"ציורים" - תערוכה חדשה של בברלי ברקת בגלריית נ.נ. אמן

יום שני, 11 בפברואר 2013
הציירת הירושלמית בברלי ברקת מציגה לראשונה מקבץ עקרוני של ציורים נבחרים שנעשו בשנים האחרונות. הציורים בתערוכה מייצגים את תהליך התפתחותה לציירת בשלה ואוטונומית השולטת ברזי הטכניקה הנטורליסטית שלמדה אצל המסטר ישראל הירשברג, ממנה היא נוסקת אל מגוון הפשטות מודרניסטיות, פוסט-סזאניות. את התערוכה אוצרת נעמי אביב.

בברלי ברקת היא ציירת מוקפדת והציור שלה אנרגטי, ספקטקולרי, מעובד ומלא פרטים. נושאי הציור שלה הם קלאסיים: מודל עירום, נוף, טבע דומם, סוסים, סחלבים ודיוקנאות, והם נעים מהפיגורטיבי אל המופשט הגיאומטרי, מהגוף אל חלל הסטודיו, ומן הפנים הקונקרטי, הארכיטקטוני אל אתרי נוף קדומים ומדומיינים.

מה שמתחיל אצלה ברישום מהיר של גוף קלאסי של רקדן עובר מטמורפוזה והופך לציור נוף אפי, לאתר ארכיאולוגי ובו שברי פיסול קלאסי המוטמעים בינות לחגווי סלע פראיים. הציור שלה מציע מסע מאתגר בתוך חומרים וחללים, בשר ואבן, גבהים ומורדות. נקיפות הזמן ורחשי ההיסטוריה מתורגמים לקווים, כתמים והרמוניה טונאלית עשירה ומרובדת מבעדה הולך ומתברר לצופה כי הציור של ברקת איננו אמצעי כי אם המטרה.

הסדקים המופיעים ונעלמים כנקיקים, הפריזמות השבורות, החזיתות הקוביסטיות, מערכת האיזונים והמתחים בין הקומפוזיציה לבין מה שקורה בתוך חלל הציור, הביצוע ההחלטי, הנקי, הרענן של כתם לצד כתם הם שבונים את העבודה ליחידה אחת קוהרנטית, למלאכת מחשבת של ציור שהוא גם רישום או רישום שהוא ציור.

לרב-אמן ישראל הירשברג יש אמנם יד ורגל בזיקוק ושכלול כשרונה של בברלי ברקת אך את האיכויות הבלומות של רגש ודמיון המאולפים באמצעות סדר ומשמעת ואת היכולת לזרום בין סדרים שונים של חומר, צורה וייצוג היא חייבת כנראה להשפעה שספגה מזוג הוריה לואי ולורנה סוקולובסקי.

בני הזוג סוקולובסקי ניהלו את בית הספר הגדול לקרמיקה בדרום אפריקה, עד שהוזמנו ללמד בבצלאל, ירושלים. המשפחה הגיעה לישראל מיוהנסבורג בשנת 76'. בברלי היתה בת10 . האב ייסד למעשה את לימודי העיצוב בזכוכית במסגרת המחלקה לקרמיקה באקדמיה בצלאל בירושלים, שם עבד עד לפני כחמש שנים. במקביל הוא הקים בירושלים את המפעל "סוקולובסקי זכוכית" ועשה לעצמו שם בינלאומי כאמן העיצוב המופשט בזכוכית. האם השכילה לפתח טכניקת עיבוד חדשה של חומר וצבע והקימה מפעל משגשג לקרמיקה בעבודת יד שנקרא "סוקולובסקי קרמיקה". אף היא עשתה חיל בארץ ובחו"ל.

בברלי למדה בבצלאל והינה בוגרת המחלקה לצורפות, שם מומשה נטייתה המובהקת אל התלת מימד. לאחר הלימודים, נסעה עם אביה לצ'כיה והשתלמה בניפוח זכוכית. תערוכה עם יצירות הזכוכית שלה הוצגה בהולנד ובארה"ב ונמכרה עד אחרון האובייקטים. בברלי נשואה לניר ברקת ראש העיר ירושלים ולזוג שלוש בנות. בשנים האחרונות פעלה בהתנדבות ובשיתוף מוסדות השכלה בירושלים במטרה לשפר את האקלים הבית-ספרי. במקביל הייתה מעורבת בתכנון, שיפוץ ועיצוב של בתי מגורים שונים. כך ניתנה לה ההזדמנות לשייף מיומנויות חדשות מתחום הארכיטקטורה ולהעמיק את תפיסת החלל.

לפני כארבע שנים סיימה ללמוד ציור אצל ישראל הירשברג ומאז פיתחה כתב יד ייחודי משלה, כתב יד שהלך והתנסח כמופע מרתק ומורכב של איזונים, תנופת מכחול ויכולת רישום מהירה. היא השכילה לשאוב מגוון השראות מהנזירות השופעת גוונים ועומקים של מורנדי; מהמפגשים הנושמים והמעודנים בין כתמים וצורות אצל טיציאן ומיכלאנג'לו וקורו וסזאן; מאהבת הבשר הנילוש של פרנסיס בייקון; מתאוות הטקסטורה של אאורבך; מהחריפות הקווית המתנצחת של הודג'קין; ומהתנועות הגליות שזורמות בין הקומפוזיציות של פוסין.

ציוריה של ברקת הם מופת מבושל של מפגשים בין קווים חזקים לצורות הגוף האנושי והם מסגירים את היחסים החושניים שהיא בוראת בין גוף לנוף, את הסינתזה הקלאסית בין מחוות ציור השופעות רוך ואינטימיות וארוטיקה אל מול עוצמה מובנית ומשחקי פרספקטיבה ואור. 

"ציורים", תערוכת יחיד ראשונה לאמנית בברלי ברקת
 גלריה נ.נ. אמן. פתיחה: 15 בפברואר, 12:00


רוצים לקבל את כל הכתבות והעדכונים של אתר כרטיסים ברשת באופן קבוע? לחצו כאן

  • תגובות לכתבה

0 comentários:

Item Reviewed: "ציורים" - תערוכה חדשה של בברלי ברקת בגלריית נ.נ. אמן Rating: 5 Reviewed By: -
  • תגובות לכתבה

0 comentários:

הוסף רשומת תגובה

Item Reviewed: "ציורים" - תערוכה חדשה של בברלי ברקת בגלריית נ.נ. אמן Rating: 5 Reviewed By: -
Scroll to Top