אמנות פלסטית בהשראת אמנויות הבמה - תערוכה חדשה בבית האמנים

יום חמישי, 13 בפברואר 2014
תערוכה חדשה המציגה עבודות של אמנות פלסטית שנוצרו ע"י אמנים שפעלו גם בבמה הישראלית תוצג בבית האמנים בת"א. הפתיחה: 27 בפברואר.

תערוכה אמנות פלסטית בהשראת אמנויות הבמה שתיפתח בבית האמנים בשבוע הבא, תציג מגוון עבודות של אמנים פלסטיים שיצרו גם עבור הבמה הישראלית - בתיאטרון, במחול ובאופרה. המפגש עם הדימויים מקנה מבט על שדה שיתוף-הפעולה בין האמנות הפלסטית לאמנות הבמה, תוך התחקות אחר תהליכי היצירה: מתווים, סקיצות לתפאורה ולתלבושות, מאקטים, סרטים וחומר תיעודי, לצד דיוקנאות ומחוות ייחודיים לתיאטרון הישראלי.

לא אחת נשזרות האמנות הפלסטית ואמנות הבמה זו בזו. פסיפס המרכיבים שמהם נרקחת אמנות התיאטרון -  ספרות, שירה, תנועה, מוסיקה, מחול, עיצוב ויזואלי - מנהלים ביניהם דיאלוג פורה, שמניב בסופו של התהליך יצירה אחת שלמה. משקלו הרב של הביטוי החזותי בהתרחשות הדרמטית -  בין אם באמצעות עיצוב הבמה, התפאורה והתלבושות, ובין אם באפיזודה ייחודית של תנועה וצליל -  הוא עדות לכך שמקומם של חלל הבמה, התפאורה והתלבושות, אינו נופל בחשיבותו מן הטקסט.

רבים הם העושים במלאכת הבמה: מחזאי, במאי, שחקנים, תפאורנים, מלבישים, תאורנים, מוסיקאים וכוריאוגרפים. כל אמן בתחומו תורם את יצירתו הייחודית, אלא שבהצגת התיאטרון היא מקבלת ומעניקה עוד מימד: מחד היא נותרת יצירתו האישית, המקורית, של האמן, ומאידך היא משתלבת במכלול ההצגה התיאטרונית ומקנה לה ערך מוסף.

התערוכה מחולקת לארבע קטגוריות עיקריות:

עבודת האמן בתפאורה ובתלבושות.
מחוות לשחקנים ולבמאים באמצעות דיוקנאות.
תיעוד דוקומנטרי: סרטים על במאים שחקנים ואמנים פלסטיים, יומנים, תוכניות להצגות  וצילומים.
דיאלוגים בין אמנות חזותית לריקוד.

בתערוכה יוצגו גם מספר שתופי-פעולה מוכרים פחות, שנחשפים כאן לראשונה. העבודות פורשות יריעה רחבה של נקודות מפגש בין אינטרפרטציות שונות ודיאלוגים שמקיימים היוצרים באמנות הפלסטית עם היוצרים של אמנויות הבמה, הנפגשים ומהדהדים זה לתחומו של זה.

רשימת האמנים:

ג'ראר אלון, אבישי אייל, יוסל ברגנר, אריה ברקוביץ, אודרי ברגנר, ג'ון בייל, פסי גירש, גדי דגון, שלמה ויתקין, אלדד זיו, איתן לוי, אורי ליפשיץ, פאול לוי, משה מוקדי, אריה נבון, עודד פיינגרש, אבא פניכל, ציפי צגלה, דני קרוון, מנשה קדישמן, דורית קדר, בן קדישמן,הרולד רובין, ראובן רובין, בוקי שורץ, מיכל שמיר, לילך שחר, נטי שמיע עפר, דוד שריר ויגאל תומרקין.

פתיחת התערוכה יום חמישי 27.2.14   בשעה 20:00
בית האמנים, אלחריזי 9 תל אביב, בשלושה חללי תצוגה.
התערוכה תוצג עד ה 22.3.2014 ימי ב'-ה' בשעות 10:00-13:00, שבת 11:00-14:00


בתמונה: דיוקן רפאל קלצ'קין של אורי ליפשיץ.

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: אמנות פלסטית בהשראת אמנויות הבמה - תערוכה חדשה בבית האמנים Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: אמנות פלסטית בהשראת אמנויות הבמה - תערוכה חדשה בבית האמנים Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top