הכנרת רייצ'ל ברטון פיין תגיע לקונצרט הסיום של סולני ת"א

יום רביעי, 16 במאי 2018

אנסמבל סולני ת"א יציג בחודש יוני 2018 הקרוב את הקונצרט "הכינור הוירטואוזי" שיהיה קונצרט הסיום של העונה ובו תתארח לראשונה את הכנרת האמריקאית, רייצ'ל ברטון פיין. הקונצרט יתקיים בחיפה, כפר שמריהו ות"א. אתר "כרטיסים ברשת" עם כל הפרטים.

הכנרת רייצ'ל ברטון פיין תגיע לקונצרט הסיום של סולני ת"א
הכנרת רייצ'ל ברטון פיין. תמונה: Lisa Marie Mazzucco
בקונצרט הרביעי והאחרון בעונה, יארח לראשונה אנסמבל סולני תל אביב את הכנרת האמריקאית רייצ'ל ברטון פיין, הנהנית מקריירה בינלאומית יוצאת דופן. סיפור חייה מצמרר, ושולח מסר של ניצחון הכישרון והנחישות. תאונת רכבת קשה שעברה בגיל 17 הביאה לקטיעת שתי רגליה בשנים שבהן בנתה את עצמה מקצועית. על אף הטרגדיה הגיעה ברטון פיין לפסגה העולמית ככנרת סולנית עם נגינה וירטואוזית בכל הסגנונות המוסיקליים.

בקונצרט תבוצע בבכורה עולמית היצירה "נעורים" לתזמורת מיתרים מאת המלחינה ניצן ורדי. עוד בתוכנית: יצירות של ויולדי, לוקטלי, פגניני, פיאצולה וסרסטה. מנצח: ברק טל. הקונצרט מוקדש לזכרו של אליעזר החתי ז"ל, מייסדה ומנצחה במשך עשרות שנים של התזמורת הסימפונית הצעירה חיפה, שהלך לעולמו לפני שנתיים, והיה גם המנצח והמחנך המוסיקלי של ברק טל, מנהלו המוסיקלי של אנסמבל סולני תל אביב.

סיפורה האישי המצמרר של רייצ'ל ברטון פיין שולח מסר של ניצחון הכישרון והנחישות. תאונת רכבת קשה שעברה בגל 17 הביאה לקטיעת שתי רגליה בשנים שבהן היא בנתה את עצמה מבחינה מקצועית. על אף הטרגדיה הגיעה ברטון פיין לפסגה העולמית ככנרת סולנית. ברטון פיין נהנית מקריירה בינלאומית יוצאת דופן, הקלטות לתקליטורים של מרבית הקונצ'רטי המוכרים לכינור והופעות כסולנית עם תזמורות בכל רחבי העולם. היא כנרת וירטואוזית ורב גונית, המבצעת מוסיקה מגוונת החל מתקופת הבארוק בכינור בארוק ועד למוסיקה בת זמננו ואף לרוק כבד.

רייצ'ל ברטון פיין תבצע עם האנסמבל תכנית מגוונת החל מקונצ'רטי בארוקיים של ויולדי ("הקיץ") ולוקטלי ועד יצירות וירטואוזיות רומנטיות של סרסטה ופגניני (קונצ'רטו "לה קמפנלה"). עוד בתוכנית הקונצרט, ביצוע בכורה ליצירה "נעורים" לתזמורת מיתרים מאת המלחינה הצעירה ניצן ורדי, סינפוניה של ויולדי ויצירות של פיאצולה (קטעי טנגו לתזמורת מיתרים).

"הקונצרט הזה מרגש במיוחד בשבילי", אומר המנהל המוסיקלי ברק טל: "ראשית, הרבה זמן חלמתי לארח את רייצ'ל ברטון פיין ואני בטוח שהיא תיתן השראה לאנסמבל ותלהיב מאוד את הקהל. שנית, הקונצרט מוקדש למורי ומחנכי אליעזר החתי שהרבה הודות לו אני עוסק בעצמי בחינוך מוסיקלי, ושלישית, בגלל שנבצע בבכורה יצירה ניצן ורדי, מלחינה צעירה שזכיתי להדריך לפני מספר שנים".

