תערוכת "שבת אחים": הכסא באור הזרקורים

יום שלישי, 22 בדצמבר 2015

תערוכה חדשה בשם "שבת אחים", שתוקדש לרהיט היומיומי ביותר - הכסא, תפתח ב- 12 בינואר 2016 בבית האמנים החדש באשדוד ותציג כ-70 מיצגים של אמנים מאשדוד.


בית האמנים החדש באשדוד יפתח בתערוכה חדשה שתיקרא "שבת אחים" ותתמקד ברהיט יומיומי - הכיסא. הכיסא הריק המשמש לאמנים מעין כן ובסיס ליצירתם ובכך הופך מאובייקט שימושי לאובייקט אמנותי. מעין תמונת נגטיב של האמן וזהותו. בתערוכה יוצגו כ-70 וריאציות שונות ומגוונות על מוטיב הכיסא של אמנים מאשדוד.

האמנים המציגים בתערוכה נתבקשו לבחור כיסא משומש וישן שיש לו "היסטוריה" משלו וליצור כראות עיניהם. כמו כן מתכתבים הכיסאות בשימוש החוזר עם מהותו של בית האמנים החדש שנבנה על פי עקרונות הקיימות.

"הכיסא הריק הוא אחד ממוטיבים מרכזיים בתולדות האמנות. במאה ה-19 בחר ואן-גוך בכיסא כסוג של דיוקן עצמי ומאז עשו אמנים רבים שימוש בכיסא ובחפצים המונחים עליו", אומרת יעל ויזל, אוצרת התערוכה, "מרסל דושאן השתמש בכיסא הריק כ"רדי מייד" כאשר הבריג אופן לשרפרף מטבח (1913). הייתה זו פריצת דרך בפיסול במאה העשרים. האמן הבריטי דיוויד הוקני יצר קולאז' בהדפס ובצילום, של כיסא פרוש ושטוח מכמה נקודות מבט (1987). מנשה קדישמן, בעבודתו "דמות וכיסא"(1989), מנתק את האדם ומשליך אותו מהכיסא ובכך יוצר מערך כוח הנע בין האדם למושבו. פרופסור מרדכי עומר אצר את התערוכה "הנעדר הנוכח", המציגה את הכיסא הריק באמנות הישראלית ככלי קיבול המעיד בנוכחותו על הנעדר (1991)".

פרק מיוחד בתערוכה יוקדש לאמני אשדוד שאינם עמנו עוד. כאן מדגישים צלליות הכיסאות ביתר שאת את ה"נעדרים הנוכחים" כשליד כל צללית של כיסא מוצבת יצירה אחת של האמן שיצר ופעל באשדוד במהלך השנים ותרם להעשרת חיי האמנות בעיר.

"כיסא הוא הגדרה של מקום ואני תקווה שהבית ישמש כמקום תוסס ופורה לאגודת האמנים ולאמני אשדוד" מוסיפה ויזל אוצרת התערוכה.

אחת לחודש ישתנה עיצוב התערוכה, והפרויקט יקרה "משחק הכיסאות": כחודש לאחר הפתיחה יעל ויזל אוצרת התערוכה תבחר ב-2 אמנים המציגים בתערוכה ותציע להם "לשחק" ולעצב את החלל מחדש, דבר שיגרום לריענון התערוכה ויהפוך אותה לתערוכה דינאמית המשתנה מידי חודש, על אף שהמיצגים עצמם (הכיסאות) לא ישתנו.

התערוכה תושק ב-12 בינואר בשעה 18:00 ותימשך עד ה-15 בינואר 2016 במשכן לאמנים באשדוד (בית אריה קלאנג).

צילום: חיים יפים ברבלט

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: תערוכת "שבת אחים": הכסא באור הזרקורים Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: תערוכת "שבת אחים": הכסא באור הזרקורים Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top