ירונה כספי, דני רובס, כלבי רוח והתקווה 6 - (30.11-6.12)

יום רביעי, 28 בנובמבר 2012
ירונה כספי, דני רובס, כלבי רוח, התקווה 6 ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (30.11-6.12).

מאת: עמית מורלי

נפתח את השבוע בפאב "הפינה" בקיבוץ חמדיה שבצפון בקעת הירדן, שם יופיע בשישי (30.11) הרכב הרגאיי "התקווה 6". מאחורי ההרכב כבר שלושה אלבומי אולפן ("התקווה 6", "אפרוקליפטוס" ו"כל יום מחדש"), אלבום חדש בדרך ("קול ישראל"), ואינספור הופעות מקפיצות שהפכו את "התקווה 6" לאחד השמות החמים בסצינת הרגאיי המקומית. את ההופעה, או המסיבה- לשם זה בדרך כלל מתפתח כשמדובר ברגאיי- יפתחו dj Jahsson Sound ו-dj adi badawin.




באותו הערב (30.11), אבל בצד האחר של העולם, יתקיים "פסטיבל המטאל הירושלמי השנתי" בצוללת הצהובה בירושלים. בערב גדוש בדיסטורשנים וגרונות חרוכים יופיעו חמישה הרכבים מקומיים (Arallu, Birth, Ba Maguje, Son of Belial, Nuclear Duck) לצד ההרכב השוויצרי Angry Budha. יתקלט Dj Fucking Moron. הכינו את האוזניים.

במוצאי שבת (1.12) יתקיים האירוע הייחודי "Rock 4 Life", מטעם הוועד למלחמה באיידס בישראל לציון יום האיידס העולמי. הערב, בניהולו האמנותי של נועם רותם, יכלול לא פחות מ-16 מופעים שיתקיימו בשמונה מוקדים בעיר תל-אביב: דיקלה ומופע הארנבות של ד"ר קספר ב"האזור"; סיוון טלמור ותומר יוסף בקפה ביאליק; לוס כפרוס וזבולון דאב סיסטם ב"תמונע"; איה כורם ואסף אמדורסקי ב"שפגאט"; נועם רותם וקוף סנאי ברוטשילד 12; כל החתיכים אצלי ומאלוקס ב"אברקסס"; שני פלג ונערות ריינס ברדיו EPGB, ורועי דהן ודניאל דור בצוזאמן. כל המופעים יתקיימו במקביל.
מתוך שלל המופעים שיתקיימו במסגרת "Rock 4 Life", ואם כבר נכנסנו לאווירה ג'מייקנית, הנה אחד השירים הבולטים של הרכב הדאב-רוטס-רגאיי "זבולון דאב סיסטם", מתוך אלבומם המשובח "Freedom Time".




להקת "כלבי רוח" (הילה רוח- שירה, ניר קופלוביץ'- גיטרות, נועם שחם- בס, איתי שטרית- קלידים וגדי פטר- תופים), העתידה להוציא בקרוב את אלבומה הראשון בהפקתו של יהוא ירון, תופיע ביום שני (3.12) באוזןבר בתל-אביב. הלהקה הוקמה בין כותלי בית הספר למוסיקה "רימון", שבשנים האחרונות מתחיל להתנער מן הדימוי המיינסטרימי שהודבק לו, בזכות כמה הרכבי רוק בועטים במיוחד (ובראשם כמובן ההרכב המצוין "כל החתיכים אצלי"). "כלבי רוח" יארחו במופע את תמיר אלברט ("נושאי המגבעת", ג'ינג'יות"), מה שבוודאי יהפוך את הערב למסקרן הרבה יותר.




ביום חמישי (6.12) יופיע דני רובס בזאפה בהרצליה בליווי חמישה נגנים עם המופע "בדרך אל האושר- 20 שנה אחרי", ויבצע משיריו המוכרים ("פנים ושמות", "משהו חדש מתחיל", "לא נרדמת תל אביב") תוך שימת דגש על שירי האלבום "בדרך אל האושר" (ובהם כמובן הלהיט הענק "איך הוא שר").

באותו ערב (6.12) תופיע בפאב "החלוץ 33" בבאר שבע ירונה כספי, אמנית אינדי בלתי-מתפשרת שמאחוריה עשייה רבה מאוד. כספי, לשעבר הבסיסטית והסולנית של "גוונים כהים", הוציאה עד כה ארבעה אלבומי סולו ("תני לשתיקה לבעור", "הירקון 51", "אגו" ו"מאפיה של אישה אחת"). מתוך אלבומה המצוין "אגו", נשמע את השיר הפותח- "מה שניצת":




נסיים את הטור באמן מרתק נוסף, אייל אבן-צור, שיופיע גם הוא בחמישי (6.12) באוזןבר בתל-אביב. אבן-צור, לשעבר סולנה של להקת "נעליים" ("למה", "ריח"), הוציא לפני כשנה אלבום סולו ראשון מעולה ששמו "לב 1" לאחר שנים בהן פעל בעיקר מאחורי הקלעים כסאונדמן וכמפיק מוסיקלי (אבן-צור הפיק בין היתר את האלבום "חצי אוטומטי" של פורטיס ואת אלבום הבכורה של אלישע בנאי). שבוע טוב לכולנו, ובילוי נעים.




  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: ירונה כספי, דני רובס, כלבי רוח והתקווה 6 - (30.11-6.12) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: ירונה כספי, דני רובס, כלבי רוח והתקווה 6 - (30.11-6.12) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top