רייצ'ל ברטון פיין – כינור, מופיעה עם התזמורות הגדולות והחשובות בעולם, ביניהן התזמורות של שיקגו, פילדלפיה, מונטריאול, בודפשט ואחרות, תחת שרביטם של המנצחים זובין מהטה, פלאסידו דומיניקו, שארל דוטואה ואחרים. שיתפה פעולה בנגינה בין היתר עם דניאל ברנבוים, קריסטוף אשנבאך ומרק אוקונור. בהיותה בת 3 החלה לנגן בכינור לאחר ששמעה נגינת כינור בכנסיה. היתה ילדת פלא שאת הופעת הבכורה שלה נתנה בהיותה בת 7.

כבת למשפחה ענייה הפכה למפרנסת כבר בגיל 14. בגיל 10 הופיעה כסולנית עם התזמורת הסימפונית של שיקגו. עוד לפני שמלאו לה 20 הספיקה לזכות בתחרויות רבות: האמריקאית הראשונה והזוכה הצעירה ביותר (17) בתחרות הבינלאומית י.ס באך בלייפציג ב-1992, מקום ראשון בתחרויות "סיגטי" בבודפשט, "המלכה אליזבט" בבריסל ועוד. הוכתרה 3 פעמים על-ידי השיקגו טיימס והשיקגו טריביון כמוסיקאית מצטיינת ואשת השנה. הקליטה תקליטורים שזכו לביקורות מעולות. התקליטור שבו הקליטה קונצ'רטי לכינור של ברהמס ושל יואכים זיכה אותה בפרס הגראמי ב-2003. היא ידועה כמי שכותבת בעצמה את הקדנצות ליצירות שהיא מבצעת. סגנונות נגינתה מגוונים, מבארוק ועד לרוק.

ב-1995 נפגעה רייצ'ל בתאונה מחרידה. בצאתה מהרכבת התחתית כשכינורה היקר תלוי על רצועה על כתפה, נסגרו דלתות הרכבת כשהכינור בפנים וגופה בחוץ. היא נגררה על-ידי הרכבת, נפלה מתחת לגלגלים ורגליה נקטעו ומאז היא נעה בעזרת תותבות. למרות זאת, היא זכתה לקריירה בינלאומית יוצאת דופן ולא רק על הבמה. היא היתה אחת מנושאות הלפיד באולימפיאדת אטלנטה ב-1996 וניגנה את ההמנון הלאומי במשחק ה'סופר בול' בין הבולס לקאבס. היא ידועה בחיבתה היתרה ושיתוף הפעולה שלה עם להקות מוסיקת רוק כבד כמו: גאנז אנד רוזס ומטאליקה . הכינור שבו היא מנגנת הוא אחד מהיקרים בעולם: כינור גווארנרי דל ג'זו שנבנה בקרמונה ב-1742 וידוע בכינויו ex-Soldat. היא מבצעת נלהבת של מוסיקת בארוק, מוסיקת רנסאנס ומוסיקה של ימי הביניים בכלי נגינה עתיקים: כינור בארוק, ויולה ד'אמורה, כינור רנסאנס.

ניצן ורדי, מלחינה, ילידת 1997, בוגרת ביה"ס התיכון הארצי לאומנויות "תלמה ילין" וקונסרבטוריון גבעתיים (תלמידת הגב' שרה טל בכיתת הפסנתר). כמו כן לומדת קומפוזיציה אצל פרופ' עודד זהבי ולאחרונה החלה לעסוק גם במוסיקת הג'אז. מאז כניסתה לעולם המוסיקה בילדותה, עוסקת בהיבטים שונים של עולם זה: ביצוע, הלחנה ועיבוד. ניגנה בתזמורת הפילהרמונית הצעירה ובתזמורת תלמה ילין, בפסנתר ובכלי הקשה. לאורך כל שנות לימודיה השתתפה בהרכבים קאמריים של המרכז למוסיקה בירושלים וקונסרבטוריון גבעתיים ובקורסים מוסיקליים רבים בארץ ובחו"ל. כיום עוסקת בהלחנה למדיומים שונים – קולנוע, הרכבים תזמורתיים, והרכב בהובלתה במסגרתו מנגנת ושרה יצירות פרי עטה.

