יוני רכטר, בוקרשט, נורית הירש, שני רחל ושילה פרבר (22.3-28.3)

יום רביעי, 20 במרץ 2013
יוני רכטר, שני רחל, מוש בן-ארי, בוקרשט ועוד. הופעות מומלצות לשבוע הקרוב (22.3-28.3).

מאת: עמית מורלי

לוולאד השלישי, שליט ולאכיה במאה ה-15 (חבל ארץ קדום ברומניה של ימינו), היה מנהג מגונה: לא זו בלבד שהוציא להורג עשרות אלפי אנשים , הוא גם נודע בתחביבו לשפד את אויביו בדרך אכזרית במיוחד, תוך שימוש בכוח הכבידה של הקורבן. הסאדיזם הבוטה העניק לו את הכינוי "ולאד המשפד", או ברומנית "ולאד צפש". הודות לאביו, ולאד דראקול, ירש ולאד המשפד את אחד התארים הבלתי-מחמיאים בהיסטוריה, "דרקוליה". הדמות האכזרית של ולאד היא שהעניקה לסופר האירי בראם סטוקר את ההשראה לספרו הנודע "דראקולה" (שיצא בשנת 1897), אם כי את ההשראה לצמאון הדם של דראקולה שאב סטוקר ככל הנראה מ"רוזנת הדמים", ארז'בת בתורי (Bathory) ההונגרייה. היינו יכולים לטעון כי חופשת הפסח המתנפנפת היא שהעלתה בנו את האסוציאציה המוזרה לשיפודים, אך האמת היא שאחת העובדות המעניינות הקשורות בוולאד היא שלראשונה בימי שלטונו נתקבע שמה של העיר בוקרשט- לימים בירתה של רומניה.

להקת "בוקרשט", שתופיע בלבונטין 7 בתל-אביב ביום שישי (22.3), היא דוגמה ללהקה ישראלית עם שם רומני ששרה באנגלית. בהרכב הצעיר, שטרם הוציא אלבום או אפילו סינגל בכורה, חברים גיא כוכבי, דני פינקנטל, יוני ליפשיץ ויריב הורוביץ.




עוד באותו ערב (22.3), יופיע בזאפה בתל-אביב אמן קצת יותר ותיק, יוני רכטר. במופע, "העיקר זה המוסיקה"  שמו, יבצע רכטר בליווי הרכב משיריו המוכרים, ובהם "עטור מצחך", "שיר נבואי קוסמי עליז", "שוב היא כאן", "שטח ההפקר", "נמה יפו" ו"בלעדייך"- המצורף כאן.




שילה פרבר, שמיתגה עצמה בהצלחה כנסיכת-אופל וכאלילת נערות חובבות איפור כהה, ביצעה סיבוב פרסה מוזר ומפתיע בשנים האחרונות. אחרי שלושה אלבומי רוק ("תתנהגי יפה", "מתוק שחור" ו"פרח קיר"), הוציאה פרבר, יחד עם הצ'לנית מאיה בלזיצמן, אלבום מינימליסטי המוקדש כולו לשירי נתן אלתרמן. בשנים האחרונות מריצות השתיים מופע בשם "שירי כסית", הנשען על הרפרטואר של משוררי תל-אביב הקטנה. במוצ"ש (23.3) הן יגיעו לסינקופה-בר בחיפה.




מופע-מחווה נוסטלגי נוסף, לשירי חוה אלברשטיין, יתקיים ביום ראשון (24.3), בשבלול ג'אז בתל-אביב. במופע,  "בואנה בואנה הבנות" שמו, ישתתפו אירית דקל (שירה), מעיין סימונה (שירה וגיטרות), ורד פיקר (שירה ופסנתר) ורוני וגנר (פרקשן וכלי הקשה).

שני רחל, זמרת צעירה ומבטיחה עם קול עמוק ומהפנט, תופיע בקפה ביאליק בתל-אביב ביום שלישי (26.3). את רחל ילוו גדי בן-חיים (הפקה מוזיקלית וגיטרות), גיא רון (בס), יאיר סתווי (קלידים) וניר סגל (תופים). מתוך אלבום הבכורה שהוציאה לאחרונה, "למרחקים קצרים" שמו, הנה השיר המצוין "זרמים". פשוט תענוג צרוף.




אלה פלס, האחות של קרן ותלמידת רימון בפני עצמה, מעלה בחודשים האחרונים מופע לצד הגיטריסט שידו בכל, יניב דדון. ביום רביעי (27.3) יגיעו השניים להופעה בקפה ביאליק בתל-אביב. מתוך המופע, הנה קטע בשם "הבחורה בדירה הסמוכה".




נורית הירש, אחת המלחינות המוכשרות שידעה ארצנו, תופיע ביום חמישי (28.3) בתיאטרון תמונע בתל-אביב עם הפסנתר ועם "החבר'ה הטובים" (אמרי זיו, תום כהן, הראל ליסמן, מיקה לכיש, ענת מושקובסקי, עופר נוה- שירה; קרן טפרברג- כלי הקשה; אמיר לקנר- עיבודים קוליים). במופע, בו יבוצעו מיטב משיריה של הירש ("הבתים שנגמרו ליד הים", "ללכת שבי אחרייך", "כחולה כחלום", פרח הלילך" ועוד רבים וטובים), ישולבו קטעי וידאו נדירים לצד הסיפורים הקטנים מאחורי שיריה.




נסיים את השבוע באווירה רגועה, עם מוש בן-ארי שיופיע ביום חמישי (28.3) בפסטיבל "אהבה" בים המלח (בערב בו יופיעו גם יהודית רביץ ואברהם טל). בן-ארי, שהוציא שני אלבומים עם להקת "שבע" ולאחר מכן שבעה אלבומים כאמן עצמאי, מיצב עצמו בשנים האחרונות כאחד היוצרים החשובים בארץ. נסיים את הסקירה השבועית עם שיר הנושא מתוך אלבום הסולו השני שלו, "דרך". להתראות בפעם הבאה.




רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? כנסו לדף הפייסבוק שלנו או לחצו כאן לאפשרויות אחרות.
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: יוני רכטר, בוקרשט, נורית הירש, שני רחל ושילה פרבר (22.3-28.3) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: יוני רכטר, בוקרשט, נורית הירש, שני רחל ושילה פרבר (22.3-28.3) Rating: 5 Reviewed By: עמית מורלי
Scroll to Top