סער ברגר יתארח בקונצרט סיום העונה של אנסמבל המאה ה-21

יום חמישי, 17 במאי 2018

אנסמבל המאה ה-21 יקיים את קונצרט סיום העונה שלו במהלך חודש יוני 2018 בו יארח את נגן קרן היער הישראלי, סער ברגר עם תוכנית מוסיקלית משובחת. על הקונצרט ינצח הצרפתי, דניאל קווקא. כל הפרטים בכתבה הבאה.

סער ברגר יתארח בקונצרט סיום העונה של אנסמבל המאה ה-21
 המלחין דן יוהס. צילום: דודו כבר
אנסמבל המאה ה-21 יקיים את קונצרט סיום העונה בתאריכים 16 ביוני (מוזיאון ת"א לאמנות) וב-17 ביוני (המרכז למוסיקה, ירושלים). על הקונצרט ינצח המנצח הצרפתי, דניאל קווקא ויתארח בו נגן קרן היער, סער ברגר.

המנצח דניאל קווקא שהתארח בעבר על-ידי האנסמבל נחשב לאחד מטובי המנצחים בצרפת, ומרגיש בבית הן ביצירות עכשוויות והן ברפרטואר קלאסי. סער ברגר הוא נגן קרן יער ישראלי, חבר אנסמבל מודרן, מטובי ההרכבים למוסיקה עכשווית בעולם שהפך לאחד האמנים המזוהים ביותר עם קרן היער העכשווי. הוא מבצע בנגינתו את הנראה כבלתי אפשרי בוירטואוזיות ובקלילות ומלחינים מכל העולם כותבים עבורו יצירות.

בקונצרט יבצע סער את היצירה Repercussions לקרן ואנסמבל קאמרי מאת המלחין דן יוהס. היצירה נכתבה במיוחד עבורו ועבור אנסמבל מודרן שביצע לראשונה את היצירה. היצירה זכתה בפרס אקו"ם להישג השנה לשנת 2015. בנוסף, יבצע סער את הצירה One's Song לקרן סולו מאת המלחינה הצ'כית, נינה שנק, שנכתבה בעבורו. עוד בתוכנית הקונצרט: קונצ'רטו אופ. 24 מאת אנטון ווברן והיצירה 'קודה' מאת המלחין פסקל דיספן.

דן יוהס הוא מן הבולטים בין יוצריה של המוסיקה האמנותית בארץ. הוא זכה בפרסים רבים ביניהם פרס קוסביצקי של ספריית הקונגרס האמריקני בוושינגטון, אחד החשובים בעולם המוסיקה האמנותית. אנטון ווברן הוא מאבות השיטה הסריאלית-דודקפונית. יצירתו שתפתח את הקונצרט היא יצירה קלאסית שלא נס ליחה עד היום. דורות שלמים של מלחינים הלכו בעקבותיו ויצירתו נשמעת גם היום כקריסטל נוצץ. פסקל דיספן, חתן פרס דן דוד, הוא תלמידם של קסנאקיס ודונטוני ומעריץ גדול של ווארז, מהקולות היחודיים והמקוריים של מלחיני צרפת.

אנסמבל המאה ה-21, נוסד בשנת 1991 על ידי המלחין דן יוהס וזמירה לוצקי. באנסמבל חברים 14 נגנים מהטובים בארץ, ומאז הקמתו נחשב האנסמבל לגוף המוביל בארץ בכל הנוגע לביצוע מוסיקה עכשווית. מיטב המנצחים והסולנים בארץ ובעולם מופיעים עם האנסמבל, והוא זוכה להערכה בינלאומית רבה. הדבר בא לביטוי בשיתוף פעולה יוצא הדופן של האנסמבל עם מנצחים וסולנים מחו"ל, ובהזמנות הרבות להופיע

במרכזים ובפסטיבלים בינלאומיים. אנסמבל המאה ה-21 קיבל באופן קבוע ציון "מצוין" בדירוג מנהל התרבות, וזכה בפרס לנדאו של מפעל הפיס על מצוינות בביצוע מוסיקה. בשנת 2005 הקים האנסמבל מרכז למוסיקה ואמנות עכשווית ביפו - "התיבה", שמשמש כמפגש להפקה וביצוע של מוסיקה אמנותית בסגנונות מגוונים, ומאגד מופעים רב-תחומיים כמו מחול, סרטים, וידאו, טכנולוגית מחשבים ועוד. מרכז "התיבה" משתף פעולה עם מרכזים חשובים נוספים באירופה ביניהם, מרכז פומפידו בפריז, המרכז האלקטרוני-ניסיוני בפרייבורג ואחרים.

אנסמבל המאה ה-21, קונצרט מס' 6, אחרון לעונה
מוצ"ש 16.6, מוזיאון ת"א לאמנות בשעה 20:30
יום ראשון 17.6, המרכז למוסיקה ירושלים, משכנות שאננים בשעה 20:00
מנצח דניאל קווקא
סולן סער ברגר, קרן יער.
בתוכנית:
אנטון ווברן קונצ'רטו אופ. 24
דן יוהס, Repercussions לקרן ואנסמבל קאמרי
נינה שנק One's Song לקרן סולו
פסקל דיספן קודה

כרטיסים לקונצרט

תל אביב - מחיר כרטיס: 110 ₪. סטודנט: 55 ₪. טלפון לרכישה: 03-6077070
ירושלים - מחיר כרטיס: 40-60 ₪. מספר טלפון לרכישה: 02-6241041


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: סער ברגר יתארח בקונצרט סיום העונה של אנסמבל המאה ה-21 Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: סער ברגר יתארח בקונצרט סיום העונה של אנסמבל המאה ה-21 Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top