"מסע התבוננות": תערוכת צילומים מההימאליה

יום חמישי, 18 ביולי 2013
תערוכה חדשה בשם "מסע התבוננות" שתיפתח בבית הספר 'דרך צילום' מציגה צילומים של שני צלמים – כרמל שלו ומוקי קיים - מתוך מסעם המשותף ללדאק שבהרי ההימלאיה - מסע של צילום ומדיטציה.
 
בתערוכה מוצגים צילומים העוסקים בנוף ובפולקלור אך בניגוד לצילומי תיירות, המתמקדים בעיקר במחטף של תופעות תרבותיות יוצאות דופן, סופגים צילומיהם של כרמל ומוקי את המראות מתוך מבט שאינו מבקר או מתפלא. מבט המכיל החוויה ונע בין בהירות לבהייה. 
 
צילומיהם של כרמל ומוקי מוצגים בתערוכה זה לצד זה, ללא הפרדה. השקט והפשטות, הטבולים במתח העוצמתי של נופי ההימלאיה, מוצגים בתערוכה משתי נקודות מבט של שני אנשים שונים. שני עולמות פנימיים שחברו יחד לכדי עבודה אחת שהיא מסע והתבוננות.
 
כרמל שלו על התערוכה: "אל מול העוצמות הפראיות של ההימלאיה, האדם מתגמד והנשימה נעתקת מרוב הוד והדר. בתוך המרחבים השוממים אפשר לחוש את המסתורין של היקום. הקצב מאט מעצם הגובה, והזמן מקבל ממד אחר. אפשר לעצור, לנשום, להתבונן, לחוש, לחוות, להיות, להיפתח לדברים כמות שהם. המצלמה הפכה לאיבר נוסף, שנכח בחוויה ובמפגש החושים עם מה שעלה והופיע מרגע לרגע, ורשם אותה כזיכרון חלקי חיצוני".
 
מוקי קיים על התערוכה: "כל בוקר התעוררתי וראיתי את ההרים מולי. נוצרה משיכה לכל הרבדים - הצורות, הצבעים, האור המשתנה לאורך שעות היום והצללים, הצמחייה הקרובה והרחוקה, והשמיים. הצילום היה מין חוויה ראשונית שדמתה לישיבות היומיות שעשיתי בחדר המדיטציה. פשוט להיות כמו שההווה מציע - נוכח, מסוקרן, מתבונן, חוקר, מתרשם, וסופג כל מה שקורה סביבי". 
  
סיגל קולטון, אוצרת התערוכה: "כרמל ומוקי נפגשו בדרך צילום במסגרת מסלול 'ביטוי בצילום' שלנו. עם סיום המסלול, החליטו שניהם לצאת למסע צילומים משותף בלדאק. לפני יציאתם למסע, נפגשו השניים עם המורים והמדריכים של דרך צילום וקיבלו מהם עצות חשובות לקראת המסע. עצות הקשורות לצילום כמובן. עיקר עניינם של כרמל ומוקי היה להימנע מצילומי המזרח הטיפוסיים ואני אישית חושבת שהם הצליחו. התערוכה מרגשת!" 
   
אוצרת התערוכה: סיגל קולטון
 
פתיחה יום ו' 19.07 בשעה 13:30
נעילה: 12/10/13 (במסגרת אירועי אוהבים אמנות 2013) 
 
שעות פעילות:
 
יום ה' 18:00-22:00, יום ו' וערבי חג 13:00-15:00 
 
שעות פעילות במסגרת אירועי אוהבים אמנות: יום ו' 11/10/13 ויום שבת 12/10/13, 11:00-18:00
 
כתובת: דרך צילום, קיבוץ גלויות 45 ת"א-יפו, קומה 4, אולמות 213-215

רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "מסע התבוננות": תערוכת צילומים מההימאליה Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "מסע התבוננות": תערוכת צילומים מההימאליה Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top