פנים - תערוכה חדשה לזוקי קריסטל

יום ראשון, 2 בדצמבר 2012
תערוכתה של זוקי קריסטל "פנים", בה תציג כ-40 דיוקנאות, ציורי שמן על בד, מזוניט ודיקט, אשר צוירו על ידה במהלך שלוש השנים האחרונות, תיפתח בגלריית בית העיתונאים בתל אביב.

אוצרת: מירי קרימולובסקי.

"פנים בשבילי הם לא רק פנים אלא עולם ומלואו, דרך הפנים מתגלה היקום כולו" כך התבטא פעם האמן האקספרסיוניסט הרוסי איש תנועת "הפרש הכחול", אלכסי פון יבלנסקי בנושא הדיוקן. יבלנסקי הקפיד שהדיוקנאות שלו ימלאו את כל משטח התמונה ויצוירו במשיכות מכחול חופשיות שעקבותיהן נראות היטב.

הצבעים היו מנותקים מן המציאות ובעלי עוצמה רבה. צבעוניות זו הייתה בהשראת האמנים הפוביסטים ובראשם אנרי מאטיס וקייס ואן דונגן. צבעוניות שרירותית שנבעה מתחושותיו של האמן לגבי הדמות הניבטת מולו". כותבת קרימולובסקי בדברי הפתיח שלה למאמר התערוכה.




גרי בילו, צילום: אילן עמיחי

כך גם זוקי, מציירת את פניה של הדמות על פני הבד כולו ומאפשרת לה להשתלט על הציור בנוכחותה. ציוריה של זוקי מצטיינים בצבעוניות עזה, הבאה לידי ביטוי במשטחי צבע חריפים וקונטרסטיים ובקומפוזיציות המסוגננות של  דמויותיה. "סגנון ציורה נוטה לאקספרסיבי ואפילו מנייריסטי לעיתים, התוצאה, קריאה אחרת ובלתי צפויה של הדמות הניצבת מולנו.

הסגנון המיוחד הזה ניכר בדיוקן בתה נעמה, רקדנית, ודמות סוערת ורבת פנים. לפנינו ניבטת בחורה שחומת שיער וירוקת עיניים על רקע תכול. עוצמתו של הדיוקן בא לידי ביטוי באופן בו מגלה זוקי את תכול הרקע מתוך פניה של בתה נעמה. היא מקיפה את עיניה, אפה וקו סנטרה בקו תכול מודגש וכך יוצרת דמות זוהרת באופן יוצא דופן כיאה לדמותה של הבת  המצוירת.

כמו יבלנסקי יוצרת זוקי דיוקנאות בצבעים עזים וסוערים. בעזרת הבזקי הצבע יוצאי הדופן והבלתי צפויים, נוצר מבט אחר על הדמות הניבטת לפנינו". מוסיפה קרימולובסקי, במאמרה.

התערוכה תיפתח בגלריית בית העיתונאים ע"ש נ. סוקולוב, ביום ו' 21.12.12, בשעה 12:00. התערוכה תוצג עד  יום ד' 9.1.2013.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: פנים - תערוכה חדשה לזוקי קריסטל Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: פנים - תערוכה חדשה לזוקי קריסטל Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top