"פולישוק" - ביקורת הצגה

יום שלישי, 10 באוקטובר 2017
"פולישוק" העולה בתיאטרון בית ליסין הוא בבואה הזוייה על הפוליטיקה הישראלית, פרי דמיונו הקודח (או שלא) של המחזאי והבמאי שמואל הספרי שהעתיק את גיבורי הסדרה הידועה מהמסך הקטן לבמת התיאטרון.

ההצגה החדשה, המבוססת על אותם גיבורי הסדרה , עוסקת באופטיקאי מנתניה שמגיע לכנסת וזוכה במשרת שר התח"ת (תיירות, חוץ ותרבות) ומחולל משברים ומהומה לאו דווקא באשמתו, אלא בפרי הבאושים של הפוליטיקה בניצוח מזכיר הממשלה וראש הממשלה, פולי בובעס, כשמאחורי הקלעים מנצחת בשקט רעייתו מאירה בובעס, המכונה מרירה. בהצגה החדשה מתמנה רובי פולישוק לממלא מקום ראש הממשלה שנאלץ להעדר מהתפקיד, כביכול, בשל ניתוח טחורים...


זמן קצר לאחר מכן הוא מוכר בשוגג לסינים נכס אסטרטגי ענק של מדינת ישראל לדורותיה ומסתבך בצרה צרורה. קוזו אביטל מזכיר הממשלה התככן יעשה הכול כדי להשליך את פולישוק לפח האשפה של ההיסטוריה ולמלא רצון אדוניו. סגל המשרד, ראש הלשכה סולי ברזל, הדוברת תקומה שהרבני והמזכירה הצייצנית  ויקי יעשו ככל יכולתם על מנת לחלץ את פולישוק מעסק הביש (ולהשקיע אותו בצרות אחרות).  שמואל הספרי, המחזאי והבמאי, להטט עם הצוות המקורי מהסדרה, והעלה פרק סוער במיוחד מעלילות פולישוק, האיש הלא נכון במקום הלא נכון.

ששון גבאי מופלא בתפקיד השר פולישוק. הוא מרגש במספר קטעים, מבדח ושחקן בחסד עליון והדמות היא מוצלחת ונהדרת. חנה אזולאי הספרי ראש הלשכה מצוינת בתפקיד. היא משחקת באורח מושלם, מתמזגת עם התפקיד ומטילה מרות על כל הצוות ואפילו על מזכיר הממשלה הכול יכול. חנה היא שחקנית מוצלחת מאוד.

גיא לואל נפלא בתפקיד מזכיר הממשלה. הוא חלקלק ומדבר בצחות לשון כפולה. גיא הוא שחקן מעולה. שירי גדני היא הדוברת, היוצאת עם בנו של ראש הממשלה. שירי היא שחקנית מצוינת המצליחה למלא את התפקיד בצורה מרשימה. היא זוללת וופלים , אך לא הצלחתי ליטול אפילו אחד מהצלחת שאחזה. שירי ראויה לתשואות מיוחדות. דנה סמו מגלמת להפליא את המזכירה הצייצנית ומשחקה הוא מוצלח מאוד ורווי מימיקות ורגש. אין ספק שמדובר בשחקנית מקצועית נפלאה.

יקיר שוקרון מגלם את ארז, המאבטח. הוא המביא והמכניס וממונה על כל הבא בשעריו של המשרד. יקיר מפגין משחק מצוין ומפליא לדבר בעגה רוסית. רק בסוף, הוא נשאל למוצאו כאשר הוא מדבר באורח רגיל ומשיב, כי אינו רוסי כלל, אך אלא דרישות המשרה. יקיר הוא שחקן מבטיח ורב כישרון. במבי פרידמן עיצב את התפאורה הנאה עם החדרים המתחלפים. אורנה סמורגונסקי עצבה תלבושות יפות וראויות. עדי שימרוני עיצבה תאורה משובחת . אלדד לידור אחראי למוזיקה היפה.

ייתכן שהיה מקום לקצץ באורך ההצגה נטולת ההפסקה, שעה וארבעים, אך בהחלט זו פרודיה נהדרת על המתחולל בשדה הפוליטי בישראל, הזוי ומצוץ מן האצבע, אך אין לדעת, מה המציאות ומה הדמיון.


הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום – כפיר בולוטין


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "פולישוק" - ביקורת הצגה Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "פולישוק" - ביקורת הצגה Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top