כל מה שרציתם לדעת על "סירק דה סוליי"

יום חמישי, 14 בנובמבר 2013
מי הם סירק דו סוליי? מדוע הפקה זו שונה מכל קרקס אחר ואיזו חוויה מצפה לכם בהופעה בישראל? כל מה שרציתם לדעת על הקרקס סירק דו סוליי, בכתבה הבאה. 

כידוע, הפקת הענק "סירק דו סוליי" מגיעה לישראל באוגוסט 2014 ותקיים בהיכל נוקיה 10 מופעים ברצף. הקרקס הקנדי הזה הספיק להופיע בישראל רק לפני שנתיים, אז קיימו 22 הופעות שהפכו לסולד אאוט, והבטיחו לחזור שוב בשנת 2014 ועכשיו הם אכן מקיימים את ההבטחה.

אז למי שעדיין לא יודע מה זה "סירק דו סוליי" ולא מכיר את התופעה, הכתבה הזאת מיועדת בדיוק עבורו.

לרכישה מיידית של כרטיסים לסירק דו סוליי בהיכל נוקיה באוגוסט 2014 בקנייה מהירה ומאובטחת לחצו כאן.

אז מי אלו סירק דו סוליי? 

השם "סירק דו סוליי" (יש המכנים זאת "סירק דה סוליי") הוא למעשה התרגום הישיר לביטוי הצרפתי "Cirque Du Soleil" שמשמעותו בצרפתית הוא "קרקס השמש". קרקס זה הוקם באופן עצמאי בקנדה ע"י גאי לליברטה (Guy Laliberté) ו-Gilles Ste-Croix והחל להופיע ברחבי קוויבק שבקנדה החל מ-1980 (שם הקרקס היה Les Échassiers). בשנת 1984 בעקבות מימון ממשלתי, קיבל הקרקס קונספט חדש והתפתח להיות הקרקס שקיים כיום.

"סירק דה סוליי" - מתוך המופע "קווידם"

במהלך שנות ה-90 וה-2000 התפתח הקרקס והפך לתופעה כלל עולמית כאשר הספיק להופיע כמעט בכל היבשות בעולם (למעט אנטארקטיקה) ובלמעלה מ-271 ערים שונות ברחבי העולם. אחד המקומות הידועים שבו מופיע הקרקס הוא לאס וגאס כאשר כ-9000 איש צופים בו מדי ערב. ורק כדי להמחיש עד כמה מדובר בהפקת ענק - אם ב-1984 מספר העובדים בקרקס היה 73 אנשים בלבד, כיום צוות העובדים המלא של הקרקס מונה למעלה מ-5000 איש (1300 מתוכם הם אמנים).

בשנת 2008, לאחר כשני עשורים מאז שהוקם הקרקס והפך לאימפריה כלכלית עם הכנסה שנתית ממוצעת של כ-800 מיליון דולר בשנה, רכשה ממשלת דובאי 20 אחוזים מבעלות הקרקס כדי לשפר את מצב התיירות של המדינה.

ייחודו של סירק דו סוליי

עוד ב-1984 החליט המייסד גאי לליברטה להפוך את סירק דה סוליי לקרקס מודרני עם קונספט שונה מהקרקסים הסטנדרטיים של אותה תקופה. בדומה ללהקות מחול גדולות, מציג הקרקס כמעט מדי שנה מופע חדש עם עלילה מרכזית המאפיינת אותו ומבוססת על מאפייני קרקס מכל העולם. מאז הקמתו של הקרקס ועד היום, הספיק הקרקס להציג 20 מופעים בנושאים שונים ׁ(כאשר המופע "קווידם" שיגיע לישראל הוא אחד מהם). בין המופעים השונים שעלו - מופע המוקדש לשיריו ולחייו של מייקל ג'קסון, מופע המוקדש לזמר אלוויס פרסלי ועוד.

כל מופע מציג עלילה חדשה המורכבת מסיפור נושא עם דמויות ראשיות ודמויות משנה שמרכיבות יחד את סיפור העלילה המרכזי המלווה בפסקול תואם שגם הוא נכתב במיוחד לאותו מופע. בניגוד לרוב הקרקסים, הפסקול והמוסיקה המלווה את המופע מבוצעת ע"י להקה חיה שכוללת זמרים ונגנים שמנגנים בזמן המופע. בנוסף, אחד מן החידושים שהציג הקרקס באותה תקופה היא שימוש בבובות במקום בעלי חיים - תופעה שכיום כבר כמעט ואינה קיימת בקרקסים אחרים בעולם.

הקרקס סירק דו סוליי ידוע כאחד הקרקסים שמבצעים את הפעלולים המורכבים והמסוכנים ביותר בעולם כאשר האקרובטיקה והלוליינות מורכבת בין השאר מסגנונות ריקוד מגוונים ומאלמנטים שונים מעולם האקסטרים כגון סקייטבורד, רכיבה על אופניים וכד'. בנוסף, המוסיקה והפסקולים של המופעים השונים מורכבת ממוסיקה קצבית ומודרנית המשלבת סגנונות של רוק, אופרה ומוסיקה צוענית.

ויש גם תאונות...

היות והפעלולים בקרקס זה מורכבים ומסוכנים ביותר, ישנם גם לא מעט תאונות כאשר אחת האחרונות אף גבתה חיים מן אחת האקרובטיות. במהלך מופע בלאס וגאס שהתקיים בחודש יולי 2013, הלוליינית שרה גוליו-גויארד בעת שביצעה את אחד התרגילים עם חבלים, איבדה את אחיזתה ונפלה אל מותה. ואם זה לא מספיק, לפני כשבועיים שוב נפל לוליין בעת ביצוע של אחד התרגילים המסובכים אך הפעם למרבה המזל, הלוליין רק נפצע והצליח לצאת בחיים.

כך זה נראה: הנפילה של הלוליין כפי שנתפסה על ידי אחד הצופים שהיו במופע:



"קווידם" - המופע שיציג בישראל

למרות שסירק דה סוליי צפויים לצאת במופע ונושא חדש לקראת 2014, לישראל יגיע המופע "קווידם" שהוצג לראשונה עוד בשנת 1996. קווידם הוצג לראשונה כמופע עבור מקומות פתוחים אך החל משנת 2010 שינה את ייעודו והותאם לאולמות סגורים (המופע בישראל יתקיים בהיכל נוקיה).

וזה מה שצפוי לכם בהיכל נוקיה: דוגמית מתוך המופע "קווידם" שיתקיים באוגוסט 2014



סיפור העלילה של קווידם שאותו כבר מיליוני אנשים מרחבי העולם הספיקו לצפות, מספר על בחורה בשם זואי - צעירה משועממת שהוריה מתעלמים ממנה והחיים שלה נראים חסרי משמעות ובעקבות כך, מחפשת למלא את חייה. כחלק מן החיפוש, מוצאת זואי את העולם "קווידם" בו היא נתקלת במגוון דמויות מעניינות ומיוחדות שעוזרים לה לקבל השראה לחיים.

במופע שיגיע לישראל צפויים להשתתף 52 אקרובטים שמגיעים מ-18 מדינות שונות בעולם וצוות שלם של נגנים, זמרים, שחקנים ורקדנים שייקחו גם כן חלק במופע.

"קווידם" - הטריילר הרשמי:

  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: כל מה שרציתם לדעת על "סירק דה סוליי" Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: כל מה שרציתם לדעת על "סירק דה סוליי" Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top