תערוכת פרעה בכנען במוזיאון ישראל - מרץ 2016

יום שלישי, 19 בינואר 2016

תערוכת פרעה בכנען במוזיאון ישראל - מרץ 2016
מוזיאון ישראל ישיק בחודש מרץ הקרוב תערוכה חדשה ומושקעת בשם "פרעה בכנען - הסיפור שלא סופר" שתציג לראשונה את התקופה בה שלטה מצרים העתיקה בכנען ע"י המלך תחותמס השלישי. התערוכה תכלול למעלה מ-600 מוצגים מהתקופה. כל הפרטים, בכתבה הבאה.


תערוכה חדשה ומעניינת במיוחד עומדת להיפתח בחודש מרץ 2016 במוזיאון ישראל שבירושלים. התערוכה "פרעה בכנען" תציג לראשונה בעולם  לקהל הרחב את עולמו של המלך המצרי העתיק תחותמס השלישי בתקופה בה יצא לקרב מגידו - הקרב המתועד הראשון בהיסטוריה וכבש את ארץ כנען הלוא היא ארץ ישראל של היום.

תקופה זו המתוארכת ל-1500 לפנה"ס (שלפי האמונה התרחש בה גם סיפור יציאת מצרים התנכ"י) הייתה תקופה מעניינת במיוחד שבה היה מיזוג בין התרבות הכנענית שהייתה בארץ ישראל לבין התרבות המצרית הענקית שהייתה אימפריה גדולה מאוד באותה תקופה.

בתערוכה יוצגו כ-680 מוצגים וחפצים מהתקופה הכוללים בין היתר קמיעות, אסטלות ניצחון, ארונות קבורה ועוד מגוון רחב של מוצגים ארכיאולוגים של אותה התקופה השייכים למוזיאון ישראל או שהושאלו ממוזיאונים גדולים בחו"ל כמו מוזיאון לובר בפריז, המוזיאון לעתיקות מצריות בטורינו והמוזיאון לתולדות האמנות בווינה.

באותה תקופה הומצא גם הכתב האלפביתי הקדום וכחלק מהתערוכה יוצג הכתב הקדום בעזרת עזרים טכנולוגיים ומבקרי התערוכה יוכלו אף לכתוב את שמם בכתב זה.

תערוכת "פרעה בכנען" 2016 - תאריכים ומידע נוסף


תערוכת "פרעה בכנען" תיפתח ב-4 במרץ ותימשך עד ל-25 באוקטובר 2016. התערוכה תתקיים באולם הרי ובלה ווקסנר. אוצר התערוכה הם דפנה בן-תור וערן אריה.

בתמונה: פסלו של תחותמס השלישי במוזיאון בלוקסור

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: תערוכת פרעה בכנען במוזיאון ישראל - מרץ 2016 Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: תערוכת פרעה בכנען במוזיאון ישראל - מרץ 2016 Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top