הר לא זז - בית ליסין

יום חמישי, 28 ביולי 2016
הר לא זז - בית ליסין

המחזה "הר לא זז" שעולה בבית ליסין ועוסק בכפיל שנקרא למלא את מקומו של מנהיג מת , מרתק וסוחף, בזכות בימוי  מעניין, משחק משובח, תפאורה ותאורה משובחים מלווים במוזיקה מפעימה.

העלילה עוסקת בתקופת מלחמות השבטים ביפן. מנהיג אחד השבטים נהרג בקרב ועל ערש מותו מצווה לא לגלות את דבר מותו במשך 3 שנים, כדי למנוע מלחמות נוספות. ההנהגה שלו מאתרת גנב, טרם הוצאתו להורג ומכתירה אותו לכפיל המנהיג, בזכות דמיונו הרב למנהיג השבט. הכפיל עובר הכשרה כדי להתמצא בכל אורח חייו של המנהיג ומצליח לתעתע בקרב אנשיו, אך לא באשתו. עם זאת היא מחליטה לקבלו והוא עצמו משיל את עור הגנב והשחקן ומתחיל למשול ביד רמה ואפילו מורה על הוצאתו להורג של בנו שערק משורות השבט.

לרכישת כרטיסים להצגה "הר לא זז" באמצעות קניה מהירה ומאובטחת לחצו כאן

גלעד אברון כתב את המחזה בעקבות הסרט היפני קגמושה, והוא שולח חיצים אקטואליים לחיים הפוליטיים שבהם אנו רוחשים וגועשים. המחזה נכתב ב-1996 וכבר עלה בשעתו בהבימה. הבמאי עירד רובינשטיין הצליח ללהטט עם להקת השחקנים הנפלאה והתוצאה היא הצגה מרתקת וקולחת, מסוגננת ומבוצעת ברוב טעם וכישרון.

יורם טולדנו מעולה בתפקיד הכפיל השחקן המגלם את דמות המנהיג – "הר", שמו. טולדנו מצליח לגלם תפקיד קשה לביצוע והוא משכנע ומוצלח. יעל וקשטיין בדמות האישה הראשונה של המנהיג מפליאה לגלם את התפקיד והיא משרטטת דמות מצד אחד כנועה ומצד שני היודעת את אשר על ליבה וצפונותיו ומשחקה מפעים.

נמרוד ברגמן מעולה בדמות אחי המנהיג ואחד מראשי השבט. שאדי מרעי בדמות הבן הבכור שערק ומרד, משחק טוב מאוד ובמיוחד נהדרת הסצנה של המשפט ודמותו כקרבן על המזבח. עמית מורשת בדמות הבן הצעיר משחק נהדר ובאורח משכנע. דניאל ברוסובני מגלם את הסמוראי שירו והוא נפלא בעיקר בסצנת הקרב עם אנשי ההנהגה.

עומר עציון מגלם את שר הצבא טושירו במשחק מוקפד ויפה מאוד. מעיין רחמים,מאיר טולדנו ואמיר שחם מגלמים תפקידי שומרים , באורח יפה ואמין. פולינה אדמוב עצבה את התפאורה המיוחדת של פרגודי ענק הנעים על גלגלים, חושפים אורות וצללים ובולעים ופולטים את המשתתפים. מאור צבר עיצב תלבושות תקופתיות מוצלחות מאוד.
 
ההברקה של משקפי שמש אופנתיות לעיניו של הבן המורד היא מצוינת. רועי ירקוני אחראי למוזיקה היפה, נוסח יפן. זיו וולושין עצב תאורה מופלאה שהיא בעלת תפקיד מרכזי בהצגה. אורי בוסתן אחראי לקרבות הבמה המסוגננים והמוצלחים. עמית זמיר עיצב את התנועה המרשימה.


הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום –  רדי רובינשטיין



רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: הר לא זז - בית ליסין Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: הר לא זז - בית ליסין Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top