נסיכת הצ'רדש - ביקורת

יום ראשון, 15 בדצמבר 2013
אין ספק, כי האופרטה הזו היא משב רוח רענן וענוג, ערב קסום עם ניחוח אירופי של תקופת הזוהר של הצ'ארדש ההונגרי והואלס הווינאי.

מאת: חיים נוי

"נסיכת הצ'ארדש" האופרטה הידועה של אמריך קלמן בביצוע תיאטרון האופרטה הממלכתי מבודפסט, המתארח על ידי האופרה הישראלית, הוא תבשיל ענוג של נחת, שירה, ריקודים ומפגן של תלבושות שמניסים את הקור שבחוץ ונוסכים על פנינו ארשת מאושרת של חיוך. זהו הקסם של האופרטה, מאבותיה של המיוזיקל המודרני, שלא נס ליחה והיא שועטת בעוז בעיקר בווינה ובבודפסט, אבל בהחלט במעוזי הבידור ברחבי העולם.

אמריך קלמן היה מלחין יהודי שחי בהונגריה, ובהמשך הקריירה שלו בניו יורק, והלחין 22 אופרטות. הידועות שהן נסיכת הצ'ארדש והביידרה. נסיכת הצ'ארדש הועלתה לראשונה בבכורה חגיגית בווינה בשנת 1915 ומאז היא מוצגת ברחבי תבל ובמיוחד ברפרטואר הקבוע של בתי האופרה בהונגריה ואוסטריה.

העלילה די מסובכת וגם לא כל כך חשובה, כדוגמת העלילות המתפתלות של האופרות או מחזות הזמר שהעיקר בהן הוא הצליל והשואו. מסופר על אהבה בין זמרת אופרה לבין נסיך, בתקופת מלחמת העולם הראשונה והיא מלווה בתפניות ובהתפתחויות שונות ומשונות עד לסוף הרצוי והטוב. האופרטה מאופיינת בשירים מתקתקים ומלודיים, שירה וריקודים סוחפים.

המופע המקסים הזה גורם לרגע לשכוח את כל הצרות מבית ולחשוב לעת קצרה כי אנו מצויים בתיאטרון הונגרי ובאווירה נוסטלגית של אותם ימים. צוות האופרטה שכולו על טהרת האמנים ההונגריים מבצע עבודה משובחת. כולם יודעים לשחק, לנוע ולשיר. השחקנים הראשיים הם אמנים משובחים, אבל ישנם גם הפתעות. רשם הנישואין השתוי הוא בעל קול קסום, הבוקע לפתע באורח בלתי צפוי וגורם לנו הנאה צרופה. סילבה, הזמרת המופיעה בקברטים, מגולמת על ידי ברברה בורדאש המקסימה שיש לה קול פעמונים מעולה והיא פרפורמרית מצוינת.

גרגליי בונצ'ר מגלם את הנסיך אדוין והוא בעל קול נעים והופעה משכנעת, אם כי הוא פחות תוסס. השחקנים בתפקידי המשנה האחרים, רובם ככולם, מצוינים, עליזים ומשחקם משובח. המקהלה והרקדנים הם מופלאים ומחולות הצ'ארדש הם תוססים ויפים.

תזמורת סימפונט רעננה מתוגברת בנגני האופרטה מבודפסט מלווה את המופע בהצלחה רבה. אין ספק, כי האופרטה הזו היא משב רוח רענן וענוג, ערב קסום עם ניחוח אירופי של תקופת הזוהר של הצ'ארדש ההונגרי והואלס הווינאי.



הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום-  ורה אדר


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לדף גוגל+ שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: נסיכת הצ'רדש - ביקורת Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: נסיכת הצ'רדש - ביקורת Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top