ירמי קפלן בראיון - "כיף לנגן את השירים של אהוד"

יום שבת, 26 בינואר 2013

תערובת אסקוט מגיעים השבוע לרדינג 3 לתת ריספקט לאלבום הבכורה של אהוד בנאי והפליטים. בראיון לאתר "כרטיסים ברשת", מספר ירמי קפלן על חוויותיו מאלבום המופת של בנאי: "זה היה אחד התקליטים הראשונים מזה תקופה עם אמירה מאוד בוטה ברמה אפילו של נביא תנ"כי".

מאת: מיקי נירון

ב-31.1 יתקיים ברידינג 3 המופע השלישי והאחרון במסגרת הסדרה "ריספקט" שבה אמנים בוחרים לעשות כבוד לתקליט שהשפיע עליהם במיוחד. במופע שיסגור את הסדרה, "תערובת אסקוט" הלוא הם ירמי קפלן, אסף אמדורסקי וג'נגו יבצעו מחווה לתקליט הבכורה של אהוד בנאי והפליטים. לקראת הערב המיוחד, פגשנו את ירמי קפלן שסיפר על הבחירה המפתיעה.

ירמי, קודם מדובר בערב מאוד מבטיח, אתם באותה תחושה?

אני הייתי בכמה חזרות של החבר'ה האלה וזה אפילו מרגש, לא סתם מבטיח. 
 
לפני הבחירה עצמה, תסביר לי איך קרה בכלל שתערובת אסקוט מתאחדת למופע דווקא במסגרת סדרה כזו? למה לא עשיתם איחוד בפני עצמו?

קורה האמת מדי פעם שאנחנו מתאחדים למטרה זו או אחרת. לאיזו הופעה מיוחדת או משהו שלאו דווקא מסקרים בעיתונים ואתה לא תשמע על זה בהכרח, אז זה קורה גם ככה. אבל סה"כ אנחנו מאוד אוהבים לנגן אחד עם השני אז כשיש הזדמנות כזו שמציעים לנו פרויקט כזה שהוא מעניין ומרתק מוזיקלית, אנחנו הולכים על זה. הרי מאוד כיף לנגן את השירים של אהוד אז אי אפשר לפספס פה, לא מבחינתנו ולא מבחינת הקהל שיגיע להופעה. 

עכשיו בוא נדבר על הבחירה שלכם - איפה התקליט הזה פגש אותך בחיים ואיך השפיע עליך?

תראה, הסיפור האישי שלי הוא כזה שאני יושב אצל לימור בבית, קצת אחרי הצבא. באיזשהו שלב חבר בשם שמואל נכנס בין שמונה לתשע בשעה של קוטנר לדעתי ברדיו. הוא נכנס ממש מחוסר נשימה וצעק- "תפתחו מהר ת'רדיו". אנחנו שואלים "מה קרה?" ואז הוא אומר "קוטנר משמיע עכשיו את השיר שסיפרתי לכם עליו!" כל זה אחרי שסיפר לנו מלא על איזה שיר שחייבים לשמוע עם וקסמן ופיקסמן. פתחנו כבר לקראת הסוף, שומעים את ה"זמנך עבר" וכמובן שמיד קוטנר הציג את זה כדבר האמיתי הבא. תראה גם יצא לי במקרה לשמוע את אחד הסשיינים שאהוד עשה באולפני די.בי בזמן ההקלטה ל "עיר מקלט" ו"עגל הזהב" בלי לשים לב במה מדובר. בהתחלה כשזה יצא, זה עוד לא תפס אותי כמו בזמן יציאת "זמנך עבר".

ואז כבר הבנת שמדובר במשהו אחר?

כן, היה בזה משהו שואב שדרש לחקור שוב מחדש את השיר שלטעמי היה הרבה יותר מוצלח בגרסת האלבום מאשר כסינגל. למרות שעוד לא הייתי מוזיקאי ולא עסקתי בזה ממש.

אז יכול להיות שזה פתח לך את הראש ודחף לעיסוק במוזיקה?

לא. אין לזה קשר, זה דווקא לא קשור לדרך שהובילה להיותי מוזיקאי אלא פשוט היה אחד התקליטים שסימנו תקופה. הוא ליווה אותי בחיים כפס-קול, כמשהו שאתה כל פעם מגלה בו משהו חדש. 

אתה יכול להצביע על מה שהתחברת אליו יותר-הטקסטים של אהוד, ההפקה והנגינה של אלפנט או שזה בכלל החיבור  של החמישייה הזו באותו זמן?

האמת שכמעט אין שירים שם שאני לא אוהב, לא אגיד איזה אבל יש איזה שיר-שניים שלרוב אני מעביר. יש אמנם שניים שלא מתיישבים לי, אבל זה לגיטימי כמו בכל תקליט מופת אבל את רוב השירים גיליתי אחד אחרי השני. פה איזו פנינה ושם איזה יהלום- פשוט מארג מופלא של אווירה, הוויה ושל אמירה. זה היה אחד התקליטים הראשונים מזה תקופה עם אמירה מאוד בוטה ברמה אפילו של נביא תנ"כי.

אתם מתכוונים לבצע גם שירים שלכם מהתקליט של תערובת אסקוט?

אני חושב שבסוף נעשה כמה שירים ,אם כבר התאחדנו ונעמוד יחד על הבמה, אז על הדרך. סה"כ באלבום של "הפליטים" יש עשרה שירים, אז חוץ מהשירים של "אסקוט", גם נאריך חלק מהעיבודים. כרוח האלבום שהנגינה שם היא חלק בלתי נפרד מהאווירה. מי שיגיע-אין פה מה לפספס. עד כמה תעוף – זה כבר תלוי בך.

תערובת אסקוט נותנים ריספקט לאהוד בנאי והפליטים, מועדון רדינג 3, נמל ת"א. יום חמישי 31 לינואר בשעה 22:00. כרטיסים (120 ש"ח), ניתן לרכוש בעמוד הבא.

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן

  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: ירמי קפלן בראיון - "כיף לנגן את השירים של אהוד" Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: ירמי קפלן בראיון - "כיף לנגן את השירים של אהוד" Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top