תערוכת ציורים חדשה בגלרית אורגים

יום שני, 2 בפברואר 2015

האמן רוני גולדברג מציג תערוכת ציורים חדשה שתיקרא "חזרה" ותציג יצירות חדשות בגלרית אורגים בחולון. התערוכה תיפתח ב-13 בפברואר 2015. בכל הפרטים, בכתבה הבאה.


תערוכתו החדשה של האמן רוני גולדברג - "חזרה", המוצגת בגלריה האורגים, מייצגת את חזרתו של האמן למקום החוויתי והפנימי. 22 מציוריו החדשים המוצגים בתערוכה משקפים פריצת מסגרות וסגנונות, מתוך התמקדות בתחושות ובהשפעות שאינן ניתנות לביטוי באופן מילולי, ובדינמיקה של ההתרחשויות בסביבתו הקרובה והרחוקה.האמן רוני גולדברג כונה על ידי דר' חיים גמזו, מבקר האמנות הנודע - "גדול האקוורליסטים החיים בינינו כיום".

הוא נולד בשנת 1947 במינכן, ובהיותו בן חמש עלה לישראל עם הוריו, שהיו מהבודדים ממשפחתם ששרדו את השואה. כישרונו יוצא הדופן של גולדברג התגלה כבר בנעוריו, ובגיל 16 הציג את תערוכת ציוריו הראשונה. במהלך השנים הציג ב- 54 תערוכות קבוצתיות ובתערוכות יחיד בארה"ב, קנדה, הולנד, גרמניה, סקוטלנד וישראל. בשנות השמונים היה גולדנברג מחלוציו של ז'אנר האמנות הסביבתית, אשר כובש את במת האמנות בישראל בימים אלו. במסגרת עבודותיו בתחום זה ערך שיתופי פעולה עם ארגונים כמו חברת חשמל, בזק ובתי הזיקוק בחיפה במטרה להפוך סביבת עבודה לסביבה צבעונית. כמו כן, העשיר גולדברג את תוואי הנוף בערים בכל רחבי הארץ וצייר על תחנות אוטובוס, כיכרות, קירות, ארונות חשמל וטלפון ועוד.

בשנת 1993 עבר האמן להתגורר במושבת האמנים צפת. באותה תקופה נודע בזכות יצירותיו העדינות, ובאקוורלים הליריים שצוירו במכחול בעל שערה אחת, המשקפים את הנוף האנושי בארץ ישראל, כמו גם את האתוס ההיסטורי שלה.

בתערוכתו החדשה מזה שנים – "חזרה" בגלריה אורגים בחולון, מציג גולדברג סגנון אקספריוניסטי מופשט, סגנון ההולך וצובר תאוצה בארץ ובעולם. חלק מהציורים מתאפיינים בעזות הבעה ובמריחות מכחול אינטנסיביות, ולעומתם איורים עדינים היוצרים סוג של מתח בין ההתפרצות הצבעונית לבין הקווים העדינים בשחור-לבן התוחמים את היצירה וכמו מעמידים לה גבולות. גולדברג הוא אמן, חוקר וממציא, אשר סקרנותו האין סופית מאפשרת לו להמציא את האומנות בכל פעם מחדש ביצירות מרגשות החוצות את גבולות הז'אנר.

"התערוכה החדשה מייצגת עבורי חזרה למקום חוויתי ופנימי של יצירה, שאינה מוגבלת על ידי טכניקות שבהן יצרתי עד לפני מספר שנים", אומר רוני גולדברג. "בעבר התמקדתי בסגנון ריאליסטי ויצרתי עבודות אקוורל רבות שהצריכו דיוק ומשמעת עצמית. העבודות בתערוכה משקפות עבורי פריצת מסגרות, דרך ייצוג תחושות והשפעות שאינן ניתנות לביטוי באופן מילולי, העוסקות בדינמיקה של ההתרחשויות בסביבתי הקרובה והרחוקה".

תאריך פתיחה: 13.2.15 בשעה 12:00
תאריך סגירה: 4.3.15

גלריה אורגים, אורגים 21, חולון.
 שעות פתיחה: ימי ג'-ה': 16:30-19:00
יום ו': 10:00-13:00


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: תערוכת ציורים חדשה בגלרית אורגים Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: תערוכת ציורים חדשה בגלרית אורגים Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top