תערוכת ציורים של האמן פיארו צ'יוידאלי תיפתח בחודש ספטמבר 2017

יום ראשון, 13 באוגוסט 2017

תערוכת ציוריו של הצייר הוותיק ורב המוניטין, פיארו צ'יוידאלי, בה יציג כ-20 ציורי שמן, אקוורלים וקולאז'ים בפורמטים קטנים מהשנתיים האחרונות, תיפתח בגלריה אפרת, בתל אביב בחודש ספטמבר 2017 הקרוב.

תערוכת ציורים של האמן פיארו צ'יוידאלי תיפתח בחודש ספטמבר 2017
צ'יוידאלי המגדיר עצמו "כצייר של הלב", מצייר מן הפנימיות שלו, מתוך עולם האסוציאציות הפרטי שלו. צ'יוידאלי הינו צייר אינטואיטיבי ורגיש. יש שהוא מצייר לפי מודל וגם ציור המודל שלו הוא חופשי ומופשט. אין הוא נשמע לחוקי האנטומיה והפרספקטיבה. ציורו לא ריאליסטי בעליל. אין הוא ציור מתוכנן, אך עם זאת מקפיד צ'יוידאלי, על כל קו וכתם, הוא יוצר איזון מופתי בציוריו, בין כל מרכיבי הקומפוזיציה. רק מהתבוננות בתוצאה המוגמרת ניתן להעריך את בחירותיו.

פיארו צ'יוידאלי, יליד פירנצה, איטליה, הוא אמן מקורי ורב פנים. היכרותו המעמיקה עם התרבות האנושית, מימים עברו ובמיוחד עם זו האיטלקית והאירופאית, של המאה ה-20 השפיעה רבות על תפיסת עולמו האמנותית- תרבותית- אסתטית. הוא הושפע מן המורשת של הציור האיטלקי הצרפתי והגרמני, ציירים כמו: מוראנדי, פיקאסו ,פול קליי, ודובופה, שימשו לו כסמני דרך אמנותיים ורישומם ניכר בעבודותיו. בציורי הדמויות שלו ניתן למצוא השפעות מן האמנות האיטלקית, מן האמנות הגותית ומתקופת התחייה. למרות שהביקורת, שנכתבה על עבודותיו במהלך השנים, מצאה ביצירותיו השפעות נוספות., "הביטוי הוויזואלי של צ'יוידאלי שואב יותר את השראתו משתי תרבויות אלו". כותבת פרופ' לינדה סיגל, במאמרה על תערוכתו במוזיאון היהודי, ישיבה יוניברסיטי, ניו יורק (1998).

לשנותיו כילד באיטליה, בסביבה תרבותית ויוקרתית, קיימת השפעה נוספת על יצירתו, השפעה הניכרת בדוממים שלו, בעלי אופי אנושי מאד. בילדותו התאהב צ'יוידאלי באוספי העתיקות שראה בבתים שהיו למשפחתו. לכל חפץ, הוא אומר, יש עבר והיסטוריה לספר עליה. ואם כי צ'יוידאלי אינו מרגיש היום בבית באיטליה, הוא אף לא הצמיח שורשים בישראל. אבל, הוא אומר: "בזה אני מאוד יהודי, תמיד זר, תמיד מבודד ומנוכר".

במהלך השנים הציג צ'יוידאלי תערוכות רבות בארץ ובחו"ל. הוא זכה לביקורות אוהדות ורבים גילו עניין בציוריו. כתב עליו נסים מבורך, מבקר האמנות של עיתון 'הארץ' (1981) "בתוך הצבעוניות האוורירית והאסתטית שלו טמון, כמדומה, עיקר כוחו. לשמה הוא משתמש ביסודות פיגוראטיביים, דוממים ודמויות, שניתן לאתר בתוכם השפעות שונות, כגון משל מוראנדי, הקוביזם ואפילו מישל פול קליי... פיארו צ'יוידאלי בונה תמונת עולם אישית מאוד.

התערוכה תוצג בגלריה אפרת, רח' גורדון 21, תל אביב בין התאריכים: 9.9.17-9.10.17 ובימים ב', ד': 10:30- 13.30.  ימים ג', ה':10:30- 13.30 ו17.00-19.00. יום ו': 10.30- 13.30. פרטים נוספים בטל': 03-5237624


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: תערוכת ציורים של האמן פיארו צ'יוידאלי תיפתח בחודש ספטמבר 2017 Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: תערוכת ציורים של האמן פיארו צ'יוידאלי תיפתח בחודש ספטמבר 2017 Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top