30 שנה לתיאטרון הספרייה

יום ראשון, 28 בדצמבר 2014
 
עשרות שחקנים, במאים וראשי תעשיית התיאטרון בארץ השתתפו באירוע לציון 30 שנה לתיאטרון הספרייה, מייסודו של בית צבי - בית הספר הגבוה לאמנויות הבמה, ובמלאת 3 שנים למותו של גרי בילו, המנהל המיתולוגי של בית צבי, שיזם את התיאטרון לרווחת בוגרי בית הספר. שטיח אדום נפרש בפתח תיאטרון רמת גן לציון האירוע הייחודי, ועשרות מאנשי תעשיית התיאטרון בארץ הגיעו לטקס ולמופע המרגש .

כמעט כל המי-ומי בצמרת התיאטרון בארץ היו בין אוהדיו ומוקיריו של גרי בילו ועשרות רבות נמנים עם בוגרי בית צבי וכיום הם תופסים מקומות נכבדים בעולם התיאטרון. גרי היה אדם מיוחד במינו, בוטה וישיר. הוא אמר את אשר על ליבו ולפעמים הוא קומם עליו תלמידים ובמאים , אך מצד שני אוהדיו העריצו אותו וידעו כי מתחת לחזות החיצונית מסתתר מורה ואיש תיאטרון מנוסה שידע לעודד והוביל תלמידים ושחקנים בעולם התיאטרון הקשוח.

תיאטרון הספרייה הוקם כדי להוות במה לבוגרי בית צבי, אך גם לשחקנים נוספים שמחפשים במה כדי להופיע בהם. במרוצת השנים הועלו בתיאטרון הספרייה הפקות רבות ומגוונות, החל ממופעים מוזיקליים, למבוגרים ולילדים, הצגות דרמטיות וקומדיות ממגוון תצורות, כל ז'אנר שייתכן ולא היה עולה על במה מסחרית – מצא כאן את מקומו. בהצגות כיכבו רבים וטובים משחקני ישראל ועד עצם היום הזה, רפרטואר תיאטרון הספרייה הוא מגוון, ברמה גבוהה, מקצועי ומושך קהל אוהדים וחובבי תיאטרון.

גלעד קמחי ביים את המופע המרגש שבו נטלו חלק בוגרים מבית צבי לדורותיהם והועלו קטעים נבחרים מההצגות ומהמופעים של תיאטרון הספרייה. על הבמה עלו ממיטב השחקנים וביניהם שמואל וילוזני, עידית טפרסון, אלון דהן, גלעד שמואלי, נוי הלפרין, עידו רוזנברג, אלון אופיר, מיה דגן, שחר ישי, יוסי אלמוג, טל וייס, איתי טיראן, רוני בליץ, ענת צדקוני, דיקלה הדר, יונית טובי, צביקי לוין, ליז רביאן, גיל וייס, עומר עציון, קובי ברכה, הילה מערבי, יגאל מזרחי, ישראל ארנסט, ענת מגן שבו, רויטל זלצמן, לימור עובד, יניב ביטון, אולה שור סלקטר, דודו ניב, כנרת לימוני, נעה גודל, שחר פרץ, גילי גבל, גיא רוזן, דניאל גרטמן, ספיר ילינביץ, מוטי חובה, יותם קוזניץ, איה שבא, דן קיזלר, גיל וינברג, מעיין ויסברג, עירית קפלן, טלי בן יוסף, מיכל ברנד, עדי ארד, רונה בקרמן, שרה פון שוורצה, אופיר צמח.

גלעד קמחי ביים את המופע. באורחים היו גם ראש עירית רמת גן ישראל זינגר וקודמו צבי בר, מנכלית משרד התרבות אורלי פרומן. הושמעו ברכות לסטודנטים ולשחקנים, לסגל ההוראה ולמנכל המוסד דוד בנימין, המנהל האמנותי ארתור קוגן, למולי דור יו"ר הועד המנהל של בית צבי ועו"ד משה נאמן יו"ר המועצה הציבורית של תיאטרון הספרייה. נמסר, כי בן זוגו של גרי הודיע על קרן מלגות בסך מאה אלף ₪ לסטודנטים מצטיינים.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום- אליצור הראובני


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: 30 שנה לתיאטרון הספרייה Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: 30 שנה לתיאטרון הספרייה Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top