דיוויד ברוזה, מרסדס בנד, אילנית, רוני וודו, פסטיבל יערות מנשה ועוד (3.5-9.5)

יום רביעי, 1 במאי 2013


איה כורם, אילנית, מרסדס בנד, תתרן ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב
(3.5-9.5).
 

מאת: עמית מורלי

במהלך מלחמת העולם הראשונה (1914-1918) נמצא השלטון העות'מאני בארץ ישראל במצב ביש. מערך הרכבות העות'מאני, בארץ ישראל בפרט ובמזרח התיכון בכלל, נתקל בקשיים תפעוליים נוכח המחסור בפחם שנדרש להסקת הכבשן בקטרים. האימפריה העות'מאנית, שהצטרפה ל"מעצמות המרכז" (לצד הקיסרות הגרמנית והאוסטרו-הונגרית), סבלה ממצור ימי שהפעילו עליה בריטניה וצרפת (שלחמו כחלק מ"מדינות ההסכמה" נגד מעצמות המרכז), וחיפשה נואשות פתרונות למצוקתה.

זהו הרקע להתווייתה של מסילת ברזל צרה, שהוקמה בחופזה כשלוחה של המסילה המזרחית של מערך הרכבות בארץ ישראל, וקישרה בין טול-כרם לבין אזור יערות מנשה של ימינו. מסילה זו, שכונתה "רכבת האלונים", הובילה עצי אלון כרותים מן היערות, ומשאזלו עצי האלון הורו העות'מאנים על כריתתם של עצי פרי. יערות מנשה התאוששו מכריתת האלונים רק באופן חלקי, אבל לפחות המוזיקה מסביבם השתפרה.

"פסטיבל יערות מנשה 2013", שיתקיים השנה בתאריכים 2.5-4.5, יחגוג חמש שנים להיווסדו. בפסטיבל, שייערך בלב היער בסמוך לצומת מגידו, יתקיימו זה לצד זה מופעים מוזיקליים, סדנאות יצירה, כיתות אמן ומופעי וידאו-ארט ותנועה. בין שלל השמות שיופיעו בפסטיבל, רובם המכריע מן הצד האנונימי של הרוק הישראלי, ניתן למצוא את זאב טנא, גבע אלון, טובה גרטנר, הבילויים, הדג נחש, קולולוש, יוסי פיין וגם את "תתרן" (Tatran), הרכב Fאנק-רוק אינסטרומנטאלי, אותו נשמע כאן בקטע "Tease".




אם כבר בFאנק-רוק עסקינן, הרי שביום שישי (3.5) יופיעו חברי "מרסדס בנד" בבארבי תל-אביב. המרסדס (גל תורן- שירה, אורי גת- תופים, גיא שמי- גיטרה, יוני כהן- בס), העומדים לפני הוצאת אלבום רביעי, יבצעו בהופעה את השירים המוכרים לצד שירים חדשים, ובהם הסינגל "אל תבכי ילדונת" שיצא לפני מספר חודשים. מתוך האלבום הראשון שלהם, שיצא בשנת 2004, הנה באה "המרסדס".




"רוני וודו", הרכב חדש בו חברים אסף אלפרט (גיטרות), אורי ולנשטיין (גיטרות), אודליה טוויג (בס), טל דריגוב (תופים), וליאור אקרמן (שירה), יופיע ביום ראשון (5.5) בזאפה הרצליה לרגל צאת האי.פי. הראשון שלהם, "שנת בחירות". במופע יבצעו חברי "רוני וודו" משיריהם המקוריים לצד גרסאות כיסוי לקלאסיקות רוק מוכרות. מתוך "שנת בחירות" הנה הסינגל הראשון של ההרכב, "סונטת שרוול הנוף", שיר יפהפה שהולחן למילותיו של המשורר רוני סומק.




דיוויד ברוזה, הטרובדור האופטימי והגיטריסט הווירטואוז, יופיע ביום שני (6.5) ב"מוזיאון הנגב לאומנות" בבאר-שבע. במופע יבצע ברוזה מלהיטיו הנצחיים הרבים, ובהם "האישה שאיתי", "סיגליות", "ביקור מולדת", "יהיה טוב", "החיים הם חומר טוב" ו"סתיו מסוכן", המצורף כאן.




עוד באותו ערב (6.5), בזאפה בהרצליה, תופיע הזמרת האלמותית אילנית (חנה דרזנר, לחובבי הפרטים השוליים) ותארח לצידה את ירדנה ארזי ואת אדם. עם רפרטואר עשיר של קלאסיקות שחרכו את הרדיו הישראלי בשנות ה-70' וה-80' נחשבה אילנית במשך שנים ארוכות לדיווה של ממש, ולא בכדי היא מחזיקה עד היום בשיא הזכיות לתואר "זמרת השנה" (7 פעמים, לא פחות). מצוידת בשירים שכתבו בעבורה טובי היוצרים בארץ, ביצעה אילנית יצירות קאנוניות כמו "שיר על נחלים", "נחמה", "שיר של יום חולין", "אל הדרך", "ללכת שבי אחריך", "ארץ" ו"שיר בארבעה בתים" (בגזרת זכרונות הילדות, הייתה זו היא שביצעה את הפתיח לסדרות הטלוויזיה "הבית של פיסטוק", "פרפר נחמד" וכמובן "הלב").




נסיים את הסקירה השבועית עם איה כורם, אחת מזמרות הפופ-רוק המעניינות והמגוונות שלנו, שתופיע ביום חמישי (9.5) בקפה ביאליק בתל-אביב. אחרי שקטפה אלבום זהב אחד ("איה כורם", ממנו הפך "שיר אהבה פשוט" לשיר הישראלי המושמע ביותר בשנת 2006) והוציאה שני אלבומים נוספים, מאתגרים יותר ("שפה זרה" ו"לאלף את הסוסים"), שחררה לאחרונה כורם לרדיו סינגל חדש בשם "עכשיו אתה", בהפקה מוזיקלית משותפת עם אדם בן אמיתי. המשך שבוע מצוין, ולהשתמע בפעם הבאה.





רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: דיוויד ברוזה, מרסדס בנד, אילנית, רוני וודו, פסטיבל יערות מנשה ועוד (3.5-9.5) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: דיוויד ברוזה, מרסדס בנד, אילנית, רוני וודו, פסטיבל יערות מנשה ועוד (3.5-9.5) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top