מקהלת הצבא האדום - ביקורת מופע

יום שלישי, 17 ביוני 2014

מאת: חיים נוי

"מקהלת הצבא האדום ע"ש אלכסנדרוב" הפכה כבר מזמן למותג ולאירוע הממגנט אליו קהל מכל הגילאים, לחוויה מוזיקלית יוצאת דופן ולמפגן ססגוני של שירה, מחול ווירטואוזים במכלול תחומים. הביקור הנוכחי בישראל נערך במסגרת סבוב עולמי נוסף שלהם, לאחר היעדרות של 4 שנים מישראל ולציון 85 שנים להיווסדה של המקהלה המיתולוגית.

המקהלה נוסדה על ידי המוזיקאי פרופ' אלכסנדר אלכסנדרוב בשנת 1928 ומנתה בשעתו רק תריסר זמרים. כיום הלהקה מונה כמעט 200 זמרים, סולנים, רקדנים ונגנים במכלול כלי נגינה. הלהקה נחשבת מהגדולה בסוגה בעולם והרפרטואר שלה כולל שירים רוסיים ידועים ומוכרים, שירים נפוליטניים ומאופרות ואפילו צרור שירים ישראליים, החל מירושלים של זהב ועד אדון עולם, בביצועים מופלאים ועם קולות בס ובריטון מקסימים.

הסולנים, כפי שצוין, הם זמרים ותיקים ומוכשרים ביותר הניחנים בקולות בריטון או בס והתוצאה היא ייחודית ומופלאה. הרקדנים הם צעירים מוכשרים המסוגלים ללהטט באורח פלא על הבמה ולהפגין יכולות ריקוד מדהימות, פרי עמל רב וכישרון נדיר. המקהלה עצמה היא גוף קסום וביחד עם התזמורת מעניקים לצופים מפגן עז רושם וחוויה מוזיקלית הגורמת לפרצי תשואות ולמשב רוח רענן הממגנט אליו צעירים ומבוגרים, הפוצחים בשיר ובתנועה לקצב הססגוני שעל הבמה. (היכל התרבות וברחבי הארץ).

בין השירים הידועים שכבר מזמן הפכו לנכס צאן ברזל של רפרטואר המקהלה: מקהלת העבדים מנבוקו, קטיושקה, שתי גיטרות, לילות מוסקווה, קלינקה, שירים של אדל ופרנק סינטרה ועוד ועוד. הביצועים בעברית היו מקסימים ומעוררי השתאות. חבל רק שההפקה לא טרחה להדפיס תכניה, אפילו דף מודפס פשוט ולציין פרטים על זהות הסולנים ועל השירים וכל פרט רלוונטי אחר, זה נראה כמו זלזול בצופים.

אגב, את המופע מלווים שני מנצחים נמרצים ומיומנים וכל המופע הוא קולח, מעניין, צבעוני ומרשים באיכותו. אין בו רגע דל ונראה כי המופע מאופיין במשטר חזרות מוקפד וכל רגע מחושב ומבוצע ללא כל תקלה. האקוסטיקה בהיכל התרבות המחודש תרמה למופע והצלילים האדירים היו בסאונד הנכון ובאיכות גבוהה. התלבושות של הרקדניות היו צבעוניות ויפות. הרקדנים התהדרו בלבוש אחיד ונאות. המקהלה והסולנים לבשו מדים לבנים והתזמורת מדי צבא ירקרקים.

המופע עצמו נמשך כשעתיים כולל הפסקה והאמנים השקיעו רבות מיכולתם וממרצם, כדי להעניק לקהל קונצרט שניתן לכנות אותו רק במילה אחת ופשוטה: כייף!

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום- אתר המקהלה


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: מקהלת הצבא האדום - ביקורת מופע Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: מקהלת הצבא האדום - ביקורת מופע Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top