על יצירתה "נעורים" מושג כה מופשט ובו זמנית כה נחשק. מחד זוהי רק תקופה בזמן, ומאידך מושג זה מכיל בתוכו מיתוסים רבים של יופי, קלילות, סקרנות, תמימות, אופק פתוח, אופטימיות ועוד. האם זה באמת כך? או שמא זהו הזיכרון ששוב מטה את התפישה? היצירה באה לערער על המיתוסים, על הגבולות. על מה שבין היפה והאסתטי לבין המכוער והעקום, בין הקל לקשה מנשוא, בין הסקרנות לפחד, בין האמוציונאליות המלודית לבין אדישות הקצבית ההולכת וחוזרת ללא מנוח. אולי המיתוס של "הגיל הכי יפה" מאפשר לנו לייחס משמעות להחלטות ולצעדים הרי גורל - ולא בהכרח יפים – שאנו מקבלים באותה תקופת זמן. טשטוש הגבולות הרעיוני בא לידי ביטוי גם במובנים המוסיקליים - הסביבה שבין הסגנון הקלאסי לבין הג'אז, דווקא היא, נטולת כל סגנון מובהק, מעמידה את טהרת המוסיקה במרכז.

ברק טל, מנצח, המייסד והמנהל המוסיקלי של אנסמבל סולני תל-אביב משנת 2001. הופיע על בימות מרכזיות בעולם, בפסטיבלים בינלאומיים מרכזיים ובשידורי רדיו וטלוויזיה רבים בארץ ובאירופה. כמנהל מוסיקלי של האנסמבל, טל שיתף פעולה עם גדולי הסולנים הבינלאומיים, וכמנצח אורח הופיע עם מרבית התזמורות בארץ ותזמורות בגרמניה, באוסטריה, ברוסיה, בפולין, באסטוניה, בקוריאה, בצ'כיה, ברומניה ועוד. ברק מקדיש מזמנו לעבודה עם מוסיקאים צעירים ובחינוך מוסיקלי, והחל משנת הלימודים הנוכחית נמנה עם סגל המורים באקדמיה למוסיקה באוניברסיטת תל-אביב. טל זכה במספר פרסים ומענקים, ביניהם פרס רוזנבלום לאמן מצטיין, פרס עדן פרטוש של משרד התרבות (פעמיים), ועם סולני תל-אביב בפרס לנדאו לאמנויות הבמה של מפעל הפיס.

הכינור הוירטואוזי, קונצרט סיום העונה של אנסמבל סולני תל אביב, ע"ש אליעזר החתי
אנסמבל סולני תל אביב
מנצח: ברק טל
סולנית: רייצ'ל ברטון פיין (ארה"ב) – כינור.
Rachel Barton Pine – Violin
בהשתתפות: נגני כלי קשת צעירים בהדרכתו של ברק טל.
בתכנית:
ויולדי סינפוניה למיתרים.
לוקטלי קונצ'רטו לכינור.
ויולדי קונצ'רטו לכינור "הקיץ".
ניצן ורדי: "נעורים" לתזמורת מיתרים. בכורה עולמית.
פגניני: קונצ'רטו "לה קמפנלה" לכינור ותזמורת.
פיאצולה: קטעי טנגו לתזמורת מיתרים.
סרסטה: "נעימות צועניות" לכינור ותזמורת.
Vivaldi: Sinfonia for Strings
Locatelli: Violin Concerto
Vivaldi: “The Summer” Violin Concerto from “The Four Seasons”
Nitzan Vardi: “Youth” for String Orchestra. World Premiere
Paganini: “La Campanella” for Violin and orchestra
Piazzolla: Tango pieces for string orchestra
Sarasate: “Zigeunerweisen” for violin and Orchestra


רכישת כרטיסים ופרטים נוספים תוכלו למצוא באתר הבא.



רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: הכנרת רייצ'ל ברטון פיין תגיע לקונצרט הסיום של סולני ת"א Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: הכנרת רייצ'ל ברטון פיין תגיע לקונצרט הסיום של סולני ת"א Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top