אהבה היא מוזרה - ביקורת סרט

יום חמישי, 23 באוקטובר 2014

על הנייר "אהבה היא מוזרה" נשמע מעניין, אולי, אך מדובר בסרט משעמם ומשמים, מעצבן ומרגיז, שמבוים וכתוב רע. במקום להתמקד בסיפור של הזוג במרכז העלילה, הסרט מתפזר ולא ממש מספר שום סיפור. השחקנים (הטובים) כנראה רק קראו את תקציר הפרויקט כשחתמו עליו.


מאת: יונתן דורון

ב"אהבה היא מוזרה" (שם מוצלח אך לא מתאים לסרט הזה) בן וג'ורג' (ג'ון לית'גו ואלפרד מולינה הוותיקים) מתגוררים יחד בעיר ניו יורק בדירה שבבעלותם, ואחרי 39 שנות זוגיות הם מתחתנים. כתוצאה מכך ג'ורג' נאלץ לעזוב את עבודתו בבית ספר דתי והזוג נקלע לקשיים כספיים, מה שמאלץ אותם למכור את הדירה. הם לא מוצאים שום דירה בעיר (מופרך ולא הגיוני? בהחלט. חכו, חכו) ונאלצים להיפרד פיזית באופן זמני כשהם מוצאים מגורים בשתי דירות נפרדות: ג'ורג' בבניין שלהם אצל זוג שוטרים, ובן בדירה מחוץ למנהטן (בברוקלין) של אליוט, אחיינו הנשוי. קייט, אשתו של האחיין, היא סופרת (מריסה טומיי) ולזוג בן אחד, ג'ואי- בן עשרה צעיר, שבחדרו יש משום מה מיטת קומתיים ובן ישן אתו בחדר.

לאליוט יש גם אחות מינדי, שגרה בפוקיפסי ויש לה חדר שינה פנוי אך זה רחוק מדי מהעיר ניו יורק. היא גם שואלת את הזוג הנשוי שמודיע לחבריו על הבעיות הכלכליות שלהם "אז למה הוצאתם כל כך הרבה על ירח הדבש?" ומשתיקים אותה. חבל שלא שמענו ממנה יותר. לאליוט וקייט יש גם עוזרת בית רוסייה בשם יוג'ינה שלא ברור מה תפקידה בסרט (בקטע אחד היא מדברת ברוסית עם ואלד, חבר של ג'ואי. לדמות של ואלד יש חלק גדול בסרט אך הוא נכנס פה רק לסוגריים כי הוא לא מעניין בכלל).

מלבד האחיין אליוט, שלא לגמרי ברור במה הוא עוסק, שלושת המבוגרים הראשיים בסרט עוסקים במקצועות חופשיים: בן צייר, ג'ורג' מורה לפסנתר ומנהל מקהלה, וקייט סופרת. בסרטים אמריקאיים יש חיבה למקצועות שכאלו, ופה זה ממש שחוק ומאוס. רק לזוג השכנים השוטרים יש מקצוע עם משכורת קבועה ומסודרת, אך מלבד לראות אותם במדים אין לכך שום אזכור או משמעות.

אפשר לדבר על "חשיפה לצפון" במקום על הסרט? את אליוט, האחיין של בן, מגלם דארן בורוז שגילם את אד בסדרה המעולה מתחילת שנות ה-90, ואת הכומר שעובד עם ג'ורג' מגלם ג'ון קולום, שגילם את הולינג. טוב… אחזור לסרט שגורם ל-94 דקות להרגיש כמו שעתיים ועלול להרחיק אנשים ממוסיקה קלסית בשל השימוש חסר ההשראה בה. בן מצייר על גג בניין שמשקיף למנהטן, ועכשיו קהל נכבד צפו בדקה וחצי של צילומים של גגות וציפור.

מלבד הצער בפרידה הכפויה, ג'ורג' סובל מהשהייה אצל זוג השוטרים שכל הזמן מארחים אצלם חברים שעושים רעש ומונעים ממנו לישון על הספה בסלון, ובן בעיקר משגע את קייט שלא רגילה שיש אנשים בבית בשעות היום שבהם היא אמורה לכתוב (כאן מתחבא לו הקטע הכי טוב ואולי היחיד הממש טוב בסרט, שבו המרומז עולה על הנאמר). אני לא אוהב לסבול עם הדמויות שאני צופה בהן; אני לא צריך להרגיש מה שהן מרגישות כדי לחוש הזדהות. צא מהבית! תעשה משהו! אתה בן אדם מבוגר, תעסיק את עצמך! סע לעיר ברכבת תחתית ותפגוש את בן זוגך או דבר אתו בטלפון. לאחר מכן הדמויות והסרט עוסקים בדברים כל כך שוליים (שיעורי הבית של ג'ואי), מתעכבים על דברים לא מעניינים ובלי שום חן, ברצינות תהומית, ארוכות, ובצורה כל כך לא אמינה. ולמקרה שזה לא הספיק, שני הקטעים האחרונים איומים ולא ממש קשורים לסרט שראינו עד עכשיו.


פורסם באתר אידיבי CC-BY-SA   

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: אהבה היא מוזרה - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: אהבה היא מוזרה - ביקורת סרט Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top