דודו טסה, אבנר שטראוס, פאלאנג, אסתר רדא ועוד (19.4-25.4)

יום רביעי, 17 באפריל 2013



אסתר רדא, פאלאנג, דודי לוי, אופרת הרוק "מאמי" ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (19.4-25.4).



מאת: עמית מורלי

אחת הסדרות היפות שהפיק השירות הבולאי בישראל היא זו המתארת בעלי חיים שחיו בארץ ישראל בתקופת המקרא, ונכחדו ממנה ברבות השנים. בסדרה, שהופיעה בשנת 1971, מתוארים ארבעה בעלי חיים מקראיים: היחמור, הפרא, הראם והברדלס. כולם, למעט הברדלס (הידוע גם בשמו הלועזי, צ'יטה, ומוכר לכולם בתור החיה המהירה בעולם), הושבו לטבע בישראל בהצלחה ומשתקמים במרכזי הרבייה הידועים כ"חי-ברים".


על שובל הבול של הברדלס מופיע ציטוט הלקוח ממסכת בבא-קמא, המתפלמסת בעניין בעלי חיים "מועדין", כלומר כאלו שמדרך טבעם הם תוקפניים. על-פי הכתוב במשנה, הזאב, הארי, הדב, הנמר, הברדלס והנחש חשודים כתוקפניים מלכתחילה; עם זאת מחריג רבי אלעזר וטוען כי "בזמן שהן בני תרבות- אינן מועדין, ואילו הנחש מועד לעולם". רוצה לומר, את כולם ניתן לתרבת (או לאלף) כך שלא יתקיפו את האדם, למעט הנחש- שהוא מקרה אבוד. כך או אחרת, ובין אם שקלנו לאמץ גור ברדלס ולהצמיד לו רצועת פעמון לצוואר, הרי שהברדלס האחרון נצפה בישראל בשנת 1959, אי-שם בכביש הערבה. תת-המין האסיאתי של ברדלס הערבות, שהוא בעצם תת-המין שחי בעבר בישראל, נמצא כיום (במספרים הולכים ומצטמקים) רק באזורים נידחים באיראן.



ההרכב המסקרן "פאלאנג" לא לשווא בחר בברדלס כלוגו מסחרי: "פאלאנג" הוא ברדלס בשפה הפרסית, ואילו ההרכב יוצר (תחזיקו חזק...) פופ פרסי מודרני. פאלאנג (ארז שיליאן שיראזי- קלידים, שרון חבר- תופים, דור בן ברוך- בס, סולי רביאן- שירה וקיטר, עופר רביאן- שירה, רוני פרנס- כלי הקשה)  יופיעו במוצאי שבת (20.4) בלבונטין 7. כשאומרים שאין דברים כאלה, מתכוונים בדיוק לדברים כאלה.




עוד טרם לכן, בצהרי יום שישי (19.4) יופיע דודי לוי יחד עם הרכב הפולק המלווה אותו, "התזמורת הקטנה", בבית היוצר של אקו"ם בנמל תל-אביב. אחרי ארבעה אלבומי סולו, שלושה אלבומים עם הלהקה המיתולוגית "נוער שוליים" ועוד אחת עם הלהקה המיתולוגית לא פחות "אור כשדים", ביסס עצמו דודי לוי כגורם דומיננטי בתפר שבין המיינסטרים לשוליים. אם להוסיף את ההפקות המוסיקאליות לאמנים רבים (ובהם מופע הארנבות של דוקטור קספר, שרון חזיז ואלעד שודלר), ואת המעמד המיוחד כגיטריסט שליווה במשך שנים את אהוד בנאי, הרי שלוי יכול בהחלט להיות מרוצה ממה שהותיר מאחוריו עד כה.




אם כבר אהוד בנאי, ואם כבר מיתולוגיה, אז בתיאטרון צוותא תועלה ביום שני (22.4) אופרת הרוק "מאמי" בגרסתה המחודשת. את המחזמר בגרסתו העדכנית, בה ישתתפו יפעת כהן, ירדן מרחבי, בר פלד, ניצן רנגיני אמיר הילל ומונא חווא, יפיק מוזיקלית עובד אפרת. לזכר הימים ההם, הנה "שיר החתונה" (או "עיירה בדרום"), בביצוע הבלתי נשכח של אהוד בנאי. 




אבנר שטראוס, זמר, מלחין ובעיקר גיטריסט שפועל בשטח כבר יותר מארבעים שנה, יופיע באוזן בר בתל-אביב ביום רביעי (24.4), לרגל צאת אלבומו החמישי (האינסטרומנטלי והכפול) "קו המשווה". מתוך אלבומו השלישי "בירושלים השמיים נמוכים יותר", שיצא בשנת 1991, מצורף כאן שיר הנושא.




אחרי שקצרה שבחים בעקבות האי.פי. הראשון שלה ("Life Happens", בהפקת סאבו וקותי), תגיע אסתר רדא ביום חמישי (25.4) לפאב "הפטרייה" בקיבוץ דן. רדא החלה לשיר עוד כילדה ב"מקהלת שבא" לצד שלמה גרוניך, ואת שירותה הצבאי העבירה בלהקת מפקדת זרוע היבשה. בשנים האחרונות התמקדה בעיקר במשחק, בין היתר בחידוש למחזמר "הלהקה" שהועלה בתיאטרון הבימה, ובסדרה "נויורק" של Yes. עוד על אסתר רדא אפשר לקרוא בריאיון שהעניקה לאתר "כרטיסים ברשת"



נסיים את הסקירה השבועית עם דודו טסה, שיגיע לזאפה בירושלים ביום חמישי (25.4) במסגרת סיבוב ההופעות לאלבומו התשיעי, "סחרחורת". אחרי שניסה מוזיקה ים-תיכונית (באלבום "אוהב את השירים" שהוציא כילד), רוק משובח (באלבום עתיר הלהיטים "מתוך בחירה"), מוסיקה עיראקית אותנטית ("דודו טסה והכווייתים") ואפילו קריירת משחק (בסרט הקולנוע "הבלדה לאביב הבוכה"), לא פלא שטסה הפך לאחד המוסיקאים הכי לא צפויים בסביבה. מתוך אלבומו הרביעי, "בדיוק בזמן", הנה ביצוע הרגאיי היפהפה שלו ללהיט של ריטה, "הלילה לא". המשך שבוע מצוין, עם מוזיקה מצוינת.






רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: דודו טסה, אבנר שטראוס, פאלאנג, אסתר רדא ועוד (19.4-25.4) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: דודו טסה, אבנר שטראוס, פאלאנג, אסתר רדא ועוד (19.4-25.4) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top