס יומי מתוך ההבנה שאנשים מגיעים עד עין הוד, אז הכרטיס כולל שלושה מופעים ביום, ביניהם גם סדנאות. בסדנאות יש השתתפות פעילה ממשית של הקהל ובשאר, נניח מה שמציג תיאטרון "התיבה", פשוט יושבים באולם ונהנים מהמופע. אחת הדוגמאות למשל היא אמנית חוזרת בשם נגה אלחסיד שתעשה סדנה לבניית צעצועים זזים. התחלנו איתה בשנה שעברה וראינו שזה כ"כ מוצלח אז אחרי חנוכה החלטנו להזמינה שוב ליומיים של פורים. כאמור, האמנים שזוכים להצלחה- אנחנו מזמינים אותם שוב ושוב.
 
מה עוד מתרחש בתקופה זו במוזיאון?
 
התערוכה הגדולה של אברהם אילת, "עומקם של פני השטח – ארבעים וחמש שנות צילום" עדיין מתקיימת. גם התערוכה של ינקו דאדא עצמו של איורים מתוך ספרים וכתבי עת ברומניה מוצגת כרגע וגם עבודת קיר הווידיאו של מרב סבירסקי, "כשהראש מכשכש", כך שהכול נמשך כרגיל.
 
האירוע שמשלב ב-48 השעות של החג העליז, תיאטרון מחול ומוזיקה יתקיים ב-23-25 בפברואר במוזיאון ינקו דאדא שבעין הוד.
 
צילום: ניסים מזון

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן

  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: עדלאדאדא בעין הוד: אמנים עולים חדשים לצד ותיקים Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: עדלאדאדא בעין הוד: אמנים עולים חדשים לצד ותיקים Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top