מר ורטיגו - תיאטרון גשר

יום חמישי, 26 בנובמבר 2015

"מר ורטיגו" על פי הרומן הנודע של פול אוסטר, העולה בתיאטרון גשר, הוא מחזה קסום ומהפנט, המעורר תהיות פילוסופיות מצד אחד ומוגש כלפתן תיאטרלי טעים ומיוחד. ביקורת הצגה.


מר ורטיגו - תיאטרון גשר
   
המחזאי יואב שוטן-גושן והבמאי עירד רובינשטיין כתבו את המחזה "מר ורטיגו" על פי ספרו של פול אוסטר. עירד רובינשטיין להטט עם להקת השחקנים המוכשרת והעלה הצגה ייחודית ומעניינת, רוויה בתהיות ובנפלאות, שזורה בהברקות בימוי והיא בהחלט חוויה תיאטרלית יוצאת דופן.

לרכישת כרטיסים להצגה "מר ורטיגו" באמצעות קניה מאובטחת ומהירה לחצו כאן

העלילה עוסקת בבחור חסר כל, וולט, השוהה במחיצת דודו סלים. אדם מוזר, המכנה עצמו מאסטר יהודי, נוטל אותו תחת חסותו ומבטיח לו ללמד אותו לעוף באוויר. וולט מוצא עצמו בחווה מוזרה בלב הישימון, מוקף באנשים מוזרים לא פחות. אחת הדיירות היא מאמא סו, אינדיאנית שמאסטר יהודי הציל וכן איזופוס, בחור שחור שהפכה נכה לאחר שנחבל קשות בידי הקו קלוקס קלן.

המאסטר הביא אותם לחווה של בחורה בשם ויתרספון שהפכה לנערתו. המאסטר מגדל את וולט בקשיחות נוראה ובעינויים כדי לחשלו ולהפכו לאמן בעל יכולת תעופה, לדעתו. העלילה מתפתלת ורצופה אירועים עד לסיום הבלתי נמנע, שטרם לכך גם נחשפת זהותו של מאסטר יהודי. הלל קפון מגלם את הצעיר וולט באורח נפלא. משחקו הוא שובה לב, מרגש ובעל עצמה.

גלעד קלטר מפליא בגילום מאסטר יהודי. משחקו הוא מרשים ביותר. מיקי לאון מגלם את סלים, הדוד האלים והשתוי ומשחקו הוא מעולה וראוי למחמאות רבות. קארין סרויה מגלמת באורח מצוין את מריון ויתרספון. משחקה הוא נעים, משובח מאוד ופשוט קסום. סצנת הנהיגה הייתה נפלאה.

אורי יניב בתפקיד איזופוס והקוסם בקרקס מגלם את התפקידים במשחק טוב מאוד, מרגש וכליל השלמות. אנג'לה שטיינגרט כמאמא סו והגברת עם הזקן מגישה משחק מוצלח מאוד והיא בעלת כשרון רב. פאולו א. מוארה מעולה כמאלף האריות ולוסי דובינצ'יק מקסימה כנערת הגומי. מיכאל ריבקין הוא האיש החזק ומשחקו ראוי ויפה.

מיכאל קרמנקו עיצב את התפאורה הנהדרת והתלבושות המצוינות. אבי בואנו יונה (במבי) עיצב את התאורה שיש לה תפקיד חשוב ויפה. עמית זמיר עיצב את התנועה הראויה ורועי ירקוני את המוזיקה הנפלאה. מיכאל וייסבורד עיצב סאונד לתפארת, במיוחד בלט בסצנת הנהיגה.

סצנות הקרקס בהצגה היו תוססות, יפות ותרמו לתצורה של ההפקה. נראה כי ההפקה התלבטה לגבי קיום הפסקה במהלך ההצגה, שכן בתכניה מצוין כי ההצגה היא רצופה וללא הפסקה ואילו באתר התיאטרון ובפועל הייתה הפסקה קצרה. ייתכן וראוי היה לקצץ מעט ולהגיש הצגה רצופה וללא הפסקה ועם זאת מעט קצרה יותר.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום- רדי רובינשטיין


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: מר ורטיגו - תיאטרון גשר Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: מר ורטיגו - תיאטרון גשר Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top