בית הקלפים עונה 3 - ביקורת

יום ראשון, 1 במרץ 2015

מאת: אלי שגב

בסוף העונה השניה הוכתר פרנק אנדרווד לנשיא ארה"ב של "בית הקלפים", ובפתח העונה השלישית והחדשה אנו רואים אותו מגיע להראות כבוד לאביו המנוח, רק כדי למצוא אותו משתין על המצבה. המרדף אחרי הכוח בכל מחיר הוא מה שעושה את "בית הקלפים" לסדרה מוצלחת כל כך (וגם "בוס" שלא זכתה לבאזז שלה, אך היתה מוצלחת לא פחות), אבל אחרי סצינת פתיחה כה נבזית, וככל שהפרק מתקדם, אנו אט אט מבינים כי תאבי הכוח – גם פרנק שהצליח להגיע לנקודת השיא של הכוח – פתאום לא נראים כל כך עוצמתיים.

נשיא ארה"ב פרנק אנדרווד (קווין ספייסי) נכנס לנעליו של הנשיא הקודם ווקר לתקופת ביניים, אך הוא מסרב להיזכר רק ככזה. הוא חייב להגיע לבחירות של 2016 עם הישגים ביד – והוא מנסה להעביר רפורמה כואבת שתביא להפחתה באבטלה. הבעיה שלו היא שהקונגרס לא מאחוריו, וכפי שלמדנו מהניגוח שהוא ספג בתוכנית הבידור "דו"ח קולבר" עם סטיבן קולבר, הטלות הוטו שיישם הנשיא על החלטות הקונגרס הגיעו לשיא. אנדרווד, המצליף של בית הנבחרים לשעבר, אינו מצליח לשלוט בתור הנשיא – גם לא בתוך המפלגה שלו, וגם לא בקרב הועדה שמינה וצריכה למצוא דרך להוציא לפועל את הרפורמה שלו.

אבל כל זאת כאין וכאפס לעומת אשת הנשיא. קלייר אנדרווד (רובין רייט), שתמיד תמכה בבעלה – כולל במהלך הפרק הפותח של עונה 3 בהדרכת דאג סטמפר הנאמן (תודה לתסריטאים שהשיבו אותו לחיים!) כיצד לנהוג מול המשטרה במקרה שהותיר אותו על סף מוות. אבל די, לקלייר נמאס להשתמש בכוחו של בעלה לתועלת שלה. פעם אחרונה ודי – היא דורשת ממנו בתוקף לקבל תפקיד בכיר שיסלול לה דרך, מי יודע, אולי להיות נשיאת ארה"ב הראשונה (מזכיר את הקלינטונים). פרנק מנסה בכל כוחו להימלט מרוח הדרישה, אבל נכשל גם בכך, וכדי להדגיש את נאמנותו לאישתו – מכניס אותה לפגישה סודית ("אני נותן לה סיווג!") עם שר ההגנה לגבי תקיפת יעד טרור בעייתי."אנחנו ביחד בכל דבר", הוא רומז לה.

מאד מעניין לאן תתפתח העונה הזו. מאד מעניין כיצד ישיב לעצמו פרנק את הכוח שחומק לו בין הידיים. בהקבלה, אנו רואים גם את דאג ללא כוח. האיש שדאג לכל צרכיו של פרנק והיה איש סודו הקרוב ביותר, הוא כעת שבר כלי, ועל אף מאמציו העילאיים לחזור לעבודה – בעצם נופל לעמדת הנחיתות הרעה ביותר ונכנע להתמכרויות שלו.

פורסם באתר אידיבי CC-BY-SA 

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: בית הקלפים עונה 3 - ביקורת Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: בית הקלפים עונה 3 - ביקורת Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top