המיסה הגדולה של מוצרט בכנסיית מנזר לטרון

יום רביעי, 19 בדצמבר 2012
קונצרט חגיגי ומיוחד יתקיים במנזר לטרון ב-12 בינואר ובו תושמע המיסה הגדולה של מוצרט בביצוע המקהלה הפילהרמונית של ת"א בניצוחו של ליאונטי וולף בליווי תזמורת הפסטיבלים הירושלמית ועם הסולנים: מריה יופה (סופרן), אולגה סנדרסקי (סופרן), איגור טברובסקי (בריטון) ונדב חרט (טנור).

זהו אחד משני הקונצרטים הליטורגיים היחידים בשנה המתקיימים במנזר לטרון המכונה מנזר השתקנים. בעקבות הקשרים המיוחדים בין אנשי המקום למפיקה ילנה באידק – שמקיימת קונצרטים מדי שבוע במנזר- הסכימו הנזירים לקיים שני קונצרטים אלו בכנסייה של המנזר המקושרת ישירות למתחם המגורים שלהם.

מנזר לטרון משמש נזירים טראפיסטים (זרם במסדר הבנדיקטינים שבכנסיה הקתולית שנקרא על שם העיר טראפ בצרפת). עקרונות המסדר הינם חיי פשטות ויצרנות בשיטות פרימיטיביות, תוך נדירת נדר שתיקה. על שום נדר שתיקה זה נקרא המנזר "מנזר השתקנים". באידק - שקשרה קשרי ידידות ואמון עם אנשי המקום מעידה כי אין הכוונה שהדיבור אסור עליהם לגמרי, אלא כי הם נמנעים משיחות בטלות.

היא מספרת כי תנאי הקבלה למנזר נוקשים ולכן מעטים בו הנזירים הצעירים וכי חיים בו מעט יותר מתריסר נזירים מבוגרים, שהמבוגר בהם עבר את גיל ה- 90.

כך בחיים סגפניים אלו מאזינים הנזירים פעמיים בשנה לקונצרטים הליטורגיים של פניני המוסיקה ותזמורת הפסטיבלים הירושלמית. הם מאזינים לקונצרטים אלו מתוך אולם עליון הנמצא בין איזור המגורים שלהם לבין הכנסייה, האורחים אינם רואים אותם.

הכניסה למתחם הכנסייה מוגבלת לשעה ורבע לפני הקונצרט (לצורך ארגון הכסאות ועוד) ורבע שעה לאחריו יש לפנות את המקום לגמרי - כי בכנסייה מתחילה תפילה.  הכנסייה בלטרון אינה כנסייה מפוארת במיוחד – יש מפוארות ממנה גם בארץ- אך באידק מעידה שמיקומה בתוככי מנזר של מסדר סגפני זה מעוררת עניין מיוחד.

משתתפים:
מריה יופה – סופרן
אולגה סנדרסקי – סופרן
איגור טברובסקי – בריטון 
נדב חרט(ארה''ב) - טנור
המקהלה הפילהרמונית הישראלית
תזמורת הפסטיבלים הירושלמית
מנצח – לאונטי וולף

המיסה הגדולה של מוצרט

יום שבת, 12/01/2013 בשעה 15:30 בכנסיית מנזר לטרון
120 ₪ פרטים וכרטיסים בטל 02-5356954. שעות פתיחה:  9:00-16:00.

בתמונה: זמרת הסופרן אולגה סנדרסקי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: המיסה הגדולה של מוצרט בכנסיית מנזר לטרון Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: המיסה הגדולה של מוצרט בכנסיית מנזר לטרון Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top