בחזרה למחר - ביקורת סרט

יום ראשון, 24 במאי 2015

"בחזרה למחר" הוא סרט מעניין, מהנה ועשוי היטב, עם הרבה קסם ומידה נכונה של הומור, אך ארוך ומַטיפני מדי.

מאת: יונתן דורון


 
"בחזרה למחר" הוא סרט מעניין, מהנה ועשוי היטב, עם הרבה קסם ומידה נכונה של הומור, אך ארוך ומַטיפני מדי. אני אוהב לראות סרטים טובים יותר מפעם אחת, ואחד המדדים שלי לסרט טוב הוא סרט שארצה לראות שוב. בהתאם לכך, לו היה קצר ומהודק יותר אולי הייתי צופה שוב בסרט שביים ברד בירד.

ברד בירד התחיל את דרכו בסרטי האנימציה "ענק הברזל", "משפחת סופר-על" ו"רטטוי". הוא עבר בהצלחה לבימוי סרט עם שחקנים בשר ודם מול המצלמה עם "משימה בלתי אפשרית 4", הסרט הטוב ביותר בסדרת הסרטים. בסרט ההוא, כמו ב"בחזרה למחר", ניכרים שורשיו של בירד באנימציה. זה מתבטא במקרה הזה בעיצוב הדמויות (בעיקר הרעים), בעיצוב האמנותי, בחלק מזוויות הצילום ובקטעי הפעולה (בעיקר במרדף בביתו של ג'ורג' קלוני). סרטו הבא של בירד, כבר הוכרז, הוא "משפחת סופר-על 2".

קלוני מופיע בהתחלת הסרט וחוזרים אליו בחלק האחרון של הסרט בן 130 הדקות. הוא מגלם את פרנק ווקר, שבגיל צעיר היה ממציא חובב שהגיע ללא הורים או חברים ליריד העולמי שהתקיים בניו יורק ב-64'. שם הוא פוגש ילדה (רפי קסידי, שמרשימה מאוד בתפקיד שלה) שמשנה את חייו וצצה בהווה כדי לשנות את חייה של קייסי ניוטון, נערה בתיכון שאותה מגלמת בריט רוברטסון בת ה-25! כשעוברים לסיפור של קייסי פרנק אומר: "נעבור על כל יום בחיים שלך?" ומסתבר שהסיפור לגמרי מתמקד בה, ולאורך הרבה זמן.
 
קייסי היא טום-בוי (ובמקרה גם שם של בן) ויש לשער ששחקן היה צורח פחות בתפקיד. לקייסי יש אח צעיר ומגדל אותם אביהם. זהו סרט של דיסני מהתחלה ועד הסוף (אני ממש אוהב שמשחקים עם סמל חברת ההפקות כמו שעושים בסרט): האמא של המשפחה נעדרת- אחד מסימני ההיכר הידועים של סרטי דיסני לדורותיהם; שם הסרט באנגלית Tomorrowland הוא כשם אחד החלקים בפארק השעשועים דיסנילנד; ביריד העולמי של 64' הקימה "דיסני" את המתקן עם השיר שמתנגן שוב ושוב "It's a Small World After All". בסוף הסרט יש נאום מיותר שמסביר את הכול, אבל אם כבר מיותר אז נהדר לשמוע אותו מפי יו לורי ("האוס"). וטוב שדיסני רכשו את הזכויות ל"מלחמת הכוכבים" וכך יש מקום נכבד לדברים משם בחנות למזכרות מסרטים שבסרט, לצד סרטי המדע בדיוני הנחשבים, כולל "כשהעולם עמד מלכת", "הפלנטה האסורה", "מפגשים מהסוג השלישי" ו"ענק הברזל" של בירד.

לבירד יש שפע של רעיונות יפים שמחפים על הפשטנות של פתרון התעלומה בלב הסרט. השחקנים נהדרים ולא נעלמים בשלל התפאורות והאפקטים המרהיבים. החלק האחרון ארוך מדי, בפרט הקטע בפריז שנמשך באופן לא הגיוני.

פורסם באתר אידיבי CC-BY-SA   

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: בחזרה למחר - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: בחזרה למחר - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top