"זכרונות" - תערוכה חדשה של אתי לב בגלריה מונטיפיורי

יום ראשון, 29 בינואר 2017

תערוכה החדשה של האמנית אתי לב "זכרונות" תציג במהלך החודשים פברואר ומרץ 2017 בגלריה מונטיפיורי, יצירות מילדותה ומחווה לסבה אברהם זרחיה שהיה מוותיקי מורי בצלאל.

בתערוכתה החדשה: "זיכרונות", מזמינה אתי לב את הצופה למפגש עם זיכרונות, צללים ודיוקנאות שנשזרו בנוף ילדותה, בירושלים וקיבלו עיבוד מחודש, לאור הזמן והמרחק שעברו, מאז החלה עוסקת בנושא זה ביצירתה. התערוכה מהווה גם מחווה לסבה, אברהם זרחיה, שהיה אמן נודע לריקוע נחושת, מוותיקי מורי בצלאל, שהשפעתו ניכרת בתפיסתה האמנותית. בתערוכה מציגה לב קבוצת עבודות מן השנה האחרונה ועבודות מוקדמות יותר, בהן היא מעבדת זיכרונות, מראות, נופים ואנשים מעברה.

"מבט אל ציוריה החדשים של האמנית אתי לב שולח את הצופה למסע. מסע של צבע אך גם מסע של רגש. לב המציירת מאז הייתה בת 15 ידועה כבר שנים כמי שבדומה ליצירותיו של אמן המופשט הנודע ואסילי קנדינסקי מציירת ציורים הנראים כמעט כיצירה מוסיקלית". כותבת קרימולובסקי, במאמרה לתערוכה. "כמו בתערוכותיה הקודמות גם הפעם יוצרת לב בפרץ עז של צבעוניות. במהלך השנה החולפת יצרה לב סדרה של כ- 40 עבודות המוצגות בתערוכה הנוכחית. הצבעים בהם היא "מנגנת" ואלו שהפכו לסימן ההיכר שלה הם בעיקר תכלת, אדום, כתום וצהוב חרדלי, אלא שהפעם לראשונה היא מכניסה אל ה"קונצרט" שלה גם את הצבע השחור. צבע שאינו צבע אלא כזה ה"בולע" את כל הצבעים. באחד הציורים בוקע השחור במרכז, בקטן, נדמה לדמות אישה הרוכנת קדימה. שחור המציץ לרגע כשסביבו ממשיכה לב ועוטפת הכל באור החרדלי, בכתום, בטורקיז ובתכלת המזוהים כידה המובהקת של האמנית.

על אף שמראשית דרכה ראתה את עצמה כיוצרת של אמנות מופשטת, כזו המדברת בעיקר בצלילים, כמעט תמיד ניתן למצוא אצל לב מוטיבים פיגורטיביים המבצבצים מתחת לפני השטח. חלונות, סולמות, בעיקר סממני גריד ריבועיים המנסים למצוא שקט בתוך האי שקט, סדר בתוך האי סדר". מוסיפה וכותבת קרימולובסקי.

אתי לב מנהלת ביצירתה דיאלוג פתוח ובלתי צפוי, עם העבר, הפנים, הדמויות והערפילים של זיכרונותיה הטמונים היטב בשורשי משפחתה הירושלמית. העולם הדמיוני שהיא יוצרת מנותק לכאורה מהמציאות אך עם זאת פוגש בה בתוך נוף אורבאני משורטט.

"ממבט ראשון, ציוריה של אתי לב "מצטיירים" כשעשוע, כמשחק. קורנת מהם ההנאה של הנחת הצבע, החופש של תנופת היד, של בחירת הצבע מתוך התעלמות מתכתיבי הציור" כותב ד"ר סורין הלר, במאמרו על האמנית, בספר המקיף שיצא לרגל תערוכתה, באפריל 2007 "אתי לב מופשט בהתפתחות". לב פיתחה שפת מופשט ייחודית, בשונה מאמנים אחרים, אשר בתחילת דרכם היו פיגורטיביים ובהמשך, הפכה יצירתם למופשטת. אתי לב נולדה לתוך הציור המופשט, התחילה, התחנכה וציירה מופשט, מראשית דרכה האמנותית.

הדחף לצייר החל לפעפע באתי לב עוד בהיותה נערה, בהשפעת סבה אברהם זרחיה, שהיה מורה לרקוע נחושת בבצלאל, בתקופת בוריס שץ וכבר מילדותה התוודעה לעבודתו. מפגש מקרי עם הצייר אליהו גת, אשר היה צייר מוערך, בעל מעמד מיוחד בדור האמנים שאחרי קבוצת 'אופקים חדשים', הוביל אותה להירשם ללימודים במכללה לציור ולפיסול ברמת גן, בה לימד. בשנות לימודיה במכללה פיתחה לב את שפתה החזותית האישית. בשנות ה-60, נקודת זמן קריטית בתרבות הישראלית, אשר הייתה רוויה ברוחות של מרד ואוונגרד היא נחשפה לאמנות המושגית. בשנות ה-70 מציגה לב לראשונה תערוכה בבית האמנים בתל אביב. אתי לב צמחה מתוך היצירה האינטואיטיבית והתחברה לציור המופשט. משטחים גדולים, מארגי צבע בין צורות מובנות לנמחקות וחיפוש אחר ניסוח חדש של שפתה מאפיינים את ציוריה לאורך השנים.


התערוכה "זיכרונות" - אתי לב, ציורים, תוצג בגלריה מונטיפיורי בתל אביב בין התאריכים:23.2.17-17.3.17

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "זכרונות" - תערוכה חדשה של אתי לב בגלריה מונטיפיורי Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "זכרונות" - תערוכה חדשה של אתי לב בגלריה מונטיפיורי Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top